FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.11.17, 06:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1010813 times)
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1560 on: 10.07.09, 18:18 »

Joo?
Ei... Wink IMO on kyllä Flight1:n C172 parempi mulle. Ei oikein nuo wanhat kessnat innosta. Grin


"When we left earth it changed our world"
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1561 on: 10.07.09, 18:50 »

Ei... Wink IMO on kyllä Flight1:n C172 parempi mulle. Ei oikein nuo wanhat kessnat innosta. Grin

Nii IMO IMO, toine diggaa brunest toine blondist. Mut kyl noi Carenadon on paree. F1 muutenki tehny vaa C172:n ja jonku epämääräsen 152:n.
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1562 on: 11.07.09, 13:28 »

Ryanairin lento 1921, Frankfurt-Hahn - Pirkkala. Hyvin putte kulki pitkästä aikaa.  Smiley

Mikä kenttä ylitettiin noin tunnin lennon jälkeen?
[ attachment removed / expired ]

Sori kun laskusta ei ole yhtään kuvaa, tultiin niin haipakkaa kyytiä että jäi ottamatta.
Tässä kuitenkin todiste, että Tjampereen maakamaralle saavuttiin enemmän tai vähemmän onnistuneen sorvin jälkeen.
[ attachment removed / expired ]
Juha Martimo
Offline Offline

Posts: 571
Date Registered: 13.08.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #1563 on: 11.07.09, 14:50 »

Mikä kenttä ylitettiin noin tunnin lennon jälkeen?
Olisiko EKCH eli Kastrup eli Köpis?

W 10 PRO x64  : Asus VE247H 24" Full HD LED : Antec Nine Hundred : ASRock Z68 Extreme3 Gen3 : Intel i7 2700K + Antec Kühler H₂O 920 Liquid Cooling System : GTX 970 DirectCU II Strix : 16GB G.Skill RipJaws-X DDR3 1600 MHz : 2 x Samsung 250GB 850 EVO SSD : 2T HD : LC 750W Modular Power :  FSX : Saitek Pro Flight Yoke System
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1564 on: 11.07.09, 16:42 »

Olisiko EKCH eli Kastrup eli Köpis?
Oikein. Jokaisen itseään kunnioittavan simulentäjänhän pitäisi tunnistaa tuo paikka jo tuosta sillasta.  Wink
Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1565 on: 11.07.09, 17:06 »

Insbruckissa piti vähän ruuhkaa. Odoteltiin reilut kymmenen minuuttia päästäksemme ilmaan, koska laskevia oli kiitotielle 26 niin paljon.
Juu hieman oli tungosta, itsekin sain Polar Air Cargon B744:llä (PAC714) jonkun aikaa odotella sopivaa rakoa. Lienenkö ollut tuon kuvan ottohetkelläkin platan päässä parkissa?

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1566 on: 12.07.09, 16:56 »

Pari kuvaa paluulennosta, RYR19XB. EFTP-EDFH väli liukeni 2h 20min, vaikka vasta- ja sivutuulta hieman esiintyikin.

Kapteeni päätti aikansa kuluksi ottaa yhden shotin ukkosrintamasta Tukholman eteläpuolella. Yksi salamakin jäi kortille jos tarkkasilmäiset huomaavat.
[ attachment removed / expired ]

Liikennettä riitti! Tämä ensimmäinen meni oikean käden puolelta ohi....
[ attachment removed / expired ]

ja toinen suoraan nokan edestä. Katseltavaa riitti.  Roll Eyes
[ attachment removed / expired ]

Sitten lähestyminen Frankfurt-Hahnin kiitotielle 21.
[ attachment removed / expired ]

Ja onnellisesti portilla A1 lennon jälkeen. Matkustajat ulos ja katselemaan paikallisia nähtävyyksiä (ja syömään bratwurstia).
[ attachment removed / expired ]
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1567 on: 12.07.09, 17:07 »

Eieieieiei... Liikaa operointivirheitä  Undecided
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1568 on: 12.07.09, 17:11 »

Eieieieiei... Liikaa operointivirheitä  Undecided

Joo, neljä asiaa löyty.
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #1569 on: 12.07.09, 17:31 »

Arvon nysvääjät voi kertoa mikä on vialla eikä vaan kettuilla, siinä ei oo mitään pointsii!
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1570 on: 12.07.09, 17:37 »

Arvon nysvääjät voi kertoa mikä on vialla eikä vaan kettuilla, siinä ei oo mitään pointsii!
Ei kerrota  Tongue

Kerrotaan:
- Laippa 30 pahan "ground effectin" ja melun pienentämiseksi. Tosin toinen perustelu on hieman toissijainen, melusaaste ei suuresti lisäänny eri laippa-asetuksilla. EDIT2_ Jos siis halusit vapauttaa kiitotien aikaisemmin käytä suurempaa autobrakea tai reverssaa jo päätelineiden kosketuksessa. Suurempaa laippaa ei käytetä kuin vain lyhyillä baanoilla ja/tai kontaminaation (mikälie parempi sana, märkä?  laugh) vallitessa baanalla.
- NDB referenssiksi EHSIlle. Tässä siis nimenomaan ulkomerkin NDB, jos sellainen on. Itse HND NDBn pitäminen näkyvillä ei auta lähestymisessä tuossa kohtaa sillä sitä ei enää käytetä lähestymisessä tuossa vaiheessa. EDIT_ Itseasiassa baanarnalle 21 ei Hahnilla ole NDBtä, joten tämä oli turha päteminen. Voit pitää siinä DMEtä tai jättää pitämättä.
- EHSI MAP-moodiin, yleensä PNF pitää sitä tuossa ILS moodissa.
- HDG bugin bank angle normiin 25 astetta ja HDGn voi pyöritellä kiitotien suuntaisesti ja/tai sen hetkiseen suuntimaan ennen APn sammutusta.

Done.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1571 on: 12.07.09, 17:38 »

Arvon nysvääjät voi kertoa mikä on vialla eikä vaan kettuilla, siinä ei oo mitään pointsii!

Mehän kerrottiinkin jo mesessä sulle.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1572 on: 12.07.09, 17:46 »

Laippa-asetus ei itseasiassa ole yhtiökohtainen proZ3duur1, vaan ihan yleinen linkkivinkki.

Nyt myöhemmin katsottuna HAN-NDB on MAPt tuossa lähestymisessä. Mutta toisaalta D 0.5 HND on Mapt tuossa lähestymisessä.

Esimerkkinä Arlanda, siellä on NDBt ulkomerkeillä. Helpottaa ulkomerkin ennakointia, kun näkee neulan kaatuvan. Toisaalta Arlandassa lähes joka kiitotien ILSille DME, joten tuokin vain "backup"-keino. Turvallisuutta lisäävä tekijä jokatapauksessa  Cool Arlandassa on myös nopeusrajoitus ulkomerkille asti.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1573 on: 12.07.09, 17:48 »

Ketäs se foorumilla hyödyttää, joku ehkä näitä kuvia katsoo oppimismielessä Wink

Toki, selvensin vain että Keptille oli kyllä kerrottu jo aiemmin.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1574 on: 12.07.09, 17:51 »

Näkisi vaan ja kuulis kolinaa eli lähde toki tähän Smiley Voi olla tietty että monilla firmoilla näin on, onhan toi laippa 40 aika julma, lisää vastusta jo aika oleellisesti myös mikä ei ole koskaan kovin kaivattua... Smiley

738:lla etenkin kolmellakympilläkin moottorit huutaa hoosiannaa jos aikoo liussa VAP:n pitää.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1575 on: 12.07.09, 17:52 »

738:lla etenkin kolmellakympilläkin moottorit huutaa hoosiannaa.
Jep, huutaa muutenkin ihan kohtuullisesti. Varmaan PMDGn vika, liian tehottomat pannut asentaneet  Roll Eyes
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #1576 on: 12.07.09, 19:22 »

Ja käytännössä miehistö voi käyttää esim. EHSI-moodin valinnassa ihan omaakin preferenssiään, prosut ja profiilithan on pitkälle vaan suosituksia...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Niko Pursiainen
Offline Offline

Posts: 2169
Date Registered: 01.11.05

Re: IVAO kuvia
« Reply #1577 on: 12.07.09, 20:28 »

Muutama kuva tämäniltaiselta Pulkovo - Šeremetjevo lennolta. Kutsuhuutona Aeroflot 844. Reittinä LIDER CORR4 UD B160 DB B238 SW.

Juuri saavuttu matkalentokorkeuteemme joka on lentopinta 10100 metriä. Sijainti jossain Pietarin ja Moskovan välillä.


Sorvailua Šeremetjevon 07L:lle.


Standillä 22 Šeremetjevo 1:llä. Ovia ei vielä saatu auki matkustamon ja ulkoilman välisen paine-eron takia.


Täytyy myös katsoa, josko innostuisi tekemään lähiaikoina ihan kokopitkänkin kuvakertomuksen.
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1578 on: 12.07.09, 21:20 »

Vanhusta treenailtu pari päivää ja tänään ajettiin jo yleisölennätyksiä Hesan maisemissa.

Nokka kohti NOKKAa, Herttoniemeä kiertäen.
[ attachment removed / expired ]

Noustaan Vy:tä kierroskorkeuteen matalalähestymisen jälkeen.
[ attachment removed / expired ]

Uusi poka ja takasin taivaalle ilta-auringossa  Cool.
[ attachment removed / expired ]

Ilkka tuli siivellä käymään.
[ attachment removed / expired ]

Eikä oikeen tienny että mitenpäin ois pitäny lentää.
[ attachment removed / expired ]

 Cool. Ei hätää, se on Mooney vaan MTL modellina, kun ei oikeeta löytynyt.
[ attachment removed / expired ]

Illaksi kotiin.
[ attachment removed / expired ]
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #1579 on: 13.07.09, 04:25 »

Ouch, onpas pahaa rosorosoa tuo paneelin reunus  Undecided Pitää parannella tuota amisviritystä joku päivä  Grin Nätti tuo viimeinen  Cool
Pages: 1 ... 77 78 [79] 80 81 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1