FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.08.17, 21:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1001021 times)
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: IVAO kuvia
« Reply #1400 on: 21.05.09, 11:35 »

Näiden lukuisten kuvien vastapainoksi, jotka esittävä aivan liian yliarvostettuja länsiputkiloita, niistä mainittakoon Tuluusin patonkiföönit sekä Seattlen romuraudat, laittakaamme kuvia eräästä idän kaunottaresta, joka on täällä jäänyt aivan liian pienelle huomiolle - Tupolev Tu-154M:stä.

Nämä kuvat on otettu Ilmalaivaston, eli venäjäksi Aeroflotin lennolta AFL179 Moskovan Šeremetjevosta Biškekiin, Kirgisiaan. Ensimmäisessä, eli allaolevassa kuvassa, olemme juuri ylittämässä Aktjubinskin VOR-majakkaa. On aamuyö. VOR sijaitsee sen mukaan nimetyssä kaupungissa, Aktjubinskissä. Aktjubinsk sijaitsee luoteis Kazakstanissa, ja se tarkoittaa kazakiksi ''valkoista kukkulaa''. Aktjubinskin jalkapalloseura on hallitseva mestari Kazakstanin pääsarjassa.


Yö on vaihtumassa aamuksi. Lähestymme ukkosrintamaa. Suuremmilta höykytyksiltä tosin vältyttiin. Kapteeni ilmeisesti laski TOD:n pikkasen pieleen, sillä jouduimme tekemään ns. ''sakkokierroksen'' Biškekin lentoaseman yllä odotuskuviossa vähentääksemme korkeutta. Tämän kömmähdyksen johdosta kapteenin ego koki lievän kolauksen, mutta lohduttautukaamme sillä, että jos korkeutta olisi ollut päinvastoin liian vähän, kola(hd)us olisi saattanut olla suurempi...


Sorvsorv! Hyvin tulee mutta tulkoot. Neljän tunnin lentely lienee pian takana päin. Biškekin lentoaseman ainoa kiitotie edessäme. Lentoasemaa ympäröi pari peltoa ja puuta.


Ja näin olemme saapuneet sateiseen ja sumuiseen Biškekiin, Kirgisiaan, Keski-Aasiaan, keskelle ei-mitään. Tupolev koko kauneudessaan. Smiley


..niin, ja sen verran pahasti on Tupukkakärpänen päässyt puremaan, että Tupukkalegikuvien merkeissä saatamme vielä palata astialle...
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1401 on: 21.05.09, 11:38 »

No on se melkoinen laite. Kyytiin en uskaltaisi  Grin
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1402 on: 21.05.09, 11:48 »

Vaihteeks FTG:n lentoa. Taas mentiin Bojojoinggilla, tällä kertaa tosin Air Europan väreissä.


Noustaan Ibizasta, joka näkyy taustalla. Saatu jo oikaisu SID:ltä GATOS1F pisteelle MARTA.

[ attachment removed / expired ]

Sitten cruisaillaan pinnalla 170. En ole ihan varma menivätkö nämä suuntasäännöt oikein, heitin vain jonkun pinnan jonka vroute antoi. Embarrassed Grin

[ attachment removed / expired ]

Ja sitten ollaankin jo El Pratin portilla.

[ attachment removed / expired ]


Eipä minusta nuo Espanjan johtajat niin hirveän huonoja olleet kuin puhutaan (paikalla LEIB_TWR ja LECB_CTR), mutta Barcelonan Centerin kohdalla sattui pienoinen kömmähdys kun STAR:t vaihtuivat lopussa vektoreiksi niin ne menivät vähän ohi vasemmalta.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1403 on: 21.05.09, 11:50 »

Espanjassa ym. north-south-sääntöä käytettävissä parillisia pohjoiseen ja parittomia etelään. Tosin toisinaan johtokaan ei ole perillä siitä mitä pintoja pitäisi ajaa mihinkin suuntaan  Grin Kyllä useimmat johtajat ovatkin ihan ammattitaitoisia, mutta sitten kun ei ole, niin ei olla sitten ollenkaan  Grin
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1404 on: 21.05.09, 11:55 »

Espanjassa ym. north-south-sääntöä käytettävissä parillisia pohjoiseen ja parittomia etelään. Tosin toisinaan johtokaan ei ole perillä siitä mitä pintoja pitäisi ajaa mihinkin suuntaan  Grin Kyllä useimmat johtajat ovatkin ihan ammattitaitoisia, mutta sitten kun ei ole, niin ei olla sitten ollenkaan  Grin

Muistaakseni jostakin sain nuo asteluvutkin noille pinnoille, olikohan 000o-179o parilliset ja 180o-359o parittomat? Jos näin on niin mun mielestä olis järkevämpää esim 270o-089o ja 090o-269o.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1405 on: 21.05.09, 11:59 »

Jeps, 000-179 parittomat ja 180-359 parilliset normaalia east-west-sääntöä käyttävissä maissa, mutta Espanjassa, Portugalissa, Ranskassa, Sveitsissä ja Italiassa on käytössä poikkeava north-south-sääntö, jossa 090-269 on parittomia ja 270-089 parillisia lentopintoja. Esimerkiksi täältä lisätietoja.
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1406 on: 21.05.09, 12:05 »

Jeps, 000-179 parittomat ja 180-359 parilliset normaalia east-west-sääntöä käyttävissä maissa, mutta Espanjassa, Portugalissa, Ranskassa, Sveitsissä ja Italiassa on käytössä poikkeava north-south-sääntö, jossa 090-269 on parittomia ja 270-089 parillisia lentopintoja. Esimerkiksi täältä lisätietoja.

Jahas, sitten sattuikin ihan oikee pinta. Grin
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1407 on: 21.05.09, 12:43 »

Jahas, sitten sattuikin ihan oikee pinta. Grin
Eeip, ajelet tuossa ohjaamofotossa suuntaan 351 joka tarkoittaisi parillista.
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1408 on: 21.05.09, 12:48 »

Eeip, ajelet tuossa ohjaamofotossa suuntaan 351 joka tarkoittaisi parillista.

Eiku se olikin etelään parittomat ton mukaa. Grin
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: IVAO kuvia
« Reply #1409 on: 21.05.09, 14:26 »

No on se melkoinen laite. Kyytiin en uskaltaisi  Grin

Tämä on tyypillinen Boeing/Airbus -kuskin ensireaktio, kun ohjaamosta ei löydykään yhtään tietokonetta tai lasinäyttöä mittarikaikkeuden keskeltä. Kyllä se turvallisesti ilmassa pysyy, jos tietää mitä tekee. Grin
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1410 on: 21.05.09, 19:35 »

Laskua SK2680n (TXL-ARN) merkeissä kohti Arlandaa.
[ attachment removed / expired ]

Putkella ilta-aurinko värjäsi koneen kyljen punertavaksi.
[ attachment removed / expired ]
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1411 on: 22.05.09, 08:14 »

Laskua SK2680n (TXL-ARN) merkeissä kohti Arlandaa.
[ attachment removed / expired ]

Putkella ilta-aurinko värjäsi koneen kyljen punertavaksi.
[ attachment removed / expired ]

No siinä on tunnelmaa...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Nixu
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1412 on: 22.05.09, 22:58 »

Laitetaas pitkästä aikaa yksi otos, tässä tehdään lähtöä Tokioon, FIN73:n voimin.


[ attachment removed / expired ]



Jotain sieniä on tosiaan tullut syötyä, kun on tullut vaihdettua näinkin paljon huonompaan  Smiley


Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1413 on: 22.05.09, 23:09 »

Laita paneelikuvaa myös. Tahtoo nähdä, millainen offiisi sulla on. Wink


"When we left earth it changed our world"
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1414 on: 23.05.09, 07:05 »

Noista Eliaksen mainitsemista Espanjalaisista johtajista sanoisin sen verran että ovat hyviä johtajia, jos vain vähän hitaammin puhuisivat. Eilen kun äänen kanssa lennettiin EHAM - LEPA - EHAM ja LEIB - LEMD Joilla molemmilla oli espanjassa johtoa, eka lennolla barceloonan tutka ja Mallorcan tutka, toka lennolla oli kokoajan johtoa. Hyvin johtivat, mutta kun puhuvat julmetun nopeasti välillä espanjaa sekoittaen niin saa välillä toistella say againia Grin ja sitten aiheeseen...

ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1415 on: 23.05.09, 18:12 »

Lämmittelyä tulevan varalle, EFHK-EFTU kauniissa iltaauringossa.  Smiley

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

E: vielä laskukuva. Jokin nuppi voi olla vinossa.  Cheesy
[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 23.05.09, 18:32 by Aleksi Lindén »
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1416 on: 23.05.09, 19:18 »

Misäs välissä vetelit? Tuli tänää vedettyä hyppypokaa taivaalle TKUssa. Tuli mm pöristeltyä kotitalon ylitte. Kiitoksia vaa Heikkiselle torniin. Joka tutustui tuoliinsa kirjaimellisesti torstaina Grin

Killerhangar
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1417 on: 23.05.09, 19:21 »

Misäs välissä vetelit? Tuli tänää vedettyä hyppypokaa taivaalle TKUssa. Tuli mm pöristeltyä kotitalon ylitte. Kiitoksia vaa Heikkiselle torniin. Joka tutustui tuoliinsa kirjaimellisesti torstaina Grin
Tossa 40min sitten laskeuduin about.
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1418 on: 23.05.09, 20:06 »

Misäs välissä vetelit?

Aleksi tuli varmaan noin 5-15 min kun minä lähdin Roll Eyes

Joka tutustui tuoliinsa kirjaimellisesti torstaina Grin

Turussa pehmeät tuolit!

E : Aleksi olikin jo vastannu
« Last Edit: 23.05.09, 20:10 by Ville Heikkinen »

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1419 on: 23.05.09, 20:11 »

Älä unohda sitä kutsuvaa sohvaa ja pinkkaa siivet-lehtiä. Puhumattakaan terminaalin 747SP-A330 Sekasikiöstä. Tahtoo semmosen simuun! Ois pirun helppo operoida Grin

Killerhangar
Pages: 1 ... 69 70 [71] 72 73 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1