IVAO kuvia

<< < (281/1631) > >>

Nikop:
Näiden lukuisten kuvien vastapainoksi, jotka esittävä aivan liian yliarvostettuja länsiputkiloita, niistä mainittakoon Tuluusin patonkiföönit sekä Seattlen romuraudat, laittakaamme kuvia eräästä idän kaunottaresta, joka on täällä jäänyt aivan liian pienelle huomiolle - Tupolev Tu-154M:stä.

Nämä kuvat on otettu Ilmalaivaston, eli venäjäksi Aeroflotin lennolta AFL179 Moskovan Šeremetjevosta Biškekiin, Kirgisiaan. Ensimmäisessä, eli allaolevassa kuvassa, olemme juuri ylittämässä Aktjubinskin VOR-majakkaa. On aamuyö. VOR sijaitsee sen mukaan nimetyssä kaupungissa, Aktjubinskissä. Aktjubinsk sijaitsee luoteis Kazakstanissa, ja se tarkoittaa kazakiksi ''valkoista kukkulaa''. Aktjubinskin jalkapalloseura on hallitseva mestari Kazakstanin pääsarjassa.


Yö on vaihtumassa aamuksi. Lähestymme ukkosrintamaa. Suuremmilta höykytyksiltä tosin vältyttiin. Kapteeni ilmeisesti laski TOD:n pikkasen pieleen, sillä jouduimme tekemään ns. ''sakkokierroksen'' Biškekin lentoaseman yllä odotuskuviossa vähentääksemme korkeutta. Tämän kömmähdyksen johdosta kapteenin ego koki lievän kolauksen, mutta lohduttautukaamme sillä, että jos korkeutta olisi ollut päinvastoin liian vähän, kola(hd)us olisi saattanut olla suurempi...


Sorvsorv! Hyvin tulee mutta tulkoot. Neljän tunnin lentely lienee pian takana päin. Biškekin lentoaseman ainoa kiitotie edessäme. Lentoasemaa ympäröi pari peltoa ja puuta.


Ja näin olemme saapuneet sateiseen ja sumuiseen Biškekiin, Kirgisiaan, Keski-Aasiaan, keskelle ei-mitään. Tupolev koko kauneudessaan.


..niin, ja sen verran pahasti on Tupukkakärpänen päässyt puremaan, että Tupukkalegikuvien merkeissä saatamme vielä palata astialle...

OttoPOI:
No on se melkoinen laite. Kyytiin en uskaltaisi 

Kreeta:
Vaihteeks FTG:n lentoa. Taas mentiin Bojojoinggilla, tällä kertaa tosin Air Europan väreissä.


Noustaan Ibizasta, joka näkyy taustalla. Saatu jo oikaisu SID:ltä GATOS1F pisteelle MARTA.

[ Attachment not found - or removed ]

Sitten cruisaillaan pinnalla 170. En ole ihan varma menivätkö nämä suuntasäännöt oikein, heitin vain jonkun pinnan jonka vroute antoi.

[ Attachment not found - or removed ]

Ja sitten ollaankin jo El Pratin portilla.

[ Attachment not found - or removed ]


Eipä minusta nuo Espanjan johtajat niin hirveän huonoja olleet kuin puhutaan (paikalla LEIB_TWR ja LECB_CTR), mutta Barcelonan Centerin kohdalla sattui pienoinen kömmähdys kun STAR:t vaihtuivat lopussa vektoreiksi niin ne menivät vähän ohi vasemmalta.

OttoPOI:
Espanjassa ym. north-south-sääntöä käytettävissä parillisia pohjoiseen ja parittomia etelään. Tosin toisinaan johtokaan ei ole perillä siitä mitä pintoja pitäisi ajaa mihinkin suuntaan  Kyllä useimmat johtajat ovatkin ihan ammattitaitoisia, mutta sitten kun ei ole, niin ei olla sitten ollenkaan 

Kreeta:
Quote

Espanjassa ym. north-south-sääntöä käytettävissä parillisia pohjoiseen ja parittomia etelään. Tosin toisinaan johtokaan ei ole perillä siitä mitä pintoja pitäisi ajaa mihinkin suuntaan  Kyllä useimmat johtajat ovatkin ihan ammattitaitoisia, mutta sitten kun ei ole, niin ei olla sitten ollenkaan 


Muistaakseni jostakin sain nuo asteluvutkin noille pinnoille, olikohan 000o-179o parilliset ja 180o-359o parittomat? Jos näin on niin mun mielestä olis järkevämpää esim 270o-089o ja 090o-269o.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page