FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.10.17, 12:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 349 350 [351] 352 353 ... 405 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 1007622 times)
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #7000 on: 06.09.13, 15:29 »

EDIT: Ei muuten puhettakaan, että mihinkään muuhun liikennekoneeseen / lisäosaan ylipäätään enää sekaannun tuon 777:n jälkeen. Kyllä kaikki muu näyttää ihan roskalta siihen nähden Cool
Kannattaa hankkia NGX kaveriksi. Siinä ei tule tuota "roskan" tunnetta... Grin
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: IVAO kuvia
« Reply #7001 on: 06.09.13, 15:41 »

Kannattaa hankkia NGX kaveriksi. Siinä ei tule tuota "roskan" tunnetta... Grin

Ei voi kun lennän vain yhtä konetta kerrallaan. Mutta ei se mitään; 777 sopii kaikille lennoille mitä lennän Smiley Katana 4X sitten varalla sitä varten, kun tekee mieli lentää VFR:ää Smiley
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #7002 on: 06.09.13, 15:42 »

Argumenttisi on invalidi. Smiley

Killerhangar
Aleksi Lindén
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 06.05.13

Re: IVAO kuvia
« Reply #7003 on: 06.09.13, 17:17 »

Argumenttisi on invalidi. Smiley

Onko sillä jalka rikki?
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #7004 on: 06.09.13, 18:03 »

Voipi olla sekin.  Grin

Killerhangar
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #7005 on: 06.09.13, 18:14 »

Kuvia väliin. Lennolta jossa meni lähestulkoon kaikki reisille. Tongue

Mikälie rimpula vieressä.
[ attachment removed / expired ]

Toinen odotteli, että isot pääsee edeltä...  Grin
[ attachment removed / expired ]

Lähennellään Leipzigiä.
[ attachment removed / expired ]

Lento #2. Goaround #2. Grin Tallikaveri holdailee.
[ attachment removed / expired ]

ILS ei siis toiminut taajuudella 111.75 kuten olisi pitänyt, joten lähestyminen kusi siihen. Toinen yritys visuaalina meni vähän paremmin.
[ attachment removed / expired ]

Alas päästiin toteamaan, että skene kusee muutenkin kuin ILS:n osalta. Tuossa ei siis ole muka kiitotietä, vaan kone rullaa ns. pellolla.  Huh Jotain ihme aitojakin meni pitkinpoikin kenttää...
[ attachment removed / expired ]

Enkö vaan osaa, vai onko tuohon autopilotin ulinan hiljentämiseen jotain kikkaa? A/T:n saa disconnectattua kaasuvivusta, mutta kun autopilottia yrittää pois niin ulina (master warning) jää päälle eikä sammu kuin laittamalla AP takaisin päälle.

Taidan pysyä vaan turvallisesti NGX:n puikoissa...  Embarrassed Grin Tai sitten vois perehtyä noihin manuaaleihin vähän tarkemmin...
Aleksi Lindén
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 06.05.13

Re: IVAO kuvia
« Reply #7006 on: 06.09.13, 18:21 »

Kuuluisan MCP -ruuvin (siinä vasemmalla) ominaisuudet ovat lueteltuna manuaalissa. Eli oikeata hiiren korvaa painamalla kaksi kertaa autopilotti kytkeytyy pois. Toisen kerran pitää painaa 1.5 sekunnin jälkeen, jotta varoituksen saa hiljennettyä.  Smiley
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #7007 on: 06.09.13, 18:23 »

Kuuluisan MCP -ruuvin (siinä vasemmalla) ominaisuudet ovat lueteltuna manuaalissa. Eli oikeata hiiren korvaa painamalla kaksi kertaa autopilotti kytkeytyy pois. Toisen kerran pitää painaa 1.5 sekunnin jälkeen, jotta varoituksen saa hiljennettyä.  Smiley
Okei, tänks!  Embarrassed
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6108
Date Registered: 27.10.01

Re: IVAO kuvia
« Reply #7008 on: 06.09.13, 23:33 »

Petri, siinä Introductory manuaalissa on aika paljon tarpeellista asiaa NGX-miehille. Kyseessä kun ei ole NGX eikä se toimi samoin Wink
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #7009 on: 07.09.13, 07:30 »

Petri, siinä Introductory manuaalissa on aika paljon tarpeellista asiaa NGX-miehille. Kyseessä kun ei ole NGX eikä se toimi samoin Wink
Jep, on huomattu...  Grin Voisihan sitä tuon lukaista läpi ja vähän FCTM:ää... eniten kyllä tuntuu rullaaminen tuottavan vaikeuksia tuollaisella möhköllä...  Grin
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1337
Date Registered: 13.08.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7010 on: 07.09.13, 07:35 »

ILS ei siis toiminut taajuudella 111.75 kuten olisi pitänyt, joten lähestyminen kusi siihen. Toinen yritys visuaalina meni vähän paremmin.

Miksi sulla on autothrottle pois päältä? Autotrotteli päällä aina. Moottorivika on poikkeus.

Ddit: Kuva pois

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3236
Date Registered: 06.12.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #7011 on: 07.09.13, 07:56 »

Miksi sulla on autothrottle pois päältä? Autotrotteli päällä aina. Moottorivika on poikkeus.

Ddit: Kuva pois

Nyt en tiedä mihin viittaat, mutta Petrin viimosimmissa kuvissa A/T on päällä lähestymisessä.


FSLabs Support Team
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1337
Date Registered: 13.08.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7012 on: 07.09.13, 07:58 »

Nyt en tiedä mihin viittaat, mutta Petrin viimosimmissa kuvissa A/T on päällä lähestymisessä.

AT on armed. AT napissa pitäisi palaa vihreä valo.

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4436
Date Registered: 13.04.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #7013 on: 07.09.13, 08:04 »

AT on armed. AT napissa pitäisi palaa vihreä valo.

Eikos silloin ole ns. speed hold päällä ja autothorttlehan tuossa kyllä on armattu  Wink
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1337
Date Registered: 13.08.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7014 on: 07.09.13, 08:07 »

Eikos silloin ole ns. speed hold päällä ja autothorttlehan tuossa kyllä on armattu  Wink

Siis speed hold eli AT pitää olla päällä jo silloin kun lataat koneen ja silloin kun suljet simun. Eli koko lennon ajan. Moottorivika on poikkeus.

Aleksi Lindén
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 06.05.13

Re: IVAO kuvia
« Reply #7015 on: 07.09.13, 08:18 »

Axulla on tänään jopa faktojakin tiskissä!

Boeing 777 operoidaan "by the book" autokaasulla koko lennon ajan aina laskuun saakka; tietysti aina lentäjä tekee viimeisen päätöksen, mutta tätä suositellaan vahvasti.
Alex Lund
Offline Offline

Posts: 1337
Date Registered: 13.08.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7016 on: 07.09.13, 08:40 »

FinnSky 301 Helsingistä Brysseliin Triplalla:)

[ attachment removed / expired ]

Ja kommenttia ois kiva saada. Smiley

Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14282
Date Registered: 21.07.04

Re: IVAO kuvia
« Reply #7017 on: 07.09.13, 09:04 »

Boeing 777 operoidaan "by the book" autokaasulla koko lennon ajan aina laskuun saakka; tietysti aina lentäjä tekee viimeisen päätöksen, mutta tätä suositellaan vahvasti.
"When in manual flight, autothrottle use is also recommended, however manual thrust control may be used to maintain pilot proficiency."

Noh, pidetään mielessä. Cool
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3236
Date Registered: 06.12.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #7018 on: 07.09.13, 10:37 »

AT on armed. AT napissa pitäisi palaa vihreä valo.

Totta muuten! En huomannutkaan että se ei ollut päällä. Tarkka poika Smiley.


FSLabs Support Team
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #7019 on: 07.09.13, 11:39 »

BOX5IS EFHK-EFKT-EFHK tourilla...

standilta 407 22L deppiä
[ attachment removed / expired ]
ylös tyylikkäästi yli 4000 ft mikä oli MCPiin laitettu, on pojassa potkua , derated TO-2..
[ attachment removed / expired ]
Takaisin Kithilästä...
[ attachment removed / expired ]
Johnain Okluurissa..
[ attachment removed / expired ]

Matkalla saatiin autolandkin/ILS-auto tuning pelaamaan... ja söhlättyä kruisialtituudiksi 25000ft jolloin nopeus alkoi hyytään kummasti.. MCP 34000ft..
jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Pages: 1 ... 349 350 [351] 352 353 ... 405 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1