FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.08.17, 21:34

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1001027 times)
Nixu
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #120 on: 11.12.07, 18:33 »

Legillähän sitä ollaan, voin ottaa tonne VATSIM-kuvia-ketjuun kuvan ja saatte sitte haukkua kun kaikki päin puuceetä  Wink
Palautteesta on hyvä ottaa oppia ja kommenttinikin oli rakentavassa mielessä sanottu, ei haukkuvaan sävyyn.



/Mr. QNH



PS. Ristollakin pitäisi olla tietoa sen verran, ettei Finnair lennä Dubliniin  Wink FIN770.... Huh
« Last Edit: 11.12.07, 18:40 by Niko Palokangas »
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #121 on: 11.12.07, 18:47 »

PS. Ristollakin pitäisi olla tietoa sen verran, ettei Finnair lennä Dubliniin  Wink FIN770.... Huh

Koko ajanhan se lentää.. Oikeessa elämässä ei toki eikä vois kenties vähempää kiinnostaa; itsekin olen visusti maanpinnalla tietokoneen ääressä kuten varmaan sinäkin lentojes aikaan laugh Koettakee nyt ymmärtää, että jokainen valitsee realismiasteensa täysin itsenäisesti, meitä on moneen junaan (ja lentokoneeseen).

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #122 on: 11.12.07, 18:58 »

Jotkut saavatkin kiksit siitä että hommat tulee tehtyä as real as it gets...koittaisit joskus Smiley

Juu varmaan tulevaisuudessa jos aikaa suinkin riittää enemmän panostamiseen Smiley Ja kyllähän sitä jo nyt yrittää, vaikka Finski ei LQA:lla Dubliniin lennäkään Smiley

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: IVAO kuvia
« Reply #123 on: 11.12.07, 19:13 »

Kone ei ole ihan uusi, etkö osaa omaa foorumiasi käyttää?HÄ???Ja lukea edellisiä viestejä. Huh
Operoin alussa realistisemmin, mutta lopussa tuli vähän stressiä.

Hoh-hoh.  Grin  Luin kyllä edelliset viestit kiitos vaan.

Eli jos "olen kyllä opetellut nuo systeemit jo ennenkin", niin mikset sitten käytä niitä kuten olet opetellut, koska tuollainen väärin lentäminen aiheuttaa vain lisää stressiä. Tuossakin kuvassa teit näköjään siis visuaalia, ILS ei ole edes avustavana näyttönä päällä, lennät ilman autopilottia ja käsikaasullakin vielä, eli kaikkein vaikein yhdistelmä mitä voi hakea, vielä kohtuuhuonossa säässä, vaikka kone ja ympäristö on uusi.

Vaikka onkin visuaalilähestyminen, niin hyvin tuosta olisi voinut hakeutua 6-7 nm loppuosan kautta ils:n säteeseen autopilotilla koko matkan (ei missään sanota että visuaalilähestymisen pitää olla jotenkin erityisen lyhyt), ja päräyttää vaikka autolandin niin olisi jäänyt kapasiteettia muuhunkin kun koneen hantteeraamiseen.  ....automaatio on siitä kätevä, etenkin simussa kun yksin pitää kaikki tehdä, että sillä saa 95% työkuormasta itseltään pois, kunhan tietää mitä sinne autopilottipurkkiin on ladannut. Kun minun mielestä ei oikein voi pistää stressin tai huolimattomuuden piikkiin jos ei edes ole kone laskuasussa tai lähestymisnopeudella. Tuosta tehtäisiin silloin ylösveto ja uusi turvallisempi lähestyminen.

Mutta ei tuolla verkossa tai muutenkaan tosiaan juuri väliä ole, että miten joku vor/adf-kytkimen nappula on jos visuaalilähestymistä ajaa. Tärkeämpää olisi tietää edes jotain koneen suoritusarvoista ja normaaleista menetelmistä. Koska esim. ruuhkatilanteessa ei ole lennonjohtajan kannalta ollenkaan hauskaa jos joku painaa 180 solmua kynnykselle asti kun muut alkavat hidastaa siinä 4 nm jälkeen sinne 120-140 solmun kantturoille. Tai saatikaan jos pilotti menee radalta pitkäksi tuon seurauksena. Tai lähtötilanteessa yrittää esim. ajaa jotain monimutkaista sidiä käsipelillä vaikka autopilotti tekisi saman asian 10-kertaa siistimmin. (toisaalta pitää taas ymmärtää että mitä autopilotti tekee, ja valvoa että se lentää oikein - näitä tapauksia on taas ihan liikaa kun AP lentää jonnekin aivan muualle kun pitäisi ja pilotti ei tee mitään korjausta vaikka tajuaisikin ettei AP lennä oikein esim. sidiä)

Jos taas idea on opetella vain fraseologiaa niin silloin uusi kone tai muuten monimutkainen mallinnus ei ole oikea valinta (jos sitä ei siis osaa käyttää ilman että pääosa ajasta menee lentokoneen nappuloiden säätämiseen). Alkuvaiheessa visuaalia C172:lla, ja ei pitäisi olla ongelmaa lentokoneen kanssa, siitäkin kun autopilottikin löytyy.


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #124 on: 11.12.07, 19:32 »

Jeh. Grin Tuonne RWY30lle ei vaan ole ILSää.
Ja tuo ei ollut aivan ensimmäinen lento verkossa vaan eka IFR-lento, olin lentänyt jo laskukierroksia.
No, näitä virheitä on kait turha enää jänkätä, seuraavalla lennolla sitten paremmin.

Rauha. Smiley
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: IVAO kuvia
« Reply #125 on: 12.12.07, 06:34 »

Ai se oli 30. Muistelin että 12.. Ookay.

Wilco tai PSS ei taida osata fully-managed non-precision lähestymistä?


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #126 on: 12.12.07, 09:08 »

Pitäis osata.. AXP ainakin  Grin

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #127 on: 12.12.07, 12:45 »

Lainataanpa vielä sun allekirjoitustakin:
Jeh, tuotaa-aa, tuli mietittyä ennen nukkamaanmenoa. Grin
Ei ihan tarkoita tuota...vaan että mihin sen saa.
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #128 on: 12.12.07, 13:11 »

Tässä parit tämän päivän legiltä Kajjaanista HK:lle. Sellainen harvinaisen tapahtuma kävi, että lensin "valoisaan" aikaan niin pitäähän siitä muutama kuva näyttää Smiley

Kaarrellaan reitille kiitotie 25:lta
[ attachment removed / expired ]

Nousun ajalta
[ attachment removed / expired ]

Laskeutuminen aloitettu. 33:lle tultiin VOR-lähestymisellä
[ attachment removed / expired ]

Muutama sekuntti ennen kosketusta nokkaa vähän ylöspäin.. Ei ollut matkalla huoltoasemaa niin meni naftat aika hilkuille.
[ attachment removed / expired ]

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Toni Tihleman
Toni13
Offline Offline

Posts: 2792
Date Registered: 02.06.03

Re: IVAO kuvia
« Reply #129 on: 12.12.07, 13:44 »

Noniin! Siinä oli sitä menemisen meininkiä!  Grin
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #130 on: 12.12.07, 14:01 »

Noniin! Siinä oli sitä menemisen meininkiä!  Grin

Hehe Smiley

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Nixu
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #131 on: 12.12.07, 14:09 »

 thmbup Huippua
Kasimir Torri
Offline Offline

Posts: 1818
Date Registered: 28.05.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #132 on: 12.12.07, 16:59 »

Ohhoh! thmbup Kyllä tuli taas fiilispitoiset kuvat, ja vielä enemmän on fiilistä, kun on tämän verkkolentämisen aloittanut.
Ensi viikonloppuna tulen taas operoimaan vääräoppisesti... Grin Noei, koetan soveltaa proseduureja "vähän" paremmin.
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #133 on: 13.12.07, 20:47 »

Elämäni ensimmäinen GA verkossa tapahtui tänään thmbup Ei ollut mailla eikä halmeilla lennonjohtoa Ranskassa ja ollessani finaalissa noin 400FT APP tuli ja ilmoitti, että en ole valmis laskuun. Kiitin kohteliaasti, nousin 3000 jalkaan ja jäin odottamaan vektoreita thmbup

Tässä toisesta yrityksestä kuvaa. Kyllä on aika sokkelo toi Charles de Gaulle suunnistaa pitkin rullausteitä
[ attachment removed / expired ]

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Toni Tihleman
Toni13
Offline Offline

Posts: 2792
Date Registered: 02.06.03

Re: IVAO kuvia
« Reply #134 on: 13.12.07, 22:25 »

APP ilmoitti ettet ole valmis laskuun?
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #135 on: 13.12.07, 22:35 »

APP ilmoitti ettet ole valmis laskuun?

Ou jees.. "You are not cleared to land rwy 09R" Undecided Radalle änki ilmeisesti joku nousuaikeissa 12 laskuviestistäni huolimatta. Ilkeä tilanne ja sanoisin syyllisen löytyvän departure päästä..
« Last Edit: 13.12.07, 22:40 by Risto Partanen »

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #136 on: 14.12.07, 07:42 »

 (pilkunviilausmoodi päälle) Et siis ole *selvä* laskuun (pilkunviilausmoodi pois)

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Toni Tihleman
Toni13
Offline Offline

Posts: 2792
Date Registered: 02.06.03

Re: IVAO kuvia
« Reply #137 on: 14.12.07, 11:12 »

Ou jees.. "You are not cleared to land rwy 09R" Undecided Radalle änki ilmeisesti joku nousuaikeissa 12 laskuviestistäni huolimatta. Ilkeä tilanne ja sanoisin syyllisen löytyvän departure päästä..

Jaajaa. Minä jo ihmettelin, että ATC tietää paremmin mitä ohjaamossa tapahtuu kuin sinä. Mutta kyse olikin laskuselvityksestä niin kuin Ilari tuossa sanoi.
Jaakko Airasmaa
Offline Offline

Posts: 2043
Date Registered: 30.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #138 on: 23.12.07, 13:56 »

Minä (KLM1170) ja Jussi Kopra (FIN123) Schipholilla EFHK-EHAM lennon jälkeen.


EVGA 680i|Intel Core 2 Duo E6700@3.2Ghz|EVGA 8800GTS/640Mb|4096MB DDR2
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #139 on: 26.12.07, 20:59 »

Tässä parit tämän päivän legiltä Delhistä Helsinkiin. Matkan piti kestää 6h 15min mutta meni reippaasti päälle 7 tuntia. Vastaan tuuli taas ja erittäin kovaa.. Yksi ilmakuoppakin sattui matkalle ja korkeus putosi kivasti hetkeksi. Hullujen hommaa nämä pitkät lennot Huh Näin ainakin ajattelen mutta huomenna on taas ajatukset toiset... Olin ihan kassalla saapuessani Helsinkiin Palanderin Jukan alaisuuteen Smiley Kiitos Jukalle thmbup

Aloitetaan matka Delhissä kohti kiitotietä 28. Täysin pilkkopimeää Intiassakin ja koko matkalla ei näkynyt ei kuuta ei aurinkoa. Rupeaa tää pimeys jo pikkuhiljaa syömään miestä
[ attachment removed / expired ]

Kohti JHANGIA mennään ja tuuli etuvasemmalta 139kts Shocked Bussi rätisi ja paukkui, heilui ja huojui mutta säilyi ehjänä thmbup
[ attachment removed / expired ]

Moskovan yllä
[ attachment removed / expired ]

Lähetymässä HK:ta Itämeren päällä
[ attachment removed / expired ]

Finaalissa kunnon sivuslaidissa
[ attachment removed / expired ]

Parkissa HK:lla portilla 33..
[ attachment removed / expired ]

Täytynee nukkua mahallaan ensi yö, hanuri ei kestä enää yhtään kontaktia Grin

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Pages: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1