FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.06.17, 15:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 244 245 [246] 247 248 ... 410 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 994411 times)
Erik Pirtala
Offline Offline

Posts: 273
Date Registered: 11.12.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #4900 on: 07.10.11, 11:47 »

Herraisä! Kuka jaksaa lentää noin kauan? Olisi kiva tietää mitä ihmiset tekevät pitkien legin aikana kotona? Surffaavat toisella koneella netissä... tms?

/Hannu

Minä ainakin surffailen ihan samalla koneella netissä pitkän lennon aikana...

Canon EOS500D, 18-55mm EF-S, Sigma 70-300mm
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #4901 on: 07.10.11, 12:42 »

Tuossa myös yksi syy, miksi tuubien "lentäminen" on niin tylsää. Lentäjien oma tilannetietoisuus tippuu liiaksi autoflight-järjestelmien hoitaessa kaiken. Sdksi käytän nykyään itse paljon GA-koneita, ja usein ihan radionavilla -- pysyy taidot yllä.

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #4902 on: 07.10.11, 12:48 »

Tuossa myös yksi syy, miksi tuubien "lentäminen" on niin tylsää. Lentäjien oma tilannetietoisuus tippuu liiaksi autoflight-järjestelmien hoitaessa kaiken. Sdksi käytän nykyään itse paljon GA-koneita, ja usein ihan radionavilla -- pysyy taidot yllä.

Ai että tylsää?  Grin Päinvastoin!


Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #4903 on: 07.10.11, 13:28 »

No haastavaa se ei ainakaan ole.. jollei matolaatikon nappien painamista pidä haastavana -- tää on haastavaa...  http://www.youtube.com/watch?v=NCk_RRMemnM&feature=related tässä tilanteessa tuubitkin rupeaa tosin jo oleen haastavia http://www.youtube.com/watch?v=Al_UY_0DTJA

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #4904 on: 07.10.11, 14:47 »

No haastavaa se ei ainakaan ole.. jollei matolaatikon nappien painamista pidä haastavana -- tää on haastavaa...  http://www.youtube.com/watch?v=NCk_RRMemnM&feature=related tässä tilanteessa tuubitkin rupeaa tosin jo oleen haastavia http://www.youtube.com/watch?v=Al_UY_0DTJA
Haastava sitä ja haastava tätä... eiks realistisuus ookkaan enää se kovajuttu... Tongue Ja mitä sen enempää haastavaa tuossa ekassa videossa on verrattuna siihen "tylsään tuubiin"? Huh
« Last Edit: 07.10.11, 14:58 by Petri Koivisto »
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #4905 on: 07.10.11, 15:14 »

Tarkoitin siis lähinnä sitä, että se riippuu konetyypistä: ei kaikissa konetyypeissä ole edelleenkään esim. matolaatikoita: konetyypin valinnalla voi merkittävästi vaikuttaa siihen, minkälaista lentäminen on luonteeltaan: Vaikka 1970-luvun Learjetillä lentäminen radionavigoimalla on edelleen yhtä realistista kuin vaikka 737NGn lentäminen RNAV-ympäristössä...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #4906 on: 07.10.11, 15:20 »

Tarkoitin siis lähinnä sitä, että se riippuu konetyypistä: ei kaikissa konetyypeissä ole edelleenkään esim. matolaatikoita: konetyypin valinnalla voi merkittävästi vaikuttaa siihen, minkälaista lentäminen on luonteeltaan: Vaikka 1970-luvun Learjetillä lentäminen radionavigoimalla on edelleen yhtä realistista kuin vaikka 737NGn lentäminen RNAV-ympäristössä...
Niin no, kun haastavuudesta oli puhe... sitä vaan mietin, että eikö tuossa ekassa videossa ole kuitenkin IMC-keli, ja ILS-lähestymisenhän se veti... että onko se sitten sen haastavampaa kuin lentää sama "setti" sillä tuubilla... Tongue
Tero Paassola
Offline Offline

Posts: 262
Date Registered: 02.08.03

Re: IVAO kuvia
« Reply #4907 on: 07.10.11, 15:31 »

Tarkoitin siis lähinnä sitä, että se riippuu konetyypistä: ei kaikissa konetyypeissä ole edelleenkään esim. matolaatikoita: konetyypin valinnalla voi merkittävästi vaikuttaa siihen, minkälaista lentäminen on luonteeltaan: Vaikka 1970-luvun Learjetillä lentäminen radionavigoimalla on edelleen yhtä realistista kuin vaikka 737NGn lentäminen RNAV-ympäristössä...

Ikävää vain on, että pikkuhiljaa alkaa pelkillä radiosuunnistuslaitteilla lentäminen olemaan hankalaa ihan oikeastikin majakkaverkoston kuihtuessa. Saatika jossain verkossa, kun joku kummiskin rähjää privaatilla, että mitä paskaa sä oikein vedät. Aika hankala alkaa olemaan Euroopassa saada aikaiseksi validia lentosuunnitelmaa perusten pelkkiin majakoihin ja yksittäisiin fixeihin. Myöskään ei kohta ole kentille enää lähestymisiä, jotka voisi lentää ilman minkään sortin GPS/FMS-laitetta. Ehkä itse lähestymisen (ILS) voi lentää perinteisellä, mutta siihen liittyminen ilman vektoreita voi olla hankalampaa pelkillä NAV/ADF-radioilla.

T
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #4908 on: 07.10.11, 15:42 »

Euroopan alueella pitää paikkaansa -- CFMUn tulemisen jälkeen varsinkin -- mutta esim. USA/Aasia/Afrikka-alueilla asia on toisin...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Wiljam Simula
Offline Offline

Posts: 1209
Date Registered: 02.01.11

Re: IVAO kuvia
« Reply #4909 on: 07.10.11, 23:24 »

Saikkonen sorvailee köpiksestä kohti helsinkiä

[ attachment removed / expired ]

PPL(A)
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #4910 on: 08.10.11, 19:59 »

Ai *se* kapteeni Saikkonen? Wink Sori Santeri, mut ne Jope-sketsit tulee väistämättä mieleen Smiley

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #4911 on: 10.10.11, 13:13 »

Lisää satsia.

Tällä kertaa Lontoon huudeille Lutoniin.

(FPL-OHONP-IG
-PC12/L-SDGPRY/S
-EFTP0330
-N0241F280 DCT PIVOR L87 HMR DCT BEDLA N866 UPGAS UN866 BUKUT UP7
BARMI ABBOT1B
-EGGW0353 EGSS
-EET/ESAA0037 EKDK0149 EGPX0249 EGTTEGTT0252 RMK/TCAS RVR/550
DOF/111008)


Matkaan lähdettiin jo ennen kukonpierua ja Pirkkalassa oli perustason aamusutut jälleen.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Matkaa tehty vajaa tunti ja Ruotsissa alkaa aamu sarastaa.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Tunti lisää ja ylitämme erään rannikkokaupungin, vaan minkä  Tongue
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Kello lähentelee yhdeksää paikallista kun lähdemme tippumaan kohti Lutonia.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Barkwayn majakalta kohti suuntasädettä poutapilvisessä Pohjois-Lontoossa.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Viimeisiä veivauksia vaille valmis.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Sotaratsu jää Harrods Aviationin perojen pyöriteltäväksi kun suuntaamme kohti keskustaa.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.



(FPL-OHONP-IG
-PC12/L-SDGPRY/S
-EGGW1215
-N0243F270 CLN7B CLN UL620 ARTOV UM604 LARGA UP144 SOPTO P144 GOLUM
N866 AAL N607 BAK N873 UXETI N198 TURUX
-EFTP0418 EFTU
-EET/EGPX0113 EKDK0119 ESAA0215 EFIN0331 RMK/TCAS RVR/550 DOF/111009


Eipä tuota touhua nyt yhtä yötä kauempaa viitsi katsella, lähdetään siis takaisin kohti Tampesteria.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Viimeinen vilaisu kohti englantilaisia hangaareita.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Lähtöreitillä paineltiin peräkanaa jonkun immeisen kanssa.
[ attachment removed / expired ]

Manuaaliosuudet ohi lähtöreitistä ja voidaan jatkaa ärnavilla suoraan aivoon.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Itäblokissa hivottiin separaatioita mutta homma pelasi.
[ attachment removed / expired ]

Tätä sai katsella nelisen tuntia.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Kolmisen tuntia lentoon ja ylitämme melko tutun virman, mikäs lie?
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Visujaalina kutosbaanalle pimenevässä illassa.
[ attachment removed / expired ]
Alkup.

Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3198
Date Registered: 21.11.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #4912 on: 10.10.11, 13:47 »

Ai ai ku tekee hyvää silmille Cool

Mie tykkään tokasta ja tokavikasta.
Minkä tekemä kone toi on?
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: IVAO kuvia
« Reply #4913 on: 10.10.11, 13:48 »


Minkä tekemä kone toi on?
Quote



Flight1

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Santeri Saikkonen
Offline Offline

Posts: 2137
Date Registered: 08.02.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #4914 on: 10.10.11, 14:24 »

Minkä tekemä kone toi on?
Quote



Flight1

+ siihen on lisätty ISG:n mittarit,

Nähty: POR HEL DXB MIA JFK FRA LHR CDG HRG ORD OUL ARN RIX TMP CPH PBI AMS GDN DFW KEV NRT BUD MXP FCO TXL MUC RVN PVG TLV AYT GOT KUO BKK KIX BRU AGP
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: IVAO kuvia
« Reply #4915 on: 10.10.11, 14:55 »

Pientä ATR legittelyä EFHK-EFTU ja EFTU-EFHK


Hesassa valmiina käynnistelemään



[ attachment removed ]



Redi foor dipaarzöör



[ attachment removed ]


Nousua lentopintaa 100 kohti  Cool




[ attachment removed / expired ]


Haetaan ILS suunta sädettä kiitotielle 26 EFTU



[ attachment removed / expired ]



suuntasäteessä 26


[ attachment removed / expired ]



Ja siihen tupsahti ja kyllä rengas palaa  thmbup



[ attachment removed / expired ]



ovi auki ja eikun matkustajat ulos!



[ attachment removed / expired ]


Takaisin kohti hesaa



[ attachment removed / expired ]


istablished ranveii vanfaiiff



[ attachment removed / expired ]



silkkiä



[ attachment removed / expired ]


Ständille juuri saapuneena



[ attachment removed / expired ]


 Cool



[ attachment removed / expired ]

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
ALind
Former member
Re: IVAO kuvia
« Reply #4916 on: 10.10.11, 16:17 »

Seattlen seuduilta muutama kuvatus Turbiini Dukesta. Kiitos Hukka Vuopalalle seurueesta.

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]
Jukka Vuopala
Offline Offline

Posts: 224
Date Registered: 07.02.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #4917 on: 10.10.11, 16:47 »

Laitetaas omastakin albumista kuva kehiin samalta lennolta


Perjantai satamassa suorittamassa RNAV lähestymistä =)
[ attachment removed / expired ]
Jetro Eemeli Rouvali
Offline Offline

Posts: 948
Date Registered: 15.01.11

Re: IVAO kuvia
« Reply #4918 on: 10.10.11, 17:47 »

Tässä vielä muutama kuva iltalegiltä ESSA-EFVA


valmiina työntöön ja käynnistykseen



[ attachment removed / expired ]



Taxiing to the rwy 26





[ attachment removed / expired ]



Hiiiijjjop



[ attachment removed / expired ]



Heido Stockholm!



[ attachment removed / expired ]



Lekottelua pinnoilla 300



[ attachment removed / expired ]



Leaving FL300 to 1000ft



[ attachment removed / expired ]


käännellään finaaliin kiitotie 16 EFVA



[ attachment removed / expired ]



Turvallisesti maan kamaralla



[ attachment removed / expired ]


ja eikun matkustajat ulos





[ attachment removed / expired ]



Joku ilmailubongari ikuisti meidät vaivaisella 18-55mm putkella ja vieläpä kaukaa  Undecided Grin



[ attachment removed / expired ]

Canon EOS 600D + EFS 18-55mm + EFS 55-250mm + Sigma 150-500/5-6.3 APO DG OS.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6070
Date Registered: 27.10.01

Re: IVAO kuvia
« Reply #4919 on: 10.10.11, 17:54 »

FL300? ATR-72:n service ceiling on FL250. Grin
Pages: 1 ... 244 245 [246] 247 248 ... 410 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1