FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.17, 06:20

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 406 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1013795 times)
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1020 on: 16.03.09, 17:58 »

Tässä tämäniltaiselta Gardermoenin legiltä, SK885 Dirlandasta. Kukaan ei karautellut M11llä nokan edestä ja Arlandassa oli tornikin paikalla  Smiley

Noustaan kohti laskevaa boollssia.
[ attachment removed / expired ]

Lyhyehköä finaalia tielle 19R, käsin tottakai  Tongue (<33333333333, jnejne..  Grin)
[ attachment removed / expired ]
Olli Aalto
Offline Offline

Posts: 90
Date Registered: 30.05.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1021 on: 16.03.09, 18:00 »

Jeps, itsekin olin tuona sunnuntai-iltana lennolla C208:lla EFHK-EFTU. Kaikki meni muuten ihan hyvin, mutta Turun päässä jotenkin käsittämättömästi suuntasäde meni noin niinku asematason suunnilta. Liukupolku ei myöskään ollut ollenkaan toiminassa. Sitten ei auttanut tehdä ILS Z:a, vaan RNAV.  Angry thmbdn Ja skenu on FISDin.

PS. Kiitti Ville Heikkiselle Turun torniin, kiva yllätys että miehitit menetelmäkentän! thmbup
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1022 on: 16.03.09, 18:03 »

Tapahtuu kyllä johdetullakin. Eilen olin lähestymässä Brysseliin lyhyellä loppuosalla 25L kun poikkikiitotieltä lähti kone nousukiitoon. Tornijohtaja yritti turhaan saada konetta pysäyttämään mutta hän ei meinannut ymmärtää. Ylösvetohan siitä tuli. Mukava kokemus muuten, ja Aerosoftin EBBR scenery on mahtavan hieno. Pitää tuossa jonain päivänä otta vähän kuvia jos sattuu mukava legi.

Ja tapahtuu noita ihan IRLkin.  Kerran kuuntelin skanneria kun BAW798 tuli laskuun 15, seuraava laskija lyhyellä loppuosalla. No 798 jäi sitten radalle maleksimaan. LJ joutui karjumaan "Speedbird 798, vacate runway NOW!!" ennen kuin mitään tapahtui. Lappuahan siitä tuli...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1023 on: 16.03.09, 18:32 »

ELL151 EETN-EDDH

Tutkan vektoroimana ILS RWY23. "Estonian151, wind XXX/XXkts, continue approach as number two, expect late landing clearance".
[ attachment removed / expired ]

"Estonian151, wind XXX/XXkt RWY23 cleared to land".
[ attachment removed / expired ]
Miikka Heikkinen
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 08.10.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1024 on: 16.03.09, 20:16 »

Äsken tuli pitkästä aikaa otettua vispilä hangaarista ja tehtyä EFHK-EFTU legi. Tässä Turun päässä rullaamassa asematasolle ja Ahosen Tommi lähdössä Poria kohti:

[ attachment removed / expired ]

Kopan sisältä löytyy: Core i5 2600K @4,5GHz, Asrock Z68 Extreme 3, ASUS GeForce GTX 680 DirectCU II, G.Skill 8GB (2x4GB) Sniper DDR3 1600MHz @ 7-8-7-24, Noctua NH-U12P-SE2, ASUS Xonar DG
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1025 on: 17.03.09, 16:21 »

Ciao!

Parit paluulegiltä EDDH-EETN

Condorin jumbo ja Air Berliinin B737 (jorkkis).
[ attachment removed / expired ]

3 sekunttia myöhemmin  Tongue On kauniita lentokoneita ja rumia lentokoneita, tämä yksilö kuuluu niihin jälkimmäisiin, hyih. Tosin vain ulkopuolisesti.
[ attachment removed / expired ]

Niko Pursiaisen (Tallinn Control) vektoroimana tultiin ILS:n kiitotielle 08.
[ attachment removed / expired ]
Jorma Tyyskä
Offline Offline

Posts: 565
Date Registered: 16.08.02

Re: IVAO kuvia
« Reply #1026 on: 17.03.09, 16:51 »

Boarding, jostain syystä portti tullut  vähän koneen sisään

Jerome säätää viruvalgea baaritiskinsä kanssa
[ attachment removed / expired ]

Push
[ attachment removed / expired ]

Push2
[ attachment removed / expired ]

Kannut huutamaan
[ attachment removed / expired ]

Clear for T/O
[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Auf wiedershen
[ attachment removed / expired ]

Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1027 on: 17.03.09, 18:05 »

Äsken piti parit läpärit ajaa Kokkola-Kruunupyyllä. Samaan aikaan sattui paikalle tulemaan myös Henri Lehtinen ja Olli Keijonen Finnairin empuilla kiusaamaan Samia. Grin

Kohtapuoleen aloitellaan maaliinlaskua.

[ attachment removed / expired ]

Maaliinlasku suoritettu ja noustaan takaisin laskukierroskorkeuteen.

[ attachment removed / expired ]

Olli ja Henri lähdössä takaisin stadiin. Oma lento loppuu tähän.

[ attachment removed / expired ]

Pikkuhiljaa alkaa tämä SRH projekti olla valmis. Vielä paintti kun tulisi ja säätää, niin alkaa olla valmista. Smiley


"When we left earth it changed our world"
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1028 on: 18.03.09, 14:15 »

Jou!

Riga (EVRA) - Berlin Tegel (EDDT) Air Balticin siivin. Kutsuhuutona BTI217 ja ratsuna B735 YL-BBG.

Rigan portilla 2 paraikaa IRS ALIGNoitumassa.
[ attachment removed / expired ]

Jaahans, loppunut vedossa haba kesken (12kts liikaa vauhtia), elikkä V2+15 (148kts) oli tähtäimessä. Huomaa kohtuu miehekäs nousukulma siitä huolimatta  Cool.
[ attachment removed / expired ]

Heti edellisen kuvan ottamisen jälkeen rämpättiin kuitenkin CMD A päälle, joka aktivoi LVL CHG:n. Sitä huvia tosin harrastettiin vain 2500ft AGL asti jolloin laippoja alettiin nostamaan ja VNAV aktivoitiin, joka taas alkoi hoitamaan koneen nopeutta/pystynopeutta FMS:n ohjelmoinnin mukaisesti.
[ attachment removed / expired ]

Sitten ollaankin jo Berliinin päässä. Juuri aloittamassa RENKI3H STARia ja NASAT transitiota ILS RWY26R.
[ attachment removed / expired ]

Sorvsorv..
[ attachment removed / expired ]

Jumankauta että oli kuoppaista loppumatkan ja laskukin oli sen mukainen.
[ attachment removed / expired ]

Persukset kipeinä matkustajat ryömivät koneesta ulos.
[ attachment removed / expired ]

Shemmottia, blokkiajaksi tuli lopulta 0135 (arvioitu TTL EET aika) elikkäs hieman aikataulua edellä saavuimme ja kerosiiniä paloi 3600kg.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1029 on: 18.03.09, 15:29 »

Tegelillä käytetään "ulompia" kiitoteitä yleensä laskuille, paitsi jos saavuit ruuhka-aikaan  Grin Vai että kuoppaista  laugh Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta laitteelta tuo classic, jospa sitä sitten kun eläkkeelle siirtyy SASlta  Tongue
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1030 on: 18.03.09, 15:40 »

Tegelillä käytetään "ulompia" kiitoteitä yleensä laskuille, paitsi jos saavuit ruuhka-aikaan  Grin Vai että kuoppaista  laugh Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta laitteelta tuo classic, jospa sitä sitten kun eläkkeelle siirtyy SASlta  Tongue

Mähän tulin "ulommalle", vaimitäköhänseottonytaasmeinaa  Grin? Joo vähän oli muhkua, toi jumankauta oli ehkä vähän liioiteltua, mutta kyllä siellä pomppi ja keinu eestaas nätisti. Toi classic nyt on lähes presiis sama kone kuin NG. Mitä nyt koko ja painoero luonnollisesti ja mittaritaulu vähän erivuosikymmeneltä, mutta muuten sama laite. Itse tykkään tuosta "classisesta" ohjaamo tyylistä enemmä, siinä on sellasta "ennen oli miehet rautaa" ainesta  Grin. Toi on vaan helv**** ruma vehje ulkopuolelta.
Kim Eriksson
Offline Offline

Posts: 3113
Date Registered: 05.12.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1031 on: 18.03.09, 15:54 »

Eikä taida wilcon leima tehdä siitä yhtään parempaa, jos voin olettaa? Smiley

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1032 on: 18.03.09, 15:58 »

Tuo bojoing on kyllä Feeltheren paras kone, perässä hyvänä kakkosena E145. Ihan kelpo tekeleitä molemmat.

Henksu oli vaihteeks nopeampi... mur
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1033 on: 18.03.09, 18:12 »

Mähän tulin "ulommalle", vaimitäköhänseottonytaasmeinaa  Grin?
...
Novoihankyrsäpuhuinohisuuni  Grin Näytti tuo MIL aproni jotenkin sivariapronilta niin, ja tietenkään en erota oikeaa ja vasenta toisistaan  Cheesy Joo, itsekkin pompin äsken hieman kun tuonne lensin, varmaan kaikki kaljahöyryt taloista lähestymislinjan alla kehittävät finaaliin vaarallisia nosteita  Tongue
Ezku
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1034 on: 18.03.09, 18:59 »

Kyllä Wilcon classic -sarja on ihan hankkimisen arvoinen. Suosittelisin Otollekin sitä, että pääsisit välillä kunnon koneella lentään.  laugh
Juho Pyhäjärvi
Offline Offline

Posts: 1424
Date Registered: 12.08.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1035 on: 18.03.09, 19:48 »

Parit räpsyt VFR lennolta malmilla:

Rullataan odotukseen 36. Pojat Cessnoillaan rivissä.
[ attachment removed / expired ]

Meren päällä, Jukka cessnallaan vieressä.
[ attachment removed / expired ]

Malmilla myötätuulessa kiitotie 36. Santeri suorittaa taustalla maaliinlaskua.
[ attachment removed / expired ]

Ja vinaalissa.
[ attachment removed / expired ]

Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1036 on: 18.03.09, 20:44 »

Pikkuhiljaa alkaa olla se SRH siinä kunnossa, että olisi valmis matkalentoon. Tehto ja kulutus kohdilleen vielä. Huomenissa varmaankin voisi säätää. Kivaa oli. Torni sanoi ekalla laskulla, että vuorolla kaksi. No katselin siitä, että ykkönen on melkein kynnyksellä, että tästä menee hyvin, sitten tultiin vähän alkemmaksi ja yhtäkkiä kone alkoi pomppia, eikä pysynyt enää hallinnassa. Vilkaisu etuvasemmalle. "Ykkönen" oli vajaa 20ft edessä. Ylösveto ja maaliinlaskua suorittamaan. Tässä taas nähtiin, että kuinka tärkeää se on kertoa koneelle, että kuinka paljon liikennettä on. Tässä oli suurikin merkitys turvallisuuden kannalta, että oliko loppuosalla tosiaan kaksi vai kolme konetta. Ilman jättövanaan ajautumista, en olisi konetta huomannut ehkä vasta flaressa... Silloin olisi asiat olleet huonosti. Säikähdyksellä selvittiin, eikä edellä mennyt ilmeisesti koskaan edes tiennyt, että kuinka lähellä oli kolaria. Tongue

Eli viestin ideana oli: VFR johtaessanne, ilmoitelkaa oikea määrä koneita. Jos siinä on kolme konetta loppuosalla, mutta ensimmäinen on jo kynnyksellä, sanokaa oikeasti sille viimeiselle vuoro kolme, eikä vuoro kaksi, niin säästymme kaikki paperityöltä ja romulta. Grin

Juuh, illanjatkot.


"When we left earth it changed our world"
akos
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1037 on: 18.03.09, 21:01 »

Äsken piti parit läpärit ajaa Kokkola-Kruunupyyllä.
Kokkola-Pietarsaaressa. Kentän nimi on Kruunupyyn lentoasema. Wink

Oskari
Antti Toivanen
Offline Offline

Posts: 976
Date Registered: 25.02.02

Re: IVAO kuvia
« Reply #1038 on: 19.03.09, 07:32 »

Parit räpsyt VFR lennolta malmilla:

Hyvännäköistä settiä! Tätä lisää Smiley

Antti

mtanttar
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1039 on: 19.03.09, 13:53 »

Ihan mielenkiinnosta: satuitteko kaikki yhtä aikaa tuonne Malmille ihan sattumalta? Vai oliko tästä sovittu jossakin?

Monenkin mielestä olisi varmaan mukava tulla lentämään jos tietäisi muutakin liikennettä olevan paikalla. Ja tuskin kukaan panisi lisäliikennettä pahaaksensa.
Pages: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 406 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1