IVAO kuvia

<< < (529/1631) > >>

OttoPOI:
Kasisadalla kymppilaippaa voidaan käyttää myös pienillä painoilla ja toimintatapaan soveltuvan pienehköllä pinnalla (olettaen että lyhyt legi, jolloin vähemmän soppaa ja täten painoa) lentoonlähdössä, jolloin riski tailstrikeen pienenee.

OttoPOI:
Tässä poimintoja viime ajoilta.

SK354 ENGM-ENVA ja loppuosaa pilvissä käsipelillä.
[ Attachment not found - or removed ]

SK373 ENVA-ENGM ja lähtöreittiä manuaalilla
[ Attachment not found - or removed ]

SK373 ENVA-ENGM edelleen ja laskua Osloon heikossa säässä.
[ Attachment not found - or removed ]

SK4524 ENGM-ENML ja tykitystä kohti pintaa 260.
[ Attachment not found - or removed ]

SK4524 ENGM-ENML ja laskua Moldeen heikossa kelissä, jälleen.
[ Attachment not found - or removed ]

Osguu:
Pistetääs "muutamat" Brysselin menopaluulta. Liikennettä Brysselissä oli kiitettävästi, mistä lie sellainen ruuhkapiikki sattuikin. Johtoakin oli kivasti.

Tämmösellä plaanilla ajeltiin meno

-(FPL-FIN3661-IS
-E170/M-SDGJPRWYZ/S
-EFHK0630
-N0445F360 ELMUT UM6 PEVEN UL990 LUPUR UM611 LANGO UT502 DEGUL UN872 LILSI UZ310 WOODY
-EBBR0217 ELLX
-EET/EFIN0010 ESAA0025 EKDK0114 EDVV0127 EHAA0145 EBUR0206 REG/OHLEG OPR/VFINN COM/AGCS DAT/V NAV/RNVD1E2A1 RMK/TCAS DOF/100211 RVR/200)

Rullataan kohti 22raittia. Säätutka käynnistetty joten saatiin nätti valoshow 
[ Attachment not found - or removed ]

Noustaan ELMUT2A lähtöreittiä pitkin kohti pintaa 380
[ Attachment not found - or removed ]

Pinnalla 380. Mach .79 että saadaan aikataulua kiinni. Jäätiin aikataulusta hetki, kun hesan tornilla oli radion kanssa ongelmaa..
[ Attachment not found - or removed ]

Amsterdamin tutka ohjeisti laskeutumaan pinnalle 110 ja olemaan WOODYlla pinnalla 110, josta siirryttiin Brysselin tutkan vektoroimaksi. Pienen kiertelyn jälkeen kuului: "Finnair 3661, continue approach, nmbr 3"
ja siitä hetken päästä: "Finnair 3661, winds are XXX/XX clrd to land 02"
[ Attachment not found - or removed ]

Rullaillaan ulompia rullausteitä pitkin kohti standia
[ Attachment not found - or removed ]

---

Ja tämmösella plaanilla takaisin:

-(FPL-FIN3662-IS
-E170/M-SDGJPRWYZ/S
-EBBR1000
-N0450F370 SPI UY862 PODEN Y862 KENUM UZ907 OSDIK/N0450F380 UZ706 GESKA/N0446F390 UP605 PERRY UL990 KAL UP606 PEXEN
-EFHK0216 EFTU
-EET/EBUR0009 EDVV0015 EKDK0057 ESAA0103 EFIN0151 REG/OHLEG OPR/VFINN COM/AGCS DAT/V NAV/RNVD1E2A1 RMK/TCAS DOF/100211 RVR/200)

"Finnair 3662, afted landing traffic lineup rwy 07R"
[ Attachment not found - or removed ]

ja nollakakkoselle laskeutuneen koneen ylitettyä 07Rn centteri kuuluttaa
"Finnair 3662, winds are xxx/xx clrd for teikoff 07R"
[ Attachment not found - or removed ]

V1
[ Attachment not found - or removed ]

Saatiin käsky kiivetä pinnalle 350
[ Attachment not found - or removed ]

Ja Helsinkiin tultiin EFESin ohjastamana kohti baanaa 15. Tässä jo Nikon vektoroimana. "Finnair 3662. leave pexen heading 060"
[ Attachment not found - or removed ]

Vasemmalle ohjaussuuntaan 330
[ Attachment not found - or removed ]

Ja loppuosaa
[ Attachment not found - or removed ]


Kiitokset Oskarille Helsingin torniin. Lisäksi kiitokset Amstedamin tutkaan, Brysselin tutkaan, Ruotsin tutkaa sekä Nikolle Tampereen tutkaan.

Anteeksi kuvien paljous, pitänee vissiin tehdä ihan oikeaa stooria tässä lähiaikoina. Katellaan, jos ens kuussa löytyisi listalta joku potentiaalinen kohde.

Aijjoo, ja tietysti vähänväliä vessassa käyneelle JerQulle kiitokset seurasta. 

OttoPOI:
Quote

Ei haittaa  ! Mun mielestä on ok vaikka laittaa useammankin kuvan tähän thriidiin, ei vaan täällä ala selittää jokaikistä ykstityiskohtaa lennosta ja sitä edeltäneestä aamupalasta niinkuin Otolla on tapana.

Joo, lennonnumeron ja kenttien kertominen on todellakin pilkunviilausta joten kerronpa mieluummin vain sellaisia keskeisiä tietoja kuten lentoonlähtömassan, marginaalin lentoonlähdössä ja lentoonlähtödatan laskemiseen käytetyn ohjelman nimen (viittaan jerkkuun, en toki Oskuun). Ei sillä että egoni olisi kokenut kolauksen (jonka se todellakin koki  ), muttei väitteessäs ole ystäväin Jerkku mitään järkkee  Lähden tästä kohtapuoliin SK4525 ENML-ENGM Mutta nätit fotot Oskulta kuitenkin vaikka koneena onkin tuommoinen munanlyhennin 

EDIT_ On muuten Brysselissä pirun pimeää klo 11 päivällä jos plaanisi aikoihin on luottaminen 

ALind:
Quote

EDIT_ On muuten Brysselissä pirun pimeää klo 11 päivällä jos plaanisi aikoihin on luottaminen 


Muista nyt Otto, että kaikki eivät lennä simussa reaaliajassa, kuten sinä teet. (No sinähän toki myös mallinnat myöhästymiset jos IRL kone niin tekee.)

Navigation

Up one level

Next page

Previous page