IVAO kuvia

<< < (221/1631) > >>

nordic:
Quote

Tosin tosielämässä 33 on harvoin käytössä lentoonlähtöihin, koska suurimman osan ajasta 15 toimii laskubaanana.


Niin? Tää on hyvin yksinkertaista Santeri, se on käytössä silloin kun se on paras vaihtoehto, niinkuin tällä kertaa oli. Mutta se on totta niinkuin tuolla jo todettiinkin että 33:n käyttö lähtöön jää tosielämässä usein unholaan sen saapuvan liikenteen takia. Verkossa tämä harvemmin on ongelma, kun normaali liikenne määrät ovat huomattavasti pienempiä, isommissa eventeissä sitten toki.

juhis:
Tuli Vuopalan Jukan kanssa FIN430:na lennettyä EFRO-EFHK:

MCDU:n virittelyä
[ Attachment not found - or removed ]

Nousua
[ Attachment not found - or removed ]

Saatiin selvitys DCT ORM ja odotellaan ORM1B lähestymisreittiä. Henkevät keskustelut meneillään.
[ Attachment not found - or removed ]

Portilla, vieressä Bert Grijmans TFF555 lähdössä amsterdamiin ja Jukka vapauttelee mädärillään kiitotietä.
[ Attachment not found - or removed ]

Kiitokset Nikolle hyvästä palvelusta@EFES ja Villelle torniin.

Mo-jo:
Quote

Kiitokset Nikolle hyvästä palvelusta@EFES ja Villelle torniin.


Muuten meni hyvin, mutta kun tuolle legendalle ei keksi enään mitään sanottavaa Toivottelin Have nice very nice flying jtn. Ja Jukka huuti omat tervehdykset

wezzer:
OH-SIM EFRY-EFTP



Antti

nordic:
Paluulegi LROP-EFHK.

08L:ltä lähdettiin BUKEL4A lähtöreitillä.
[ Attachment not found - or removed ]

FP, Eurooppa oli harvinaisen tyhjillään tänään.
[ Attachment not found - or removed ]

METAR kertoi ennen lähestymisen aloittamista, että tuulet olivat 150/05kt, näkyvyys 2200 metriä, lumisadetta, utua, overcast pilvikerrosta 200 jalassa ja ettei muutosta olisi tulossa kahteen tuntiin. Tuulet siis suosivat kiitotietä 15, mutta päätin olla ottamatta riskiä ja pyysin kiitotietä 04L laskuun, sinne kun on CAT II ILS mahdollisuus. 04L luonnollisesti myös myönnettiin ja tässä siis lähestyminen menossa.
[ Attachment not found - or removed ]

Lähestymisen aikana sää kuitenkin parani mm. OVC002 oli häippässyt, joten valot tulivat jo tässä vaiheessa näkyviin (1390ft AGL).
[ Attachment not found - or removed ]

Tuulikin oli laantunut kolmeen solmuun, joten sivutuuli komponenttikin oli lähes mitätön. Autopilotti on tässä päästetty jo untenmaille ja jatkettu käsipelillä. Porrastuskiireitä ei luonnollisesti klo 2330Z ollut, joten käytimme koko baanan ja teimme rauhassa loppuvedon ja kevyen jarrutuksen.
[ Attachment not found - or removed ]

EFES_CTR (Jorma Tyyskä) ohjasti meidät vielä 04R:n yli ständille 127 ja blokkiajaksi tuli lopulta 2h40min. Kiitokset Jormalle! 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page