FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 13:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 112 113 [114] 115 116 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1007820 times)
Pauli Nikula
Offline Offline

Posts: 347
Date Registered: 27.06.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2260 on: 29.12.09, 13:59 »

Riveersss... Ouluun.
[ attachment removed / expired ]


A321 First Officer
P4 630 // Radeon HD4350 with OC // 1Gt DDR2 // XPP
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14284
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2261 on: 29.12.09, 15:36 »

AY2850 ja LCA-HEL

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Cloudbreak Cool ILS rwy 15, Nicon perässä laskuun number 2 Cool Mainostetaan nyt sitten tota prkln QUAD SLi:tä... (kellään tietoa miten tuon saa pois näytöstä?) Tongue Eikun keksin, vahingossa mennyt laittamaan NVIDIAn ohjauspaneeliin ruksin kohtaan "Näytä visuaalinen SLI-merkki"... Embarrassed
[ attachment removed / expired ]

sorv sorv...
[ attachment removed / expired ]

Niin ja kiitokset Jesselle torniin Cool Ja onnea kelppareista, kuulemma vasta saanut?
Nico Laine
Offline Offline

Posts: 488
Date Registered: 20.07.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2262 on: 29.12.09, 15:56 »

Alkoi jo hieman hirvittämää, että tuleeko se petri sieltä pårseeseen Smiley
Muutamat harvinaisen hyvä shotit tältä illalta.




[ attachment removed / expired ]

Arlanda Dep. Apu bleed  Embarrassed
[ attachment removed / expired ]
[ attachment removed / expired ]
Petri vacating Smiley
Jesperi Lauhio
Online Online

Posts: 3053
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #2263 on: 29.12.09, 16:27 »


Niin ja kiitokset Jesselle torniin Cool Ja onnea kelppareista, kuulemma vasta saanut?

Kui sä keksit mun lempinimen? laugh Joo tosiaan muutama tunti ennen sun tuloas olin kelpparit saanut Smiley

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Joonas Kapanen
Offline Offline

Posts: 1253
Date Registered: 07.01.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2264 on: 29.12.09, 16:36 »

Koivisto se vaa jaksaa lentää ja pistää kuvia tänne  Wink ja hyviä kuvia ovatkin.

Pauli Nikula
Offline Offline

Posts: 347
Date Registered: 27.06.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2265 on: 29.12.09, 18:23 »

Kakkakelit jatkuu... Turku
[ attachment removed / expired ]

Jepserille torniin kiitoxii  Cheesy


A321 First Officer
P4 630 // Radeon HD4350 with OC // 1Gt DDR2 // XPP
Tero Paassola
Offline Offline

Posts: 262
Date Registered: 02.08.03

Re: IVAO kuvia
« Reply #2266 on: 29.12.09, 20:54 »

Ööö... niin, siinä korkeudessa tehdään se päätös, laskeudutaanko vai vedetäänkö ylös? Siitä nimenomaan tuo nimi taitaa tulla? Näin mää olen ainakin saanut ymmärtää, saa toki korjata Grin

DA on nimenomaan ratkaisukorkeus eli suomeksi korkeus jossa tehdään päätös jatketaanko alas vai ylös. DA:n alle ei saa mennä kuikuilemaan kiitotietä, mutta ylösvedossa massa ei muuta suuntaansa samantien, joten kone väkisinkin kuopasee alle DA:n ennen kuin variometri saadaan positiiviselle. DA:ta käytetään CAT I -tason lähestymisissä, jotka lennetään painekorkeusmittaria käyttäen (Decision Altitude, korkeus keskimääräisestä merenpinnasta). DH:ta käytetään CAT II/III -tason lähestymisissä, jotka lennetään radiokorkeusmittarilla (Decision Height, korkeus maasta).

MDA on minimilaskeutumiskorkeus ja se on ns. hard deck, jonka alle ei ole mitään asiaa ennen visuaalikohtaktia johonkin kiitotien osaan, joka osoittaa varmasti sen kiitotien olevan siellä edessä.

Jeppesen julkaisee nykyään VOR- ja RNAV-lähestymiskartat EU OPS 1.430 mukaisina jatkuvan liu'un lähestymisinä (CDFA, constant descent final approach), jolloin ei lähestymisen profiili sisällä porrasrasteja paitsi poikkeustapauksissa (esteet eivät mahdollista jatkuvaa lähestymistä tai liukupolun seuranta ei ole mahdollista DME-etäisyydellä tai majakalla lähestymislinjalla). Tällöin myös lähestymisessä on DA-korkeus MDA:n sijaan, sillä FMS:llä varustetut koneet ajavat lähestymisen yhtä tarkasti kuin ILS:n ja täten ylösvetokohta on aina samassa kohtaa suoraan liukupolulla sen sijaan, että jäätäisiin lentämään vaakalentoa ylösvetopisteeseen saakka mikäli ei mitään näy. Julkaistut DA-korkeudet eivät sisällä mitään lisäyksiä kompensoimaan ylösvedossa tapahtuvaa korkeudenmenetystä vaan se jää operaattorin vastuulle mikäli katsoo tarpeelliseksi.

Yksityislentotoiminnassa käytetään edelleen MDA-korkeutta sellaisenaan eli jäädään vaakalentoon MDA-korkeuden saavutettua kunnes päästään laskuun tai ylösvetopiste tulee vastaan. Uudella formaatilla julkaistuissa ei-tarkkuuslähestymiskartoissa DA on sama korkeus kuin entinen MDA, joten mitään päättelyä ja laskutoimituksia ei tarvita.

DA/MDA ja miniminäkyvyys täytyy määrittää itse käytettäessä AIP:n karttoja ja tämä tapahtuu esim. kansallisen ilmailumääräyksen OPS M1-5 avulla. Laskelmissa täytyy huomioida käytettävän lähestymisen estevarakorkeus (OCA(H)), käytettävän lähestymisen järjestelmäminimi ja lähestymisvalojen taso. Frank Jeppesen ja Håkan EAG on ne laskenut valmiiksi helpottamaan elämää.

T
« Last Edit: 29.12.09, 21:14 by Tero Paassola »
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14284
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2267 on: 30.12.09, 08:42 »

Kiitokset Tero tyhjentävästä vastauksesta! Täytyy ottaa talteen tuo pätkä thmbup
Nico Laine
Offline Offline

Posts: 488
Date Registered: 20.07.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2268 on: 30.12.09, 10:43 »

 Cool


[ attachment removed / expired ]
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2269 on: 30.12.09, 18:22 »

Tässäpä tämäniltaiselta, SK731 Moskovasta Dirlandaahan.

Rysäytystä vaille valmis.
[ attachment removed / expired ]

Oli pakko yrittää taistella jotain ediittiä tuohon paneeliin wide-ruudulle, se normaali venynyt malli oli jotain aivan hlvetin kamalaa  Roll Eyes Ei tuokaan kaunis ole, mutta defun voittanee.

Niin ja hyvät uudet vuodet toki  Smiley
« Last Edit: 30.12.09, 18:32 by Otto Nieminen »
Pauli Nikula
Offline Offline

Posts: 347
Date Registered: 27.06.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2270 on: 30.12.09, 21:14 »

Nyt jaksoin kattoo oikean lennonnumeronkin, FLE121 Ouluun Grin. Hiukkasen sivusta tullaan, pitäs vielä harjootella tota sivutuulilaskua  Cheesy Kiitoksia Hesan torniin ja Tampereen tutkaan. Löydättekös nyt pojat operointivirheitä tuosta kuvasta? MDA 147, holdauspaikka DEKOT ohjelmoitu tonne ND:lle ja 1700 jalkaa ylösvetokorkeutena  Cheesy
[ attachment removed / expired ]


A321 First Officer
P4 630 // Radeon HD4350 with OC // 1Gt DDR2 // XPP
Juho Pyhäjärvi
Offline Offline

Posts: 1424
Date Registered: 12.08.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2271 on: 30.12.09, 21:49 »

Kovaa ja korkealla menossa kohti Madeiraa.
[ attachment removed / expired ]

Circling visual app RWY05
[ attachment removed / expired ]

Vielä vähän
[ attachment removed / expired ]

Kone parkkiin ja päästetään köyhät uudenvuoden viettoon. Cool
[ attachment removed / expired ]

Elias Lohilahti
Offline Offline

Posts: 3504
Date Registered: 05.11.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2272 on: 30.12.09, 22:02 »

Minkäs puljun Citationi?
Juho Pyhäjärvi
Offline Offline

Posts: 1424
Date Registered: 12.08.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2273 on: 30.12.09, 22:04 »

Minkäs puljun Citationi?
Wilco. Ja toimii loistavasti.

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14284
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2274 on: 31.12.09, 00:15 »

kysyn vaan että mikä into tuossa on että jyystetään tuota palkkia vasten ja sitten sanotaan "kovaa"? Ei ainakaan kovin realistista että ruuvataan se nopeus tappiin. Moni aloittelija tuota tuntuu tekevän. Kuten oliko se nyt Jannella lds 767 ja .86  Tongue muistan itsekin silloin joskus ku aloitteli tätä harrastusta että aina oli väkisin päästävä kovaa niin että masterit huutaa overspeediä jne... Noh kai se oli siistiä Cheesy
Juha-Matti Lavonen
Offline Offline

Posts: 4244
Date Registered: 16.04.05

Re: IVAO kuvia
« Reply #2275 on: 31.12.09, 00:39 »

kysyn vaan että mikä into tuossa on että jyystetään tuota palkkia vasten ja sitten sanotaan "kovaa"? Ei ainakaan kovin realistista että ruuvataan se nopeus tappiin.
Tässä tapauksessa aivan realistista, koska normaali cruise speed Citation X:llä on juuri M 0.90, maksimi 0.92.  Wink

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14284
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2276 on: 31.12.09, 07:42 »

Nojoo, simussa vaan vähän hölmö että jos esim ajaa tolleen parrua vasten myötätuuleen ja sitten kun se siitä kääntyy vastaiseksi niin ollaan pitkällä tuolla punaisen puolella... IRL näin ei varmasti tapahdu. Miksköhän simussa? Eihän siinä muutu kuin maanopeus.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2277 on: 31.12.09, 08:04 »

Ja myönnän että itekkin olen lennelly tappia vasten mutta nytten se on loppunut, korkeintaan jos totean että kentälle on tulossa paljon koneita, mitä ei vielä plaanausvaiheessa tiennyt (esmes EDDF keskellä päivää kun saavuin niin jostain ne oli sinne 10 saapuvaa konetta repiny ja samanverran lähteviä... ja 25t käytössä vaan....) niin silloin on tullu vähäsen kiihdyteltyä, jos jonnekkin pitää vielä mennä sen jälkeen IRL...... Mutta OT loppuu mun puolesta tähän.

Killerhangar
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2278 on: 31.12.09, 09:50 »

Nojoo, simussa vaan vähän hölmö että jos esim ajaa tolleen parrua vasten myötätuuleen ja sitten kun se siitä kääntyy vastaiseksi niin ollaan pitkällä tuolla punaisen puolella... IRL näin ei varmasti tapahdu. Miksköhän simussa? Eihän siinä muutu kuin maanopeus.
No kyllähän se ilmanopeus kasvaa jos myötätuuli muuttuu vastatuuleksi, eikö? Ja asiasta tietämättömänä voisin väittää, että jos vähän pompataan punaiselle niin en usko että kone siitä hajoaa atomeiksi?

Tuo sitaattiX on kyllä jotenkin mielenkiintoinen vehje. Pitänee alkaa pistämään rahaa säästöön ja kunhan eläkeikä koittaa SASsilta niin investoidaan moiseen ja lähdetään kiertämään maailmaa  Grin
Juho Pyhäjärvi
Offline Offline

Posts: 1424
Date Registered: 12.08.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2279 on: 31.12.09, 10:23 »

kysyn vaan että mikä into tuossa on että jyystetään tuota palkkia vasten ja sitten sanotaan "kovaa"? Ei ainakaan kovin realistista että ruuvataan se nopeus tappiin. Moni aloittelija tuota tuntuu tekevän. Kuten oliko se nyt Jannella lds 767 ja .86  Tongue muistan itsekin silloin joskus ku aloitteli tätä harrastusta että aina oli väkisin päästävä kovaa niin että masterit huutaa overspeediä jne... Noh kai se oli siistiä Cheesy
Kyllä tuo .90 mach on ihan yhtä normaali matkanopeus Citation X:lle, kuin vaikka .80 sille sun bojongilles. Huh Kuten Jerkku sanoi, tuo vehje on tehtý siihen, että sillä mennään kovaa ja korkealla.

Pages: 1 ... 112 113 [114] 115 116 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1