Author
|
Topic: IVAO kuvia (Read 1033361 times)
|
Santeri Lehtonen
Offline
Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07
|
Tänään starttasi oma touri pohjoisen pallon puoliskon "ympäri". Ensimmäinen legi suuntautui Malmin upealta ja hienolta lentokentältä kohti Suomen pohjoiskärkeä, eli Enontekijölle. Mukana oli 595kg polttoainetta, ZFM oli 2505kg ja arvioitu lentoaika 1h ja 43min. Alla oli Vantaan lentokenttä. TFF555 portilla 24 valmistelee lentoaan kohti kuurta tuntematonta.  [ attachment removed / expired ] VC-kuvaa. Olisi todella mukava lentää siitä, jos framet antaisi periksi... [ attachment removed / expired ] Vähän ennen KIT NDB:ta lähdettiin alas. Lentopinnalla 310 kohden selvitettyä pintaa sata. Määränpäässä oli odotettavissa kiitotie 03 ja valittavissa VOR tai RNAV. Valitsimme tällä kertaa RNAV:in, niin tulee sekin testattua ennen pitkää matkaa. [ attachment removed / expired ] Käännytään kohti FAF:ia (LEGSO). Lähestymisen minimit 1440, liuku alkaa LEGSO:lta, jossa tulee olla 2330ft. Siitä lähdetään alas noin 400fpm liukunopeudella ja laskeudutaan 1440ft asti. Jos kiitotie ei ole siihen mennessä tullut näkyviin, lyödään kaasut TOGA detenteille, jatketaan suoraan koht HET NDB:ta, jonne jäädään pyörimään ja noustaan 3100ft. Mikäli emme saa jostain syystä indikaatiota ENO VOR:lta, jäämme 1700ft asti, kunnes kiitotie näkyy, jos ei jatkamme ylösvedolla. Tänään kuitenkin keli oli niin hyvä, että kiitotie näkyi jo pitkälle. [ attachment removed / expired ] Lähestytään. Vähän oltiin oikean liukupolun alapuolella. Myöskin oli tankattu Malmilla muutaman kilon verran liian vähän ja alkoi kohta puoleen reservit häämöttää... [ attachment removed / expired ] Onnellisesti alhaalla ja systeemit kiinni. [ attachment removed / expired ] Tästä matka jatkuu pohjoiseen, sieltä sitten Jenkkeihin, Karibialle, josta Kanadan ja Grönlannin kautta Eurooppaan ja välimeren kautta Skandinaavelle ja takaisin kotiin. 498nm takana ja noin 21980nm edessä. 
|
"When we left earth it changed our world"
|
|
|
Kimmo Kyle
Offline
Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02
|
VC-kuvaa. Olisi todella mukava lentää siitä, jos framet antaisi periksi...
Minkäslaista rautaa sulla on alla, jos ei kerran anna? ps. mainio idea pistää tuo ATS-paskee erillisen linkin taakse 
|
|
|
|
Osku Leskinen
Offline
Posts: 3940
Date Registered: 08.06.07
|
Yhteiskuvaa Goldensteinin kanssa  [ attachment removed / expired ] Pakko oli labeleiden olla päällä että näkyy E: Lisätääs vielä yks kuva. [ attachment removed / expired ] PS: Kiitokset Palokankaalle EFESiin ja OHSIMille ylimääräisestä kiertelystä 
|
|
« Last Edit: 21.07.09, 18:05 by Osku Leskinen »
|
|
|
|
|
Santeri Lehtonen
Offline
Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07
|
ps. mainio idea pistää tuo ATS-paskee erillisen linkin taakse  Lähinnä tuollainen AMD:n paske rajoittaa. On se olevinaan neliydinprosessori, mut intelin kaksydinprosessoritkin voittavat...
|
"When we left earth it changed our world"
|
|
|
Kimmo Kyle
Offline
Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02
|
Lähinnä tuollainen AMD:n paske rajoittaa. On se olevinaan neliydinprosessori, mut intelin kaksydinprosessoritkin voittavat...
Details details please... 
|
|
|
|
Santeri Lehtonen
Offline
Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07
|
AMD Phenom 9500 (2,4ghz) Asus(?) Nvidia 8800GT 512mb 3gb ram xp pro 32bit
|
"When we left earth it changed our world"
|
|
|
Kimmo Kyle
Offline
Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02
|
AMD Phenom 9500 (2,4ghz) Asus(?) Nvidia 8800GT 512mb 3gb ram xp pro 32bit
Thanks. Vertailutiedettä, kato..
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
Back in business, SK107 ESSA-ESMS  [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
Back in business, SK107 ESSA-ESMS  [IMG] SK110 ESMS-ESSA [ attachment removed / expired ] Täysikokoinen
|
|
|
|
Mika Virolainen
Offline
Posts: 3577
Date Registered: 18.12.01
|
VFINN AY 1743, ja juuri emot avaamassa ovia turisteille Chanian lämpöön...
[ attachment removed / expired ]
T: Mika
|
|
|
|
ALind
Former member
|
Tuli Jeromelta käsky lähteä katselemaan Helsingin laitaseutuja, ja sinnehän lähdettiin ihan mieluusti! OH-COR odotteli platalla ja me hyppäsimme kyytiin ja lähdimme NOKAN kautta Jeromen perässä... ... katselemaan auringon laskun valaisemaa itä-merta. Hieno näky, vaikka simussa olemmekin.  [ attachment removed / expired ] Mutta noin 10 minuutin merenkäynnin jälkeen saavuimme pääkallopaikalle, nimittäin Bodomjärvelle. Tänne Jerkku halusi viedä minut katselemaan hienoa arkkitehtuuria järven rannalla. [ attachment removed / expired ] Kaikki ilo kuitenkin päättyy aikanaan ja on aika suunnata kotia kohti.  [ attachment removed / expired ] NOKKA sisään ja suoraan myötätuuleen kiitotielle 18. Malmin torni jo kiinni joten läpilaskut voi unohtaa. [ attachment removed / expired ] Malmi International ohiteltiin samalla kun laippaa ruvettiin tiputtelemaan siivistä. [ attachment removed / expired ] Sitten lennon toiseksi jännittävin hetki (sitten Jeromen kanssa puljassa lentämisen  ), nimittäin lähestyminen vuorolla kaksi. Kuitenkin Jerkku teki hienoa työtä ja sai vapautetuksi juuri viimehetkillä oman pulkkansa. [ attachment removed / expired ] Ja hyvä olla reilun puolen tunnin lennon jälkeen parkissa Jeromen vieressä. Eiköhän Jerkku lähdetä kaupan kautta ja osteta miniluumutomaatteja ja....... [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Nixu
Former member
|
Pari otosta jäänyt lojumaan, laitetaan nyt sitten kerralla:
Lomakuskit Ry parkissa, Lehtisen Henri Riministä ja meikäläinen Rhodokselta
[ attachment removed / expired ]
Sitten vaihdettiinkin firmaa, joskaan ei konetyyppiä, FIF2451 kuskaamassa brittisotilaita Brize Nortonista Minhadiin, aamutuimaan taivas oli kauniin punertava
[ attachment removed / expired ]
Toinen sille
[ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
ALind
Former member
|
Jeromen kanssa matka jatkuu, tällä kertaa DEGER SIPOO JÄRVENPÄÄ HYVINKÄÄ. Hyvinkäällä parin laskukierroksen jälkeen saimme itsemme parkkiin. Tosin samaan aikaan kun minä asettelin konettani parkkiruutuun, Jerome teki muutaman ylilennon maanantaipäivän kunniaksi.  [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
Laskua kohti Luulajaa vuorolla 1004 Tukholmasta.
[ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ]
|
|
« Last Edit: 29.07.09, 09:30 by Otto Nieminen »
|
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
Ja tänään takaisin vuorolla SK001  Räpsy Ruotsin rannikkolinjasta Uppsalan korkeudelta. [ attachment removed / expired ] Loppuosa 01Rlle. [ attachment removed / expired ] Vruumvruum  [ attachment removed / expired ] Täysikokoinen[ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Staok
Former member
|
Muutama kuva matkalla Porista Malmilla: Ruuvvataan lentosuunnitelmaa Garminiin.  Tankataan pilotti ennen koekäyttöä.  Pinnalla 60, oli sopivasti cumulusta matkan varrella.  Valoi ja nappei!  Reittiä.  Lähestymisen sorvausta ja tietysti ilmeellä. Henksu tarjosi palvelua Malmin tornissa.   Loppuosalla.  Lokikirjan täyttöä.  Kuvat ottanut: Matti Averio
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
Tänään SK1489 Arlanda - Stavanger.
Tietokoneongelmien vuoksi lähtö viivästyi ensin vartin, sitten kolme tuntia. [ attachment removed / expired ]
Lasketellaan solien välissä. [ attachment removed / expired ]
Käsisorvi käynnissä baanalle 29 VOR-lähestymisen jälkeen. [ attachment removed / expired ]
Tuubissa 16. [ attachment removed / expired ]
|
|
|
|
Ezku
Former member
|
F/D OFF:lla? Kuuluuko näin olla? 
|
|
|
|
Otto Nieminen
Offline
Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06
|
F/D OFF:lla? Kuuluuko näin olla?  Ei kuuluisi olla, mutta IRL ei aiheuttaisi vaaratilannetta. TOGAn kuuluisi oikeasti toimia vaikka FDt olisi pois päältä, tämä tosin poistaa mahdollisuuden nähdä tarvittavat kulmakorjaukset EADIn skriiniltä ylösvetotilanteessa. Mutta, FDn kuuluisi olla päällä rullaukseen asti, tuossa kohtaa se suoraansanoen unohtui pois. Noh, sattuuhan näitä paremmissakin piireissä 
|
|
|
|
Olli Vainio
Offline
Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01
|
Ei kuuluisi olla, mutta IRL ei aiheuttaisi vaaratilannetta. TOGAn kuuluisi oikeasti toimia vaikka FDt olisi pois päältä, tämä tosin poistaa mahdollisuuden nähdä tarvittavat kulmakorjaukset EADIn skriiniltä ylösvetotilanteessa. Mutta, FDn kuuluisi olla päällä rullaukseen asti, tuossa kohtaa se suoraansanoen unohtui pois. Noh, sattuuhan näitä paremmissakin piireissä  Miten se voi unohtua pois jos se on koko lennon käytössä? 
|
"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
|
|
|
|
|
|
|