FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 10:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1007772 times)
Juuso Leppä
Offline Offline

Posts: 652
Date Registered: 06.12.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #100 on: 26.11.07, 18:53 »

Laskua Pirkkalaan.Valot saatiin näkymään vasta minimeilla.Kyllä oli paras lasku kautta aikojen !  thmbup

[ attachment removed / expired ]

Arttu Vattulainen
Offline Offline

Posts: 1340
Date Registered: 09.09.05

Re: IVAO kuvia
« Reply #101 on: 01.12.07, 18:49 »

Tuli tässä tänään heitettyä legi Helsingistä Hampuriin, Saksaan, kun näytti olevan jonkinlaista Pyhä Nikolaus-flaikkaria sielläpäin. Olihan siellä liikennettä ja johtoa aikalailla!

"Finnair 853K, continue approach as number 3, wind 230 degrees 10 knots"
[ attachment removed / expired ]

"Finnair 853K wind 230 degrees 15 knots, cleared to land rwy 23"
[ attachment removed / expired ]

"Finnair 853K hold short at L"....."Finnair 853K, behind Emirates A340-600 taxi to holding rwy 33"
[ attachment removed / expired ]

...
[ attachment removed / expired ]

Ja päästiin sen 33:nkin yli ja nyt ständillä 05. Konetta on portilla ihan kivasti.
[ attachment removed / expired ]

Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #102 on: 01.12.07, 18:52 »

Mistäs tuon paneelin löysit?
Arttu Vattulainen
Offline Offline

Posts: 1340
Date Registered: 09.09.05

Re: IVAO kuvia
« Reply #103 on: 01.12.07, 19:21 »

Mistäs tuon paneelin löysit?

Avsimista ei taida enää löytyä, mutta Flightsim.com:sta löytyy hakusanalla "em17kmpn.zip".

Olli Talso
Offline Offline

Posts: 2051
Date Registered: 20.08.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #104 on: 06.12.07, 13:51 »

Mors, eilen oli IVAOssa kauhea ruuhka, 4 konetta samaan aikaan lähestymässä  thmbup Yhden jouduin laittamaan ylösvetoon, koska kiitotiellä oli liikenettä
Tässä kuva:

[ attachment removed / expired ]

kiza
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #105 on: 06.12.07, 22:14 »

Toinen legini IVAO:ssa (LOWW-EDDL), sujui ihan mukavasti. Lennonjohto tosin käskytti todella pitkään lähestymiseen, joten noilla löpöillä mitä jäi jäljelle, ei olisi enää uutta lähestymistä lennetty  Embarrassed

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Mukavaa oli, ja liikennettäkin oli paikalla kivasti  thmbup
« Last Edit: 06.12.07, 22:22 by Kalle Kämäräinen »
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #106 on: 07.12.07, 06:00 »

Toinen legini IVAO:ssa (LOWW-EDDL), sujui ihan mukavasti. Lennonjohto tosin käskytti todella pitkään lähestymiseen, joten noilla löpöillä mitä jäi jäljelle, ei olisi enää uutta lähestymistä lennetty  Embarrassed

Menipä niukille kerosiinit thmbup

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #107 on: 11.12.07, 07:52 »

Eikös se olisi turvallisempaa koneen ehjänä alastuomista, että ne jutut olisivat oikein?

Tuossahan näyttää olevan melkein kaikki päin prinkkalaa Cheesy

No ensimmäisen verkkolennon luoma "stressi" tms. ja kohtalaisen uusi kone huomioon ottaen sanoisin, että suoritus on hyväksytty Wink

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
kenkku
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #108 on: 11.12.07, 15:14 »

Periaatteessahan se ei haittaa, onko nupikat päin prinkkalaa vai ei - pääasia on että ei pilata muiden iloa sillä omalla toilailullaan. Kunhan lento menee muuten hyvin, ei kannata välttämättä ottaa stressiä siitä, miten ne nappulat oli laskussa. Tämähän on tietysti yksilöllistä, jotkut ruoskivat itseään täydellistä suoritusta kohti, joillekin riittää koneen ehjänä alas tuominen.
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #109 on: 11.12.07, 16:03 »

Eipäs kiihdytä...Tässä oli pääasiana opetella fraseologian käyttö, ja totutella verkkolentämiseen.
Ensi lennolla sitten oikeaoppisemmin.
Ja olen kyllä opetellut nuo systeemit jo ennenkin, mutta alussa operoin paljon "Gentlymmin(Grin)" kun taas lopussa alkoi pelottamaan, että kone sakkaa/menee ylinopeutta, ja se ei olisi ollut kovin kiva ensimmäisellä IFR-lennolla.

Ja muutenkaan tuo Wilco ei ole mikään lentokoulukäyttöön tehty kone, mutta mukava lentää, esim. ikuisuus-AXPtä odotellessa, eli nupit sinne ja tänne ei oikein haittaa.
Ja Risto ei sitten tule piiskaamaan minua... Grin
kenkku
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #110 on: 11.12.07, 16:09 »

Myönnä nyt kuitenkin että esim. jumalattomassa flaikkarissa pilotin on osattava käyttää konettaa niinkuin lj käskee, silloin pitää myös tietää nupeista vähän enemmän. Kärjistän, myönnetään mutta sun viesti antaa siihen aihettakin  Wink
Totta kai konetta pitää osata käyttää niinkun LJ käskee. Sitähän se muiden realisminhalun huomioon ottaminen juuri onkin.
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #111 on: 11.12.07, 16:17 »

Myönnä nyt kuitenkin että esim. jumalattomassa flaikkarissa pilotin on osattava käyttää konettaa niinkuin lj käskee, silloin pitää myös tietää nupeista vähän enemmän. Kärjistän, myönnetään mutta sun viesti antaa siihen aihettakin  Wink
Mutta kovin usein, LJ ei käske, laita Namppulavimpulahötkytinpyörryttymystysnappi päälle. Wink
Vaan pikemminkin, mihin suuntaan, jne...
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: IVAO kuvia
« Reply #112 on: 11.12.07, 17:25 »

Niinno, en nyt tiedä miten tuota koneen lentämistä on opetellut tuon kuvan perusteella. Edes Wilcon huonolla lentomallilla ei voi perustella että ajetaan 60 kts ylinopeudella laskuun, Flaps 2 -asetuksella (eikä täydellä laipalla), autobrake maksimilla, fcu:n moodit perssillään ja flight directorin vastaisesti lentäen. Paremmin se kone tulee ehjänä laskuun jos ajaa kuten se on suunniteltu ajettavan. Wink

Sanoisin että menee paljon helpommin jos osaa lentää ko. lisäosalla ennen kuin alkaa lentää verkossa. Koska kaksi ihan uutta asiaa (lentokone ja lennonjohto) on liikaa, eli parempi opetella se kone ensin niin jää vähän kapasiteettia lennonjohdon jutusteluihin.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #113 on: 11.12.07, 17:56 »

Niinno, en nyt tiedä miten tuota koneen lentämistä on opetellut tuon kuvan perusteella. Edes Wilcon huonolla lentomallilla ei voi perustella että ajetaan 60 kts ylinopeudella laskuun, Flaps 2 -asetuksella (eikä täydellä laipalla), autobrake maksimilla, fcu:n moodit perssillään ja flight directorin vastaisesti lentäen. Paremmin se kone tulee ehjänä laskuun jos ajaa kuten se on suunniteltu ajettavan. Wink

Sanoisin että menee paljon helpommin jos osaa lentää ko. lisäosalla ennen kuin alkaa lentää verkossa. Koska kaksi ihan uutta asiaa (lentokone ja lennonjohto) on liikaa, eli parempi opetella se kone ensin niin jää vähän kapasiteettia lennonjohdon jutusteluihin.
Kone ei ole ihan uusi, etkö osaa omaa foorumiasi käyttää?HÄ???Ja lukea edellisiä viestejä. Huh
Operoin alussa realistisemmin, mutta lopussa tuli vähän stressiä.
Harjottelin fraseologiaa, ja esim. Autobrake oli MAXilla, ihan tietoisesti, yleensä käytän LOWia. Wink


Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #114 on: 11.12.07, 18:07 »


MIAAAAUUUUU!
Hä?
Ainiin, sanoinkos että operoisin "as real as it gets" tuossa kuvassa? Wink
Mitäs siinä valitatte?
Matti Averio
WALL-E
Offline Offline

Posts: 1744
Date Registered: 05.10.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #115 on: 11.12.07, 18:14 »

Hä?
Ainiin, sanoinkos että operoisin "as real as it gets" tuossa kuvassa? Wink
Mitäs siinä valitatte?
Verkossa yleisesti pyritään toimimaan mahdollisimman realistisesti. Offlinessä tietenkin voit harrastaa taitolentoa busseilla niin paljon, kuin jaksat  Undecided Onlinessä on muitakin ihmisiä.

Lainataanpa vielä sun allekirjoitustakin:
Quote from: Kasimir "Jotkut jutut vähän oudosti" Torri
Professionaalista ei ole se, että saa koneen maahan, vaan se miten.
« Last Edit: 11.12.07, 18:19 by Matti Averio »

Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #116 on: 11.12.07, 18:17 »

Häpeä    Angry
Mitä?Kait minulla on oikeus kirjoittaa mielipiteeni, ja kysymykseni, vai onko tämä joku tarkkailtu alue(toivottavasti ei)? Wink
Verkossa yleisesti pyritään toimimaan mahdollisimman realistisesti. Offlinessä tietenkin voit harrastaa taitolentoa busseilla niin paljon, kuin jaksat  Undecided Onlinessä on muitakin ihmisiä.
Ni-in, pääasia on että lentää realistisesti, tuskin kukaan siellä muissa ohjaamoissaan välittää mitkä asetelmat on päällä koneessani.

Taidampa lopettaa tämmösen, ihan turhaa, että kaikki sanoo nuo samat asiat aina uudelleen, ja uudelleen, että sitä ja tätä puuttuu.
Kyllä itsekkin vähän riehaannuin. Embarrassed

Kiitos.
Nixu
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #117 on: 11.12.07, 18:19 »

Ei kannata laittaa tämmöisiä kuvia, missä jutut päin honkia. Ennemmin ottaisit semmoisen, missä kaikki kunnossa niin ei tule kommenttia..
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #118 on: 11.12.07, 18:20 »

Luulis sun ottavan tuon "Häpeä" kommentin huumorilla, kun se on sun yleisin reply tällä foorumilla :DDD
Pitihän se arvata. Grin

Ei kannata laittaa tämmöisiä kuvia, missä jutut päin honkia. Ennemmin ottaisit semmoisen, missä kaikki kunnossa niin ei tule kommenttia..

Jatkossa Paremmin.


Nyt ette enää voi valittaa.Sinne mänt...
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #119 on: 11.12.07, 18:26 »

Ei kannata laittaa tämmöisiä kuvia, missä jutut päin honkia. Ennemmin ottaisit semmoisen, missä kaikki kunnossa niin ei tule kommenttia..

No jos ei ole Virtual Finnöör koulussa saamassa opetusta niin ehkäpä noista kuvista ja niiden palautteesta jotain oppiikin Wink Täällä on kommenteista päätellen aika paljon synnynnäisiä lentäjiä, ketkä klaaraa ja on klaarannut kaiken aina Roll Eyes Jos 13V kaverilla ei asiat ensimmäisessä lennossa ole 100% kunnossa niin voi herranlettas..

Menkää kaikki lentämään siitä älkääkä marisko Grin

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1