IVAO kuvia

<< < (25/1631) > >>

Nixu:
Legillähän sitä ollaan, voin ottaa tonne VATSIM-kuvia-ketjuun kuvan ja saatte sitte haukkua kun kaikki päin puuceetä 
Palautteesta on hyvä ottaa oppia ja kommenttinikin oli rakentavassa mielessä sanottu, ei haukkuvaan sävyyn.



/Mr. QNH



PS. Ristollakin pitäisi olla tietoa sen verran, ettei Finnair lennä Dubliniin  FIN770....

Assiini:
Quote

PS. Ristollakin pitäisi olla tietoa sen verran, ettei Finnair lennä Dubliniin  FIN770....


Koko ajanhan se lentää.. Oikeessa elämässä ei toki eikä vois kenties vähempää kiinnostaa; itsekin olen visusti maanpinnalla tietokoneen ääressä kuten varmaan sinäkin lentojes aikaan Koettakee nyt ymmärtää, että jokainen valitsee realismiasteensa täysin itsenäisesti, meitä on moneen junaan (ja lentokoneeseen).

Assiini:
Quote

Jotkut saavatkin kiksit siitä että hommat tulee tehtyä as real as it gets...koittaisit joskus


Juu varmaan tulevaisuudessa jos aikaa suinkin riittää enemmän panostamiseen Ja kyllähän sitä jo nyt yrittää, vaikka Finski ei LQA:lla Dubliniin lennäkään

sami:
Quote

Kone ei ole ihan uusi, etkö osaa omaa foorumiasi käyttää?HÄ???Ja lukea edellisiä viestejä.
Operoin alussa realistisemmin, mutta lopussa tuli vähän stressiä.


Hoh-hoh.    Luin kyllä edelliset viestit kiitos vaan.

Eli jos "olen kyllä opetellut nuo systeemit jo ennenkin", niin mikset sitten käytä niitä kuten olet opetellut, koska tuollainen väärin lentäminen aiheuttaa vain lisää stressiä. Tuossakin kuvassa teit näköjään siis visuaalia, ILS ei ole edes avustavana näyttönä päällä, lennät ilman autopilottia ja käsikaasullakin vielä, eli kaikkein vaikein yhdistelmä mitä voi hakea, vielä kohtuuhuonossa säässä, vaikka kone ja ympäristö on uusi.

Vaikka onkin visuaalilähestyminen, niin hyvin tuosta olisi voinut hakeutua 6-7 nm loppuosan kautta ils:n säteeseen autopilotilla koko matkan (ei missään sanota että visuaalilähestymisen pitää olla jotenkin erityisen lyhyt), ja päräyttää vaikka autolandin niin olisi jäänyt kapasiteettia muuhunkin kun koneen hantteeraamiseen.  ....automaatio on siitä kätevä, etenkin simussa kun yksin pitää kaikki tehdä, että sillä saa 95% työkuormasta itseltään pois, kunhan tietää mitä sinne autopilottipurkkiin on ladannut. Kun minun mielestä ei oikein voi pistää stressin tai huolimattomuuden piikkiin jos ei edes ole kone laskuasussa tai lähestymisnopeudella. Tuosta tehtäisiin silloin ylösveto ja uusi turvallisempi lähestyminen.

Mutta ei tuolla verkossa tai muutenkaan tosiaan juuri väliä ole, että miten joku vor/adf-kytkimen nappula on jos visuaalilähestymistä ajaa. Tärkeämpää olisi tietää edes jotain koneen suoritusarvoista ja normaaleista menetelmistä. Koska esim. ruuhkatilanteessa ei ole lennonjohtajan kannalta ollenkaan hauskaa jos joku painaa 180 solmua kynnykselle asti kun muut alkavat hidastaa siinä 4 nm jälkeen sinne 120-140 solmun kantturoille. Tai saatikaan jos pilotti menee radalta pitkäksi tuon seurauksena. Tai lähtötilanteessa yrittää esim. ajaa jotain monimutkaista sidiä käsipelillä vaikka autopilotti tekisi saman asian 10-kertaa siistimmin. (toisaalta pitää taas ymmärtää että mitä autopilotti tekee, ja valvoa että se lentää oikein - näitä tapauksia on taas ihan liikaa kun AP lentää jonnekin aivan muualle kun pitäisi ja pilotti ei tee mitään korjausta vaikka tajuaisikin ettei AP lennä oikein esim. sidiä)

Jos taas idea on opetella vain fraseologiaa niin silloin uusi kone tai muuten monimutkainen mallinnus ei ole oikea valinta (jos sitä ei siis osaa käyttää ilman että pääosa ajasta menee lentokoneen nappuloiden säätämiseen). Alkuvaiheessa visuaalia C172:lla, ja ei pitäisi olla ongelmaa lentokoneen kanssa, siitäkin kun autopilottikin löytyy.

noplamodo:
Jeh. Tuonne RWY30lle ei vaan ole ILSää.
Ja tuo ei ollut aivan ensimmäinen lento verkossa vaan eka IFR-lento, olin lentänyt jo laskukierroksia.
No, näitä virheitä on kait turha enää jänkätä, seuraavalla lennolla sitten paremmin.

Rauha.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page