FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.17, 04:27

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 406 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1013780 times)
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2020 on: 13.11.09, 21:12 »

PS. Jerome, etkai sä nyt suuttunu mulle  Embarrassed?

En toki jos kaikki on mennyt sitten ihan OK, eikä mitään tahallista säätöä ole ollut niinkuin mun annettiin ymmärtää, mutta ei siitä sen enempää  Smiley.

Tälläsellä eilen Alicanteen:

-(FPL-SAS675-IS
-B738/M-SIJPRWXYZ/S
-ENGM0650
-N0450F360 SKI UP602 VES UN873 JUIST UP174 WOODY/N0447F370 UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 DIRMO UZ365 GUERE/N0447F390 UN860 VLC
-LEAL0343 LEVC
-EET/ENOR0015 EKDK0030 EDWW0055 EHAA0110 EBUR0132 LFFF0142 LECB0247 REG/LNRRE OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/091112 RVR/200)

-E/0510 P/148

Kello näytti 0652, kun lyötiin lentoonlähtötehot tiskiin. Varsin suurella massalla mennään (TOM 71.2t), johtuen norskien kovasta lomakuumeesta ja pinnoilla vallitsevista tuulista. 01L:ltä lähdetään SKI5A lähtöreitillä kauniin aamuauringon saattelemana.
[ attachment removed / expired ]

Kova sorvaus Alicanten päässä lyhyelle loppuosalle kiitotielle 28 VOR lähestymisen jälkeen, jossa on 20 asteen offsetti baanan suuntaan.
[ attachment removed / expired ]

Tämmösellä sitten takasin:

-(FPL-SAS676-IS
-B738/M-SIJPRWXYZ/S
-LEAL1315
-N0447F380 MITOS UN609 GIROM UN863 AGN UL873 FOUCO UY156 ADABI UN858 VADOM UN874 VEKIN UN873 HELEN/N0447F390 UN873 VES UP601 TOR
-ENGM0322 ENTO
-EET/LECB0015 LFFF0047 EBBU0150 EHAA0157 EDWW0220 EKDK0232 ENOR0257 REG/LNRRE OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/091113 RVR/200)

-E/0505 P/107

Alicanten päästä ei oo kun tämmönen tylsähkö rullauskuva. Kiitotielle 28 matka, josta lähdettiin MITOS1C vakiolähtöreitillä.
[ attachment removed / expired ]

Tässä sitten Bremen Radarin alaisuudessa. Lähestymisvalmistelut tehty, odotellaan TOR4L tuloreittiä SONER transitiolla ja ILS lähestymistä kiitotielle 01R. Nyt sitten vaan odotellaan T/D:n tuloa ja ihastellaan kaunista ilta-arskaa ja ohutta yläpilveä.
[ attachment removed / expired ]

Toinen sille  Cool.
[ attachment removed / expired ]

Ja ILS01R, sieltä pilkistää.
[ attachment removed / expired ]
Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2021 on: 13.11.09, 21:43 »

Mistä Jerome on hankkinut tuon koneen? Olisi aika herkku saada tuo paneeli käyttöön.

Joka tapauksessa menen nyt elokuvan katselun kautta nukkumaan - joten yöt. ATC services has been terminated.

[/valvominen]
Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2022 on: 13.11.09, 21:52 »

Mistä Jerome on hankkinut tuon koneen? Olisi aika herkku saada tuo paneeli käyttöön.

http://www.precisionmanuals.com/priv/pages/prod/fsx/ngx.html

2010 puolella on FSX:lle tulossa myös uudempi versio putesta (NGX).
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2023 on: 14.11.09, 07:07 »

Tuleehan tuo NG2 myös 9lle. Tuleehan? Tottakai tulee?  Shocked  Grin

Plaanissas EDWW = EDVV? Hirveä virhe, taisi CFMUn tietokoneet sulaa kun tuommoisen teit  Wink Ja nykyään kun CNOt on historiaa, käyttävät kokonaispitkiä callsiguja (SAS674 = SAS4674), ettei konfliktaile Swedenin lennonnumerointien kanssa.
Joonas Nukarinen
Offline Offline

Posts: 891
Date Registered: 29.10.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2024 on: 14.11.09, 07:31 »

Jerome Parviainen
Offline Offline

Posts: 929
Date Registered: 31.08.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2025 on: 14.11.09, 07:48 »

Tuleehan tuo NG2 myös 9lle. Tuleehan? Tottakai tulee?  Shocked  Grin

Plaanissas EDWW = EDVV? Hirveä virhe, taisi CFMUn tietokoneet sulaa kun tuommoisen teit  Wink Ja nykyään kun CNOt on historiaa, käyttävät kokonaispitkiä callsiguja (SAS674 = SAS4674), ettei konfliktaile Swedenin lennonnumerointien kanssa.

Emmäää tiedä, eikä nyt niin hirveesti mun persettä ees kutita. Tulee jos tulee, kyllä tolla nykyselläkin ajaa, vaikkakin parit puutteet on.

Ei löydy NOTAM:ja ainakaan tolla EDVV:llä enää, EDWW:llä taasen löyty. EBUR:lla ei myöskään löytyny mut EBBU:lla löytys, vaihtuneet tässä jossain kohtaa, paha sanoa millon kun siitä on jonku verran aikaa kun viimeks lensit tuolla. Ja joo no niin toki, ois tuo nyt pitänyt hoksata, vanhasta tottumuksesta vaan kumittanut sen nelosen veks, junouuu?  Wink Cry
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2026 on: 14.11.09, 07:50 »

EDVV on UIR, EDWW on FIR. EBUR on UIR, EBBU on FIR. Tietojeni mukaan kaupalliset operaattorit merkkaavat EETt UIRin rajoille, muut voivat merkkailla minne tykkäävät.

Myöskin on kätevä ymmärtää, että EDWW on EDVVn sisällä, samoin EBBU EBURin sisällä. Saksassa esimerkiksi Rheinin UIR käsittää Bremenin itäisen FIRin, Münchenin FIRin ja Langenin FIRin. UIRit ovat siis nimensä mukaisesti "upper information regioneita", FIRien yläpuolelle perustettuja "FIRejä". NOTAMit onkin hyvä katsoa FIReille, varsinkin kun UIReille niitä ei ilmeisesti julkaista.
Mika Mononen
Wilco Pilot
Offline Offline

Posts: 1707
Date Registered: 18.01.03

Re: IVAO kuvia
« Reply #2027 on: 14.11.09, 07:52 »

Kaupalliset operaattorit merkkaavat sen mukaan, että kummassa ilmatilassa lentävät, FIR:llä vai UIR:lla. Wink
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2028 on: 14.11.09, 07:54 »

Kaupalliset operaattorit merkkaavat sen mukaan, että kummassa ilmatilassa lentävät, FIR:llä vai UIR:lla. Wink
Sehän on ihan järkeenkäypää. Tai jättävät merkkaamatta kokonaan  Tongue Mutta itse ainakin olen usein nähnyt, että jos lennetään kohteeseen X ja aloitetaan descenti siten että kohteen X UIRia edeltävällä UIRilla aletaan pudottelemaan, ei merkata plaaniin edes kohteen FIRin EETtä jos lasketaan kohteen UIRin alapuolelle, vaan jätetään merkkaamatta kokonaan?
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #2029 on: 14.11.09, 07:54 »

Tuleehan tuo NG2 myös 9lle. Tuleehan? Tottakai tulee?  Shocked  Grin


Tulee jos kys. koneen FSX julkaisun yhteydessä markkinatilanne näyttää FS9 kannalta järkevältä... Tosin tuo laskee kokoajan, ja eihän jetstreamiakaan tehty enää ysille.
Nico Laine
Offline Offline

Posts: 488
Date Registered: 20.07.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2030 on: 14.11.09, 09:25 »

Tulipa juuri lennettyä eka IFR IVAO:ssa. Kone tuli alas ehjänä, vaikka jouduin sorvaamaan visuaalia  thmbup. Ja pahoittelen sitä hirveetä holdausta rwy 22R, mutta kun mul meni hiiri tilttii ja mä en voinu koko lennon aikana klikata mitään koneen paneelista. Sen vuoksi ei oikein toi transponderikaan toiminu. VasFMC pelasti mut   Grin.

Pauli siinä dösällään vieressä, minä parkissa takana. Kuva siis jo parkista tampereella, kaikki koettelemukset takanapäin  Smiley
[ attachment removed / expired ]


PS. Jerome, etkai sä nyt suuttunu mulle  Embarrassed?
Hey ettei sattuis kosti oleen sulla mun väsäämät paintit?
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2031 on: 14.11.09, 09:29 »

Hey ettei sattuis kosti oleen sulla mun väsäämät paintit?

Olisiko tätä voinut kysyä yv:llä vai ihanko pakko oli päästä leijumaan julkisesti notta joku käyttää sun paintteja?
Nico Laine
Offline Offline

Posts: 488
Date Registered: 20.07.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2032 on: 14.11.09, 09:46 »

Tai sitten heräsi pieni kysymysmerkki siitä että hän lensi Qantasin painteilla ja Finnairin callsignillä Tongue
Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2033 on: 14.11.09, 09:52 »

Tai sitten heräsi pieni kysymysmerkki siitä että hän lensi Qantasin painteilla ja Finnairin callsignillä Tongue

Entä sitten vaikka lensikin? Jos hän tykkää Qantasin paintista ja halusi lentää sillä muttei halunnut käyttää sen callsigniä? Tapahtuuhan noin IRL:kin liisikoneissa, vaikka ei olisikaan sen yhtiön joka koneen on liisannut väreissä, mutta käyttää kuitenkin koneen liisanneen yhtiön tunnusta?
Pauli Nikula
Offline Offline

Posts: 347
Date Registered: 27.06.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2034 on: 14.11.09, 12:03 »

Tämänpäiväisessä VFR saturdayssa oli kivasti porukkaa ja kivaa oli  Cheesy

Ensin saavuttiin Nicon kanssa platalle, tankkailtiin koneita ja juteltiin mukavia skypen kautta.
[ attachment removed / expired ]

Sitten saapui OH-SIM myöskin paikalle.
[ attachment removed / expired ]

Ja siinä ollaan jo seuraamassa lahden moottoritietä DEGER:ille.
[ attachment removed / expired ]

Sitten lähdettiin Mooneylla pidemmälle reissulle, kävin katsomassa viron rannikkoa ja VOR suunnistuksella takaisin Malmille.
[ attachment removed / expired ]

Kiitoksia johtajille  thmbup Trafiikkia oli melkoisesti, sen huomasi radiokeskusteluistakin Grin


A321 First Officer
P4 630 // Radeon HD4350 with OC // 1Gt DDR2 // XPP
Kosti Hokkanen
Offline Offline

Posts: 298
Date Registered: 05.10.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2035 on: 14.11.09, 12:07 »

Entä sitten vaikka lensikin? Jos hän tykkää Qantasin paintista ja halusi lentää sillä muttei halunnut käyttää sen callsigniä? Tapahtuuhan noin IRL:kin liisikoneissa, vaikka ei olisikaan sen yhtiön joka koneen on liisannut väreissä, mutta käyttää kuitenkin koneen liisanneen yhtiön tunnusta?

Nii lensin tol Qantasin paintil, koska ne defupaintit on mul ainakin ihan hirveen näkösii. Ja tuli itekin tos lennon aikaan mietittyy miks mul on callsing:na Finnair. Nyt mä sen sit keksin  Grin. Kiitti Elias. Ihmettelin suuresti että sain ton lennon edes lennettyy loppuu, ku en päässy valoihin enkä transponderii käsiksi (mikäköhän lagi lie Huh) ku hiiren osotin muuttu siks sellaseks oudoks.

Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2036 on: 14.11.09, 12:23 »

Nii lensin tol Qantasin paintil, koska ne defupaintit on mul ainakin ihan hirveen näkösii. Ja tuli itekin tos lennon aikaan mietittyy miks mul on callsing:na Finnair. Nyt mä sen sit keksin  Grin. Kiitti Elias. Ihmettelin suuresti että sain ton lennon edes lennettyy loppuu, ku en päässy valoihin enkä transponderii käsiksi (mikäköhän lagi lie Huh) ku hiiren osotin muuttu siks sellaseks oudoks.

Olisko se "sellanen outo" sellanen plus-merkin näköinen? Luultavasti vahingossa mennyt Mouse Yoke eli hiiriohjaus päälle, saa pois klikkaamalla oikealla hiirennäppäimellä simua ja jos Mouse Yoke-kohdassa on rasti, painat siitä niin menee pois. Smiley
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #2037 on: 14.11.09, 12:56 »

Voisi jopa uskoa ettei tule, JS41/Dash 8 kun ovat sen tekniikan testikoneet, joita sitten käytetään NGX:ssä, ja nuo potkurihärvelit ovat pitkälti FSX-only tekniikkaa jo muutenkin ja PMDG:n viestintä vahvasti viittaa myös siihen (kuten myös Aerosoft) että FS9 on turhake, mitä se kyllä onkin.

Näin.

Jos tilanne on nyt tällainen, niin kaikki voivat päätellä, minkälainen se tulee olemaan mahdollisesti vuoden päästä.
Joonas Kapanen
Offline Offline

Posts: 1253
Date Registered: 07.01.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2038 on: 14.11.09, 13:13 »


Sitten saapui OH-SIM myöskin paikalle.
[ attachment removed / expired ]
meikä olikin OH-SIM ohjaimissa  Wink mukavaa oli ja hyvä lennonjohto

Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #2039 on: 14.11.09, 23:42 »

Plaanissas EDWW = EDVV? Hirveä virhe, taisi CFMUn tietokoneet sulaa kun tuommoisen teit  Wink
Eikäs muuten sula. Läpi päästää, kun seula veden... Tongue


"When we left earth it changed our world"
Pages: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 406 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1