FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 15:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1001689 times)
Roni Vasarainen
Offline Offline

Posts: 360
Date Registered: 19.12.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #1220 on: 14.04.09, 13:55 »

Tässä nyt viellä oma kuva EFHK-EFOU reissulta



[ attachment removed / expired ]

3770K 4.6Ghz | PH-TC14PE | Z77X-UD3H | 1600Mhz 8Gb | R9 280X DCII | Corsair HX 520 | Fractal Define R3 BP | Intel 520 180Gb |
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1221 on: 15.04.09, 17:19 »

FIN422 RVN-HEL E190

Lineup RWY21, DCT UTUNU saatiin selvityksessä.
[ attachment removed / expired ]

Ja HK:lla visuaali 04R.
[ attachment removed / expired ]
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1222 on: 15.04.09, 18:19 »

Visuaalissa voisi noi minimit pyöritellä pois. Wink Ei sitten tarvitse kuunnella sitä "Approaching minimums" "Minimums, minimums" huutoja.


"When we left earth it changed our world"
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1223 on: 15.04.09, 18:27 »

Itse voisin tilanteesta tietämättömänä veikata että ILSin minimit rullattuna, ts. ajettu alkulähestyminen ilssillä ja myöhemmin vaihdettu manuaalille ja jatkettu visuaalilla.
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1224 on: 15.04.09, 18:33 »

Jos oli kokonaan visuaali (niinkuin kuvateksti antoi ymmärtää) niin silloin mielellään ne minimit poissa. Smiley


"When we left earth it changed our world"
Nixu
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1225 on: 15.04.09, 19:05 »

Jos oli kokonaan visuaali (niinkuin kuvateksti antoi ymmärtää) niin silloin mielellään ne minimit poissa. Smiley
Ehh, kannattaa varmaan katsoa sitä kuvaa, mielestäni se antaa ymmärtää kyllä, että ensin on ollut tarkoitus ajaa ILS-lähestyminen (V/L-moodi ja ilssi viritettynä PFD:llä)
Lisäksi joku perustelu sille, että miksi mielellään minimit pois olisi kiva  Smiley
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1226 on: 15.04.09, 19:13 »

Lisäksi joku perustelu sille, että miksi mielellään minimit pois olisi kiva  Smiley
Ei tarvitse kuunnella niitä huutoja. Ja jos on kerta ILS ajettu, niin silloin ovat minimit aivan väärät. (BARO 350, eikä RA 200 Tongue)


"When we left earth it changed our world"
Nixu
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1227 on: 15.04.09, 19:19 »

Ei tarvitse kuunnella niitä huutoja. Ja jos on kerta ILS ajettu, niin silloin ovat minimit aivan väärät. (BARO 350, eikä RA 200 Tongue)
Aika jännä syy ottaa pois vaan sen takia, että "ei tartte kuunnella huutoja"
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1228 on: 16.04.09, 07:17 »

Ei tarvitse kuunnella niitä huutoja. Ja jos on kerta ILS ajettu, niin silloin ovat minimit aivan väärät. (BARO 350, eikä RA 200 Tongue)

Voi Santeri  Grin

ORM1B ILS 04L oli ihan alunperin joka vaihtui sitten vektoreiksi visuaaliin 04R. Oli siis jonkin asteinen hoppu tuossa vielä kun visuaali aloitettiin jostain tuolta ennen HK711:stä. Ei siis järjestelmän minimihuudot pyörineet ihan #1:nä mielessä.
Timo Pöntinen
Offline Offline

Posts: 543
Date Registered: 05.07.02

Re: IVAO kuvia
« Reply #1229 on: 16.04.09, 08:30 »

Voi Santeri  Grin

ORM1B ILS 04L oli ihan alunperin joka vaihtui sitten vektoreiksi visuaaliin 04R. Oli siis jonkin asteinen hoppu tuossa vielä kun visuaali aloitettiin jostain tuolta ennen HK711:stä. Ei siis järjestelmän minimihuudot pyörineet ihan #1:nä mielessä.

Varmaan tulee kiire kun noin monta mese-ikkunaa samaan aikaan auki! Smiley Varmaankin yleisesti simulentäjiä auttaisi, jos oikeanlaiset "flow:t" olisi selkäytimessä, niin ne nappulat kääntyisi pikkaisen vikkelämmin.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1230 on: 16.04.09, 11:20 »

Varmaan tulee kiire kun noin monta mese-ikkunaa samaan aikaan auki! Smiley Varmaankin yleisesti simulentäjiä auttaisi, jos oikeanlaiset "flow:t" olisi selkäytimessä, niin ne nappulat kääntyisi pikkaisen vikkelämmin.

Niitä mese ikkunoita voi lukea sitä mukaa kun kerkeää, ne liitty nappuloitten painamiseen mitenkään  Smiley. Mutta oli hoppu niinkuin sanoin, kun ensin oli ORM1B HK807 DCT:llä ja sitten vaihtui vektoreiksi visuaaliin eri baanalle. Lähinnä korkeuden pudotuksen suhteen tuli kiire.

"Flow:t"?
Timo Pöntinen
Offline Offline

Posts: 543
Date Registered: 05.07.02

Re: IVAO kuvia
« Reply #1231 on: 16.04.09, 13:27 »

Niin flow:lla meinasin (enpä tiedä mikä on virallinen termi, toi jostain yhteydestä jäänyt päähän) ihan menetelmien mukaista ohjaamotyöskentelyä. Eli jos seuraat ammattilentäjiä, niin aika vikkelään löytyy esim. yläpaneelista oikea järjestys käydä järjestelmät läpi (ei kuitenkaan hutiloiden) ja väännellä nupit oikeaan asentoon. Taas perus simulentäjä etsii ensin oikean paneelin hiirellä tai näppäinyhdistelmällä auki ja rupeaa sitten arpomaan, että mikäs olikaan oikea järjestys tässä lennon vaiheessa.

Tyyppikurssi, ääretön määrä toistoja ja rutiini tietysti opettaa tähän. Ja joissakin häiriötilanteissa tämä nopea lähes "selkärangasta" lähtevä reagointi on jopa tarpeellinen. Mutta jälleen, laitappa simulentäjältä motti pimeeksi niin ensimmäinen reaktio on sormi suussa! Smiley
Timo Pöntinen
Offline Offline

Posts: 543
Date Registered: 05.07.02

Re: IVAO kuvia
« Reply #1232 on: 16.04.09, 14:12 »

Juu, eli se oli flow! Smiley Tätä nimenomaan meinasin, mutta tosiaan simupiloteilta tämä tietotaito yleensä puuttuu (harvemmin käydään tyyppikursseja) ja siksi toiminta on reippaasti hitaampaa kuin oikeasti.

p.s. Jännää, että kuvan mukaan tuo katto vedetään alhaalta ylös. Itse olen aina lähtenyt päinvastaiseen suuntaan. Varmasti konetyyppi- ja yhtiökohtaisia eroja jonninverran, mutta eipä aina ole simupilotille tätä materiaaliakaan saatavilla.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1233 on: 16.04.09, 14:19 »

Juu, eli se oli flow! Smiley Tätä nimenomaan meinasin, mutta tosiaan simupiloteilta tämä tietotaito yleensä puuttuu (harvemmin käydään tyyppikursseja) ja siksi toiminta on reippaasti hitaampaa kuin oikeasti.

p.s. Jännää, että kuvan mukaan tuo katto vedetään alhaalta ylös. Itse olen aina lähtenyt päinvastaiseen suuntaan. Varmasti konetyyppi- ja yhtiökohtaisia eroja jonninverran, mutta eipä aina ole simupilotille tätä materiaaliakaan saatavilla.

Tjåå joo.

Hyrr mitä yleistystä tuossa edellisessä viestissäsi viiminen lause. Kyllä moni osaa moottorihäiriö tilanteissa toimia niinkuin kuuluukin.

Onhan tuo ohjaamotyöskentely tälläisessä perus kotisimussa hitaampaa eniwei kun pitää esim. yläpaneeliin päästäkseen mennä hiirellä/näppäinyhdistelmällä ensin sinne ja sitten vielä hiirellä/näppäinyhdistelmällä painella niitä namiskoja.
Timo Pöntinen
Offline Offline

Posts: 543
Date Registered: 05.07.02

Re: IVAO kuvia
« Reply #1234 on: 16.04.09, 15:31 »

Tjåå joo.

Hyrr mitä yleistystä tuossa edellisessä viestissäsi viiminen lause. Kyllä moni osaa moottorihäiriö tilanteissa toimia niinkuin kuuluukin.

No, nythän on hyvä paikka todistaa se! SVIL:n simuviikonloppu taitaapi olla parin viikon päästä. Sinne vaan simulla kokeilemaan ja näyttämään miten se homma sujuu jos ihan random vikoja tulee koneeseen. Luonnollisesti pilotti saa valita koneensa itse, mutta veikkaan että ei moni lähde ottamaan haastetta vastaan.. ihme ja kumma, täällä foorumilla kyllä osataan! (Minussa on vähän sellaista kilpailuhenkeä, haastetta peliin! Smiley )
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1235 on: 16.04.09, 15:46 »

No, nythän on hyvä paikka todistaa se! SVIL:n simuviikonloppu taitaapi olla parin viikon päästä. Sinne vaan simulla kokeilemaan ja näyttämään miten se homma sujuu jos ihan random vikoja tulee koneeseen. Luonnollisesti pilotti saa valita koneensa itse, mutta veikkaan että ei moni lähde ottamaan haastetta vastaan.. ihme ja kumma, täällä foorumilla kyllä osataan! (Minussa on vähän sellaista kilpailuhenkeä, haastetta peliin! Smiley )
Viikon päästä on simuviikonloppu! Smiley Tervetuloa kokeilemaan.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1236 on: 16.04.09, 18:27 »

Molo

-FPL-CNO4684-IS
-B737/M-SDIJPRWXY/S
-LEMG1250Z
-N0450F380 VIBAS UM192 BLN UN865 VTB UN867 DGO UN858 VADOM UN874 VEKIN UN873 ADUTO/N0450F390 UN873 SPY UZ704 TOR
-ENGM0330 ENTO
-EET/LECM0013 LFFF0100 EBUR0200 EHAA0205 EKDK0235 ENOR0252 REG/LNTUL OPR/CNO COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090416 RVR/200

Portilla 46, tulolennon miehistö poistuu koneesta.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Rullaati kohden kiitotietä 13 josta lähdettiin VIBAS1H:lla.
[ attachment removed / expired ]

T/O.
[ attachment removed / expired ]

V2+20=155kts jota tässä LVL CHG ajaa, kunnes 2500AGL läpi josta VNAV:n voimin lähdettiin kiihdyttämään kohti 250kts, joka oli maximi nopeus lentopinnalle 120 asti.
[ attachment removed / expired ]

CTR tankkiin jätettiin 500KG jottei räjähdettäisi pitkin etelä-Ranskaa.
[ attachment removed / expired ]

Vihreä katkoviiva kuvaa itselaskettua TODia (Top Of Descent), jossa siis jätimme lentopinnan 390.
[ attachment removed / expired ]

TOR5M tuloreitillä ja TOMRA transitiolla tavoitteena ILS kiitotielle 19L.
[ attachment removed / expired ]

Suuntasäteessä 19L ja juuri lähdetään liukupolulle. Kartan ohjeistuksen mukaan pidettiin nopeutta 160kts kunnes 4DME GME:lle.
[ attachment removed / expired ]

4DME ohitettiin ja lähdettiin hidastamaan lähestymisnopeuteen (VAP) 128kts ja lopuksi VREF:n (laskeutmisnopeuteen) 123kts. Käsiohjauksella jatkettiin 4DME:stä eteenpäin, jonka nyt huomaa jo liukupolusta  Embarrassed.
[ attachment removed / expired ]

Loppukevennys.
[ attachment removed / expired ]

Saavuimme at the end portille 46 (josta muuten myös lähdettiin LEMG:ltä  laugh) 5 minuuttia myöhässä tiukasta aikataulusta ja kerosiiniä kulutettiin 9020KG.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #1237 on: 16.04.09, 18:37 »

Nousit (+10kts) myötätuuleen? Cheesy Ja mikset hyvämies käytä fullscreeniä... tai ainakin rajaisi noita ala/yläpalkkeja pois kuvista Grin Fullscreenissä ainakin mulla paljon parempi FPS:kin kuin window-modessa... saattaapi myös kuva parantua fullscreenissä Cool


ja ATS:ssä REG/LNTUL vaikka koneessa on CN-RRA? Grin
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1238 on: 16.04.09, 18:46 »

Nousit (+10kts) myötätuuleen? Cheesy Ja mikset hyvämies käytä fullscreeniä... tai ainakin rajaisi noita ala/yläpalkkeja pois kuvista Grin Fullscreenissä ainakin mulla paljon parempi FPS:kin kuin window-modessa... saattaapi myös kuva parantua fullscreenissä Cool


ja ATS:ssä REG/LNTUL vaikka koneessa on CN-RRA? Grin

METAR näytti 000/00kt ja voihan 2000ft:ssä olevat tuulet olla jo ihan eri asia kuin maassa vallitsevat. Window mode sen takia kun ei täällä mutsilla ole tulostinta niin pitää pdf:stä kahtoa karttoja ja muutenkin kätevämpää esim. mesettää window modessa.

Öö, eihän sitä aina samalla yksilöllä lennetä? Arvon sen koneen shillain häx tekniikalla tollasesta Niemisen tekemästä häx fleet listasta.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #1239 on: 16.04.09, 19:16 »

Mikäs tuossa on kummallista?
Tietääkseni tarkoitus olis nousta vastatuuleen? Ellei siitä myötätuuleen nousemisesta ole jotain järkevää hyötyä... vai? Tongue
Pages: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1