FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.17, 01:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 410 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 989580 times)
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2560 on: 02.02.10, 14:56 »

Ja tänään tultiin FIN634, ARN-HEL

Laskua kohti yksvitosta, LAKUT2M tuloreittiä pitkin. Säätutka värjäsi MFD:n kivoihin väreihin. Juuri hetki sitten MFD:ltä on poistunut Santerin bussukkaa kuvaava vinoneliö.
[ attachment removed / expired ]

Ulkopuolelta samaa
[ attachment removed / expired ]

Baana näkyvissä, joten autopilotti poies ja aloitetaan hillitön sorvaus. (GA-korkeus ruuvattiin paikalleen kuvan ottamisen jälkeen  Wink) Kohta hidastellaan VAPP nopeuteen 144 solmua ja ulostellaan laipat vitoseen.
[ attachment removed / expired ]

Jarruttelua. 60knots ja kaasut idlelle
[ attachment removed / expired ]

Ja loppuun tällainen laajakuva  Grin
[ attachment removed / expired ]

Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3045
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #2561 on: 02.02.10, 15:24 »

Vika kuva on kyllä tosi hieno Cool

Happy landings!

HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #2562 on: 02.02.10, 15:56 »

Tuli viimein taas kaivettua simua esille ja kuljetettiin bussi Pariisiin. Smiley (Jonne innostus sitten taas loppuikin... Tongue ) Keli oli kyllä kiva kummassakin päässä. Cool

[ attachment removed / expired ]


"When we left earth it changed our world"
Pauli Nikula
Offline Offline

Posts: 347
Date Registered: 27.06.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2563 on: 02.02.10, 19:27 »

Katos, kerrankin bussikuva joltain muultakin  Grin

Ja heti järetön operointivirhe(?), miks laskuvalot ei oo päällä??!! AIJAIJAIJAI!


A321 First Officer
P4 630 // Radeon HD4350 with OC // 1Gt DDR2 // XPP
Timo Poikela
Offline Offline

Posts: 698
Date Registered: 08.10.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2564 on: 02.02.10, 19:43 »

Ja heti järetön operointivirhe(?), miks laskuvalot ei oo päällä??!! AIJAIJAIJAI!
Nooh, jos oikein realistisia ollaan niin eihän noita oikeassakaan elämässä tuollaisessa säässä käytetä.
Paistaa nimittäin ilkeästi noista pilvistä takaisin ohjaamoon  Wink

terv,
Timppa

Pauli Nikula
Offline Offline

Posts: 347
Date Registered: 27.06.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #2565 on: 02.02.10, 19:48 »

Ookei. No eipä mitään sitten  Grin


A321 First Officer
P4 630 // Radeon HD4350 with OC // 1Gt DDR2 // XPP
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #2566 on: 03.02.10, 08:40 »

Katoin että mikä toi punanen boksi tossa NDllä oli, mutta mahto olla TCASin liikennesymboli...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2567 on: 03.02.10, 10:39 »

Hyvää settiä Oskulta taaaas, keep on posting!  thmbup Tietääkö joku sellasia semi jees pilviä, jotka ei söis paljoa frameja? Sceneryjen kanssahan on monesti niin et lisäosa scenu on defua kevyempi?

Kiitosta vaan, jatketaan jatketaan  Smiley Mulla on käytössä ilmaiset HDEn pilvet. Niissä saa valita, käyttääkö isolla resoluutiolla tehtyjä, vai pienimällä. Mulla on keskitaso, ja hyvältä näyttää. Itse en parhaan ja keskitason pilvien välillä nää eroa. Onhan noi raskaahkot, mutta kevyemmät kuin esim. REX. En ole kokeillut keveimpiä, niin en niiden raskaudesta osaa sanoa.

EDIT: Lataukseen vaikkapa tästä
http://rapidshare.com/files/279232695/HDE_1.0.zip
« Last Edit: 03.02.10, 10:46 by Osku Leskinen »

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2568 on: 03.02.10, 14:17 »

Aamupesu, sinne menee kuumaa suolaliuosta poistamaan jäätä ja laskemaan veden jäätymispistettä.
Onpas erikoiset aineet Hurrilassa Grin
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2569 on: 03.02.10, 16:04 »

Onpas erikoiset aineet Hurrilassa Grin
Jep  Grin Voisin jopa väittää että se on alkoholipohjaista glyserolisoosia glykolisoosia millä ne rakenteet kuorrutellaan.

EDIT_ Jaajoo, ei mm. räjähteiden raaka-aine glyseroli ole varmaan kovin soveltuvaa jäänpoistoon Grin
« Last Edit: 03.02.10, 16:16 by Otto Nieminen »
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2570 on: 03.02.10, 16:11 »

Jep  Grin Voisin jopa väittää että se on alkoholipohjaista glyserolisoosia millä ne rakenteet kuorrutellaan.
Helsingissä kuulemma käyttävät "Tyyppi 1" ja "Tyyppi 4", en muista millä osuuksilla mutta glykolia ja kuumaa vettä noissa on sekasin, Tyyppi1 muistaakseni 50/50 glykolia/kuumaa vettä ("pesua" varten) ja sitten tuossa suojaavassa (mikä laitetaan pesun jälkeen) eli Tyyppi4:ssä enemmän glykolia kuin vettä...

En sitten tiedä mitkä litkut siellä Ruottinmaalla on käytössä.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #2571 on: 04.02.10, 07:47 »

Aika samantienhän siellä on koneen anti-ice hoitamassa sitä hommaa, riippuen hieman missä de-ice suoritetaan (lähinnä onko moottorit käynnissä, että saadaan sitä imuilmaa).
Tuosta tulikin mieleen että ollaan monesti mietitty että käyttävätkö sitä anti-icea kun siellä siivessä on jo ne mömmöt? Ne mömmöthän suojaa (tai ainakin pitäisi) jäätymiseltä sinne pilvien yläpuolelle asti... mä en oo ainakaan käyttänyt kun EAI noissa lentoonlähdöissä... Ja eihän noita wing anti-aisseja voi laittaakkaan päälle maassa...
Tommi Ahonen
Offline Offline

Posts: 452
Date Registered: 31.10.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #2572 on: 04.02.10, 08:24 »

Lieko suolan ruiskiminen kovin järkevää minkään kulkuneuvon pinnalle?
Varsinkaan veteen sekoitettuna? Ruostuuhan ne laivatkin...
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2573 on: 04.02.10, 09:41 »

Kyllä putella ainakin pidetään jäänestoja päällä maassakin aina kun jäätää, niin EAI kuin wing anti-ice. Ilmassa voidaan ottaa pois kun lämpötila laskee >-40C SAT, koska ilma on niin kylmää ettei siinä esiinny käytännössä laisinkaan enää koskeutta=ei jäädä. Jos lämpötila maassa on yli 10C OAT, niin siiven jäänestoja ei tule käyttää, muuta rajoitusta putella ei ole.
Mottien anti-iceä voi pitää, muttei siipien. Jos pidät siipien jäänpoistoa maassa, niin saattaa siiven rakenteet ylikuumentua kun ei ole sitä viilentävää ilmavirtaa joka on kun lennät 300kn TAS. Itseasiassa koko wing anti-ice napsahtaa itsestään pois pienen ajan kuluttua, jos sen epähuomiossa pistää esim. portilla päälle.
« Last Edit: 04.02.10, 09:45 by Otto Nieminen »
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #2574 on: 04.02.10, 10:56 »

Ei, vaan kun lämpötila on enempi kuin +10C OAT niin silloin ei saa tuosta nimenomaisesta kuumenemissyystä pitää päällä.

http://www.b737.org.uk/limitations.htm#Anti-Ice_&_Rain "Do not use wing anti-ice on the ground when OAT is above 10C."
Jaa, näinhän se on. Noh, taisin sekottaa johonkin muun konetyypin tietoiskuun jossain joskus. Tässä vielä otteita manuaalistain;

Quote
Use wing anti-ice during all ground operations between engine start
and takeoff when icing conditions exist or are anticipated, unless the
airplane is protected by the application of Type II or Type IV fluid
in compliance with an approved ground de–icing program.

WARNING:Do not use wing anti-ice as an alternative for ground
de-icing/anti-icing.
Quote
WING ANTI–ICE Switch
OFF – wing anti–ice control valves are closed.
ON (in the air) –
•wing anti–ice control valves are open
•stick shaker logic is set for icing conditions.
Note: Stick shaker logic remains set for icing conditions for the remainder of
the flight, regardless of subsequent WING ANTI–ICE switch position.
ON (on the ground) –
•wing anti–ice control valves open if thrust on both engines is below
takeoff warning setting and temperature inside both distribution ducts is
below thermal switch activation temperature
•control valves close if either engine thrust is above takeoff warning
setting or thermal switch is activated in either distribution duct. Switch
remains ON.

•switch trips OFF at lift–off.
Grin
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2575 on: 04.02.10, 14:18 »

Ja taas mentiin  Grin

FIN123/FIN124 HEL-RIX-HEL

Matkaan lähdettiin kiitotieltä 04R, DOBAN3H SIDillä. Viiivan!
[ attachment removed / expired ]

Pilvikerrosten läpi kohti Riikaa ja kiitotietä 18
[ attachment removed / expired ]

Sitä samaa
[ attachment removed / expired ]

"Riga tower, Morjens. Finnair 123 ILS rwy18"
"Finnair 123, morjens. Winds are 130/6, cleared to land rwy 18"

ILS ei suostunut pelittämään kartoissa olevalla taajuudella (111.1) joten otin avuksi FlightPathAnglen, joka oli asetettu 3.0* kulmaan. Kuvassa sitä ei vielä ole rullattu 3.0*
[ attachment removed / expired ]

Ja takaspäin. Manual speedillä vedellään tarkoituksella, jotta ei tulisi tilanteita, joissa wilco laskee nokkaa vauhdilla, kiihdyttää ylinopeuteen, nostaa nokkaa ja jatkaa matkalentopinnoille  Grin
"Finnair 124, radar contact, Climb FL280" ohjeistaa Riikan tutka
[ attachment removed / expired ]

Ja Helsingissä sorvattiin sivutuulessa kohti 04R. Pyry lähdössä Lontooseen.
[ attachment removed / expired ]

Hyvin tulee.
[ attachment removed / expired ]

Kiitokset lähtevät tällä kertaa Oskari Ollikaiselle Riikan torniin, Niko Pursiaiselle Riikan tutkaan, sekä Oskari Ollikaiselle Helsingin torniin.  Grin
« Last Edit: 04.02.10, 14:25 by Osku Leskinen »

ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #2576 on: 04.02.10, 14:28 »

Tuo Riikan AFCAD on sen verran vanha, että siellä on vielä vanhat taajuudet. Joskus ne itse muutin, mutta kys. tiedosto on nyt hävinnyt. Voisi tehdä uuden jaksaessaan.  Smiley
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #2577 on: 04.02.10, 15:20 »

Tuo Riikan AFCAD on sen verran vanha, että siellä on vielä vanhat taajuudet. Joskus ne itse muutin, mutta kys. tiedosto on nyt hävinnyt. Voisi tehdä uuden jaksaessaan.  Smiley

Oukei, pitääkin vaihtaa samantien  Grin

Patinen
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #2578 on: 04.02.10, 17:14 »

Lontoossa tosiaan FIN839 Hotelina pyörahdettiin kuten Osku jo kertoikin. On kyllä mielenkiintoista meno noilla isommilla kentillä ilman piuhaa Tongue

[ attachment removed / expired ]
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #2579 on: 04.02.10, 20:01 »

Huh huh mikä ilta Roll Eyes

Tuli käytyä Düsseldorfissa FIN703E/FIN704E ja johtoa piisasi Smiley

Lento oli myöhässäkin loppujenlopuksi sen 6h Tongue (voidaan sopia, että kenttä oli tukossa Tongue)

Johtoa nyt ainakin oli ESOS Breemen radaria 2 kpl Langenia 1 kpl EDDL-_APP, _TWR, _GND + (paluu) kaikki em. mutta tuli lisää EETT_CTR HK_APP HK_TWR Roll Eyes Mukavasti menikin Grin Kuvat -->


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Pages: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 410 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1