FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.07.19, 09:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Rediko
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Rediko  (Read 1061 times)
Ilves
Former member
Rediko
« on: 14.12.06, 20:00 »

Heippa!
Tuolla filekirjastossa ilmavoimien osastolla komeilee kuva Redigosta.
Sen ad on mallia ei kuitenkaan sieltä löydy. Onkokaan sitä?
Jos ei, niin sumoalaiset letsikka expertit. Eikös olisi tässä yhtä mukava aihe, kuin VINKA.
Ja vielä tehtynä suoraan FSX:älle.
Mitäs tykkäisitte projektista?
Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Rediko
« Reply #1 on: 14.12.06, 23:46 »

Ei vaan tuo olisi paljon parempi aihe kuin Vinka. Onhan kyse sentään maailman kauneimmasta potkurikoneesta thmbup

Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto saada Redi-to-go simuun on tämä:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,53071.msg561871.html#msg561871

En tosin tiedä toimiiko FSX:ssä enään.
cebra
Former member
Re: Rediko
« Reply #2 on: 15.12.06, 09:10 »

Eilen itse kokeilin tuota redigoa. Muuten iha kiva mutta renkaita ei näy ja muutenki paaneli on hieman eloton ja väärä jos vertaa suomen ilmavoimien redigoon. Metreinä pitäisi olla korkeusmittarit ja se paneeli missä on niitä varotusvaloja ym pitäis olla alhaalla.. Mutta muutenhan se on iha kiva näkönen..
Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Rediko
« Reply #3 on: 15.12.06, 09:20 »

FS2004:ssä näkyy ainakin kaikki osat kun ottaa sen modelin FAFAI paketista, mutta taisitkin kokeilla FSX:llä tuota.

Taitaa RediGot olla vieläkin juu metreissä vaikka kaikkein koneiden olisi pitänyt jo muuttua aikoja sitten jalkoihin kuulemani mukaan. Varoitusvalopaneeli kyllä näyttäisi olevan Ilmavoimien yksilössä (RG-3) ylhäällä. VTP:ssä taitaa olla alhaalla.
cebra
Former member
Re: Rediko
« Reply #4 on: 15.12.06, 09:35 »

no mitä nyt kyydissä olin niin muistaakseni se oli alhaalla. Ja sen takia eivät vaihda feetteihin mittareita kun on poistuvaa kamaa koko kone niin turha alkaa värkkäileen. Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Rediko
« Reply #5 on: 15.12.06, 09:57 »

Eilen itse kokeilin tuota redigoa. Muuten iha kiva mutta renkaita ei näy ja muutenki paaneli on hieman eloton ja väärä jos vertaa suomen ilmavoimien redigoon. Metreinä pitäisi olla korkeusmittarit ja se paneeli missä on niitä varotusvaloja ym pitäis olla alhaalla.. Mutta muutenhan se on iha kiva näkönen..

A) Kyllä ne renkaat näkyy, kun käyttää sitä siinä simussa, mihin se on tehty Wink Se on ikivanha modeli, tehty muistaakseni FS2000:lle, ja siksi siinä ei toimi animoinnit enää olikohan nyt FS2004:stä lähtien. Ei ole aikeita päivittää...

B) Siihen aikaan, kun tuon tein, ei ollut yhtään suomalaista mittariohjelmoijaa, joka olisi voinut siihen metriset mittarit koodata. Saati sitten ylipäätään esikuviaan muistuttavat mittarit. Siksipä siinä on käytetty käytännössä niitä mittareita, mitä oli saatavilla ja jotka lähimpänä oikeita siihen aikaan olivat. Ja paneelibitmappi on tehty Aermacchin tehtaalta saamieni paneelikuvien pohjalta, koska en saanut mistään sopivia kuvia kotimaisesta koneesta, thus the erilaisuus...


Esalle: Olisi kyllä kiva projekti. Mutta valitettavasti kun ennen teki tuollaista modelia parista viikosta kuukauteen, nykyään moisen projektin tekemiseen pitäisi käytännössä varata puoli vuotta. Valitettavasti se ei nykyisessä tilanteessa ole enää mahdollista...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Rediko
« Reply #6 on: 15.12.06, 10:11 »

Olitko juuri tuon RG-3:n kyydissä? Tarkistin tuon paneelin paikan Sat.Lston avoimilla kuomun läpi otetusta kuvasta. RG-10:ssä näyttäisi olevan myös samassa paikassa tuo paneeli.

Saattaahan noissa vaihdella noiden näyttöjen paikka kuin MiGeissä konsanaan.

A) Kyllä ne renkaat näkyy, kun käyttää sitä siinä simussa, mihin se on tehty Wink Se on ikivanha modeli, tehty muistaakseni FS2000:lle, ja siksi siinä ei toimi animoinnit enää olikohan nyt FS2004:stä lähtien. Ei ole aikeita päivittää...

Kuten olen jo aiemmin maininnut niin 2004:ssä jos käyttää tuota 2000:n mallia niin viuhka puuttuu nokalta. Tuo FAFAI paketin mukana tullut kone taas toimii täysin 2004:ssä, mutta ilmeisesti ei siis enään FSX:ssä.

Ja paneelibitmappi on tehty Aermacchin tehtaalta saamieni paneelikuvien pohjalta, koska en saanut mistään sopivia kuvia kotimaisesta koneesta, thus the erilaisuus...

Jos kuvasi ovat Aermacchilta niin nehän ovat kotimaisesta koneesta. Aermacchin oma linja ei ole vieläkään lähtenyt käyntiin pienen tilausmäärän vuoksi. Tuohan on Valmetin RediGo mikä siellä Italiassa nyt on.

Vertailin tuossa äkkiä ja ei tuossa sinun paneelissasi ole muita eroja kuin että DME:n pitäisi olla korkeusmittarin päällä ja avioniikka vivun siellä varoitusvalopaneelin oikean reunan alapuolella. ELT vipu uupuu myös. Tietysti sotilasversiossa ei ole noin paljon noita tekstejä ympäriinsä lätkittynä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Rediko
« Reply #7 on: 15.12.06, 10:32 »

Kuten olen jo aiemmin maininnut niin 2004:ssä jos käyttää tuota 2000:n mallia niin viuhka puuttuu nokalta. Tuo FAFAI paketin mukana tullut kone taas toimii täysin 2004:ssä, mutta ilmeisesti ei siis enään FSX:ssä.

Jari ei nyt kuitenkaan puhu varmaankaan siitä FAFAI-paketin koneesta, jonka Kari aikoinaan päivitti juuri tuota FAFAI-pakettia varten ajamalla sen FSDS2:n läpi. Siksi siinä toimii animaatiot. Jari kuitenkin on varmaan testannut sitä minun vanhaa modelia...

Quote
Jos kuvasi ovat Aermacchilta niin nehän ovat kotimaisesta koneesta. Aermacchin oma linja ei ole vieläkään lähtenyt käyntiin pienen tilausmäärän vuoksi. Tuohan on Valmetin RediGo mikä siellä Italiassa nyt on.

Uskaltanen laittaa pienet versiot parista kuvasta, mitä sieltä Aermacchilta aikoinaan sain. Kuten kuvista näkyy, on paneelissa tapahtunut muutoksia Suomi-versioihin nähden. Suurimpana tietenkin metristen mittareiden häviäminen ja GPS:n ilmestyminen sinänsä aika radikaaliin paikkaan...

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Ville Jalonen
Offline Offline

Posts: 3007
Date Registered: 19.09.03

Re: Rediko
« Reply #8 on: 15.12.06, 10:47 »

Tosiaan on melko radikaali ja törkeä ratkaisu. Olisivat vain tehneet samallalailla kuin Patrialla tehtiin Tango Papan kanssa.

Melko pitkälti tuo paneeli on kuitenkin sama. Tuo avioniikka vivun alapuolella oleva namiska taitaa liittyä tuohon GPS:ään. Kertokaapas muuten tyhmälle että mikä tuo mittari tuossa korkeusmittarin yläpuolella on.
cebra
Former member
Re: Rediko
« Reply #9 on: 15.12.06, 11:09 »

En osaa kyllä sanoa. Liittyiskö kierroksiin tai turboon? Suomalaisessa versiossa on muuten vielä G-mittari Cheesy jota ei tuossa kuvassa näy.  vai onko se tuossa korkeusmittarista katsottuna oikeassa ylälaidassa
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Rediko
« Reply #10 on: 15.12.06, 11:10 »

Melko pitkälti tuo paneeli on kuitenkin sama.


Juu, perusidealtaan kyllä. Tosin minun silmissä tuo metrimittareiden vaihto on "iso muutos"...

Quote
Kertokaapas muuten tyhmälle että mikä tuo mittari tuossa korkeusmittarin yläpuolella on.

AOA

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
juhake
Former member
Re: Rediko
« Reply #11 on: 15.12.06, 13:14 »

Näyttää muuten olevan sama laskutelineviputsydeemi kuin Saab 340:ssa.
Ilves
Former member
Re: Rediko
« Reply #12 on: 15.12.06, 13:23 »

Kiva pojat!
Kun otitte kantaa kysymykseeni.
Tämä Redico aihe tuli vain esiin ylipäätään, kun meillä täällä "Norrpassa",  tällä viikolla tervehdyskäynnillä ollut "svågerini", eläkkeelle noiun runsas vuosi sitten jäänyt Pirkkalan lennonjohtaja ja minä juttelimme k.o. lentsikasta, kun hän oli joskus sen kyydissä ollut ja minä innostuin kyselemään, että minkäslaiselta se tuntui? Ihan OK vehje se oli kuulema ollut. Otimme sitten pienen kierroksen VINKA.lla round Pirkkala. Hän siinä hieman neuvoi alastulossa, että ota vähän sivuluisulla j.n.e. Tänään hän onkin jo takaisin kotonaan Pirkkalassa.
Eilen illalla sitten kollasin, varmuuden vuoksi, että olisiko tuolla filekirjastossa kuitenkin se Redico saatavilla.

Jännä olisi muuten tietää tosiaan mikä sen "moniväri rondellin" merkitys sen korkeusmittarin yläpuolella on.
Sen VOR, ADF näytön yläpuolinen mittari taitaa olla se G mittari.

Summa summarum:
Ehkä me sitten unohdamme tämän sinänsä kivannäköisen Redicon tulevasta tuotannosta FSX:ää varten.

Kunnioitukseni tekijäteamiä kohtaan ei suinkaan vähene. Pikemminkin vain vahvistuu näillä asiallisilla perusteluilla joita nyt m.m. Mikko Maliniemi on tässä esittänyt.
 
Ilves
Former member
Re: Rediko
« Reply #13 on: 16.12.06, 14:27 »

Hmmm. Tuota?
Siinä suosittelemassanne "sekarotu" Redigossa on naviradiot, mutta vain ADF radion frequenssejä voi vaihdella.
ILS ja VOR lukemat pysyvät paikallaan, vaikka hiiren tassu näyttää + tai - merkin.
Jostakin syystä kuitenkin, kun nousen, esim. Pirkalasta taivaalle, niin paikallinen ILS neula saa elämän ja DME lukemat liikkuvat näytöllä.
Onko nin, että kentän, jolta lähdetään, sen ILS ja VOR säätyvät automaattisesti, eikä näitä arvoja voi matkan aikana muuttaa legin seuraavalle waypointille, tai arrival kentälle.
Sillä voi kyllä sinänsä lennellä, sekä 2004, että FSX versiossa. Viimemainitussa tosin on etumainen laskutelineen varsi kadonnut jonnekin. Samoin koko ohjaamopaneeli. Pitää lentää ulkopuolelta.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1