IVAO kuvia

<< < (1481/1631) > >>

B-7-5-7:
Niinpä... Noh, josko johtoportaan vaihdos toisi mukanaan ihmeen

IVAOn Logistic Department värkkäili pitkään ja antaumuksella noita servereitä, ja on ilmesesti saanu ne pelittämään. Ikinä ennen ei oo kestäny yli 2 300 yhteyttä kerralla. Kerta se on ensimmäinenkin...

Teemuxs:
Quote

Niinpä... Noh, josko johtoportaan vaihdos toisi mukanaan ihmeen

IVAOn Logistic Department värkkäili pitkään ja antaumuksella noita servereitä, ja on ilmesesti saanu ne pelittämään. Ikinä ennen ei oo kestäny yli 2 300 yhteyttä kerralla. Kerta se on ensimmäinenkin...


Joo ei ole vielä ollut samanlaisia ongelmia mitä aikasemmin on ollut 

AmiGo98:
Jesperi puhuu asiaa. Tarvitaan uusia lennonjohtokoulutusmenetelmiä, ei mitään puolen vuoden naurettavia treenauksia. Otetaan mallia Saksasta. Mainostetaan divaria IVAOn foorumeilla. Isoja eventtejä. Tarvitaan online day takaisin(sekin on ollut liian laiskaa ilmoittaa, niin se lukee vieläkin IVAOn foorumilla). Pitää myös päivittää ivao.fi:n sivuja. GCA käyttöön ilman Suomen kielen osaamisen pakkoa. Tarvitaan muutkosia! Isoja sellasia! Ei se divisioona hengissä pysy sillä, että lennonjohtajat kyllästyvät ylipitkiin koulutuksiin ja liian tarkkaan menoon. Itse en jaksanut ollenkaan Helsingin liikennettä enkä koulutusta -> Siirtyminen USA:n divariin -> ADC-koe parin kuukauden päästä -> Parit GCA:t Ruotsiin ja Alankomaihin -> Johtamista riittää jos haluaa melkein missä päin vain. Toinen vaihtoehto olisi, että stondaisin vieläkin Helsingin tornissa. Taitaisi olla kelpparit johtaa maakuntakentillä joskus ensi kesänä tjsp? Liikenne sinne kentälle tulee sitten kesällä tai syksyllä?

Ei se divari kuole, jos halutaan pitää se kunnossa.

OttoPOI:
Helsingin tornissa on ihmisen hyvä olla  Ei siinä mitään, "mielelläni" odotan kun Jose-Manuel kavereineen tuo tuulahduksen Espanjaa Tampereen tutkaan. Kuollutta on divarin osalta juu, mutta toivon tulevien simusukupolvien puolesta että ratkaisu ei ole "liian tarkan menon" kitkeminen ja totaalinen divarin tason laskeminen. Mutta tehkää mitä tykkäätte, itse istun toisinaan vaikka sitten siellä tornissa 

B-7-5-7:
Nohnoh, eikö täällä nyt ole vieläkään opittu, että tykkään kärjistellä asioita?

Pointtini nyt lähinnä oli se, että divarin toiminta on aikalailla kuollutta. Sanotaan, että turha pyörittää, kun kotimaiset(kin) lentäjät ovat haihtuneet ulkomaille. Mutta kumpi lopulta on syy ja kumpi seuraus? Kyllähän tuo oma divarimme on surkean rapistuneessa kunnossa tällä hetkellä, eikä ole virtuaalitaivaan ainoa rapistunut suomalaispulju. Kaikki tietänevät, mikä se toinen on...

Aikanaan tein lyhyen uran IVAO Finlandin staffissa, ja kyllä täytyy myöntää, että ei ollut mitenkään kovin intohimoista porukkaa. Toki, eihän työstä kenellekään mitään makseta, mutta kuitenkin. Uudistumishalu tuntui puuttuvan kokonaan.  Vähän hämäläistä hitautta havaittavissa. Tosin, IVAO Finlandin rekrytointiyritykset ovat viimeaikoina menneet mäkeen ja rankasti, mutta eipä ole ihme nykyisellä toiminnalla... Uusi veri kyllä saattaisi tehdä terää touhun pelastamiseksi.

IVAO Finlandin sivuilla on tosiaan kenties matskua, jota pitäisi päivittää. Muutenhan sivusto ajaa asiansa vallan mainiosti, ei siinä ulkoasussa mitään vikaa ole. Käsittääkseni asian laita on niin, että divarin webmaster on lakannut olemasta, tai ainakin kadonnut IVAO maailmasta kauan sitten, joten webbipuolella ei nyt ole ketään tekemässä yhtään mitään. Toisinsanoen tarvittaisiin joku asiansa osaava ihminen, joka voisi vääntää sivut uuteen uskoon ihan alusta alkaen. Kyllähän siinä vähän duunia kenties olisi, mutta liekö nyt ihan järjettömän suuri puuha vääntää? Kuukautta kauemmin tuskin nokka tuhisee, jos joka viikko jonkun tunnin onnistuu väsäämään.

Mikolle tuosta ATC koulutuksesta... Siitä en kyllä luopuisi mistään hinnasta. Suomen divarin johtajat ovat yksiä parhaista, joita IVAOn taivailta löytyy. Yhdyn Oton mielipiteeseen: ratkaisu ei ole liian tarkan menon kitkeminen. Asia, joka johtajakoulutuksessa(kin) mättää on työvoiman puute. Kouluttajia on nyt Nikon lähdettyä ehkä huimat kaksi kappaletta. Korjatkaa, jos olen väärässä. Lieneekö koulutettaviakaan hirveästi sitten, epäilen kyllä. Mutta jälleen kerran, koulutettavat kaikkosivat silloin joskus, kun jonoa oli kukausitolkulla. Nyt ei ole jäljellä kumpiakaan: ei kouluttajia eikä koulutettavia.

Mitä sitten kielivaatimuksiin tulee. Miksi ei saisi olla vaatimuksia Suomen kielen suhteen? IVAOssa moni muukin divari vaatii paikallisen kielen osaamista, jotta saa GCA:n käteen. Saksankin divari vaatii johtajiltaan kykyä hoitaa perus VFR-johtamisen saksaksi. Meillä on paljon suomenkielisiä lentäjiä, ja etenkin maakuntakentillä kieli on yleensä suomi. Toki nyt jossain tsadivantaan tornissa istuva ulkomaalaisjohtaja pärjäisi hyvin pelkällä englannilla, mutta kuitenkin. Maassa maan tavalla; mielestäni Suomen kielen hallitseminen on hyvä vaatimus johtajilta, olkoonkin, että se rajoittaa johtajat käytännössä pelkästään suomalaisiin.

Kaiketi tämän divarin tarkotus olisi tehdä Suomesta houkutteleva kohde IVAO-piloteille lentää. Sitä se ei kyllä tällä hetkellä missään määrin ole. Miksi lentäjiä kinnostaisi lentää paikasta, josta voi 99% varmuudella joka kerta sanoa, että UNICOMilla mennään. Onhan se paljon hauskempaa lentää johdon alaisuudessa kuin pelkästään UNICOMille kirjoittamalla. Ja omasta mielestä ainakin helpompaa: ei tarvitse räplätä näppäimistön kanssa sivutuulilähestymistä sorvatessa. Tosiaan, markkinointipuoli olisi myös erittäin tärkeä osa divaria. Varsinkin sosiaalisessa mediassa aktivoituminen saattaisi olla paikallaan, sillä on ihmeellinen mahti nykypäivänä. Nyt jos joku mussuttaa, että turha markkinoida, kun ei ole lentäjiä, niin suksikoon kuuseen. Ei niitä lentäjiä koskaan tule, jos ei divarista tee aktiivista. Kannattaisi nyt oikeasti jonkun tarttua toimeen, ja pistää lafka pystyyn uudestaan. Tämän takia nyt ilmaisenkin syvän tuohtumukseni jo tässä vaiheessa, mikäli uusi toimari valitaan divarin nykyisen johtoportaan sisältä. Joku täysin uusi ihminen kehiin kiitos.

Suomen divarin maine tuolla maailmallakin lienee jo vähän kuihtunut, niinkuin on itse divarikin. Nyt tosiaan tuo Crystal Skies oli aivan naurettava floppi. Meillä on "aktiivinen" divari, jonka nyt vähintään olettaisi tuovan täysmiehityksen alueeseen + maan vilkkaimalle lentokentälle. Mutta ei. Jopa Euroopan OIF:t olivat aktiivisempia kuin oma jaostomme. Surkea näky kertakaikkiaan.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page