FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.05.17, 23:20

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  IVAO kuvia
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 369 370 [371] 372 373 ... 410 Reply Print
Author Topic: IVAO kuvia  (Read 989092 times)
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3045
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #7400 on: 14.12.13, 19:32 »

Niinpä... Noh, josko johtoportaan vaihdos toisi mukanaan ihmeen Tongue

IVAOn Logistic Department värkkäili pitkään ja antaumuksella noita servereitä, ja on ilmesesti saanu ne pelittämään. Ikinä ennen ei oo kestäny yli 2 300 yhteyttä kerralla. Kerta se on ensimmäinenkin... thmbup

Happy landings!

HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Teemu Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1684
Date Registered: 25.10.08

Re: IVAO kuvia
« Reply #7401 on: 14.12.13, 19:38 »

Niinpä... Noh, josko johtoportaan vaihdos toisi mukanaan ihmeen Tongue

IVAOn Logistic Department värkkäili pitkään ja antaumuksella noita servereitä, ja on ilmesesti saanu ne pelittämään. Ikinä ennen ei oo kestäny yli 2 300 yhteyttä kerralla. Kerta se on ensimmäinenkin... thmbup

Joo ei ole vielä ollut samanlaisia ongelmia mitä aikasemmin on ollut  thmbup

Intel i7-6700K MSI GTX1070 16 GB DDR4
Miko Verno
Offline Offline

Posts: 3198
Date Registered: 21.11.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #7402 on: 14.12.13, 19:54 »

Jesperi puhuu asiaa. Tarvitaan uusia lennonjohtokoulutusmenetelmiä, ei mitään puolen vuoden naurettavia treenauksia. Otetaan mallia Saksasta. Mainostetaan divaria IVAOn foorumeilla. Isoja eventtejä. Tarvitaan online day takaisin(sekin on ollut liian laiskaa ilmoittaa, niin se lukee vieläkin IVAOn foorumilla). Pitää myös päivittää ivao.fi:n sivuja. GCA käyttöön ilman Suomen kielen osaamisen pakkoa. Tarvitaan muutkosia! Isoja sellasia! Ei se divisioona hengissä pysy sillä, että lennonjohtajat kyllästyvät ylipitkiin koulutuksiin ja liian tarkkaan menoon. Itse en jaksanut ollenkaan Helsingin liikennettä enkä koulutusta -> Siirtyminen USA:n divariin -> ADC-koe parin kuukauden päästä -> Parit GCA:t Ruotsiin ja Alankomaihin -> Johtamista riittää jos haluaa melkein missä päin vain. Toinen vaihtoehto olisi, että stondaisin vieläkin Helsingin tornissa. Taitaisi olla kelpparit johtaa maakuntakentillä joskus ensi kesänä tjsp? Liikenne sinne kentälle tulee sitten kesällä tai syksyllä? Smiley

Ei se divari kuole, jos halutaan pitää se kunnossa. Smiley
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #7403 on: 14.12.13, 20:24 »

Helsingin tornissa on ihmisen hyvä olla  Wink Ei siinä mitään, "mielelläni" odotan kun Jose-Manuel kavereineen tuo tuulahduksen Espanjaa Tampereen tutkaan. Kuollutta on divarin osalta juu, mutta toivon tulevien simusukupolvien puolesta että ratkaisu ei ole "liian tarkan menon" kitkeminen ja totaalinen divarin tason laskeminen. Mutta tehkää mitä tykkäätte, itse istun toisinaan vaikka sitten siellä tornissa  Grin
« Last Edit: 15.12.13, 13:40 by Otto Nieminen »
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3045
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #7404 on: 15.12.13, 05:25 »

Nohnoh, eikö täällä nyt ole vieläkään opittu, että tykkään kärjistellä asioita? Grin

Pointtini nyt lähinnä oli se, että divarin toiminta on aikalailla kuollutta. Sanotaan, että turha pyörittää, kun kotimaiset(kin) lentäjät ovat haihtuneet ulkomaille. Mutta kumpi lopulta on syy ja kumpi seuraus? Kyllähän tuo oma divarimme on surkean rapistuneessa kunnossa tällä hetkellä, eikä ole virtuaalitaivaan ainoa rapistunut suomalaispulju. Kaikki tietänevät, mikä se toinen on...

Aikanaan tein lyhyen uran IVAO Finlandin staffissa, ja kyllä täytyy myöntää, että ei ollut mitenkään kovin intohimoista porukkaa. Toki, eihän työstä kenellekään mitään makseta, mutta kuitenkin. Uudistumishalu tuntui puuttuvan kokonaan.  Vähän hämäläistä hitautta havaittavissa. Tosin, IVAO Finlandin rekrytointiyritykset ovat viimeaikoina menneet mäkeen ja rankasti, mutta eipä ole ihme nykyisellä toiminnalla... Uusi veri kyllä saattaisi tehdä terää touhun pelastamiseksi.

IVAO Finlandin sivuilla on tosiaan kenties matskua, jota pitäisi päivittää. Muutenhan sivusto ajaa asiansa vallan mainiosti, ei siinä ulkoasussa mitään vikaa ole. Käsittääkseni asian laita on niin, että divarin webmaster on lakannut olemasta, tai ainakin kadonnut IVAO maailmasta kauan sitten, joten webbipuolella ei nyt ole ketään tekemässä yhtään mitään. Toisinsanoen tarvittaisiin joku asiansa osaava ihminen, joka voisi vääntää sivut uuteen uskoon ihan alusta alkaen. Kyllähän siinä vähän duunia kenties olisi, mutta liekö nyt ihan järjettömän suuri puuha vääntää? Kuukautta kauemmin tuskin nokka tuhisee, jos joka viikko jonkun tunnin onnistuu väsäämään.

Mikolle tuosta ATC koulutuksesta... Siitä en kyllä luopuisi mistään hinnasta. Suomen divarin johtajat ovat yksiä parhaista, joita IVAOn taivailta löytyy. Yhdyn Oton mielipiteeseen: ratkaisu ei ole liian tarkan menon kitkeminen. Asia, joka johtajakoulutuksessa(kin) mättää on työvoiman puute. Kouluttajia on nyt Nikon lähdettyä ehkä huimat kaksi kappaletta. Korjatkaa, jos olen väärässä. Lieneekö koulutettaviakaan hirveästi sitten, epäilen kyllä. Mutta jälleen kerran, koulutettavat kaikkosivat silloin joskus, kun jonoa oli kukausitolkulla. Nyt ei ole jäljellä kumpiakaan: ei kouluttajia eikä koulutettavia.

Mitä sitten kielivaatimuksiin tulee. Miksi ei saisi olla vaatimuksia Suomen kielen suhteen? IVAOssa moni muukin divari vaatii paikallisen kielen osaamista, jotta saa GCA:n käteen. Saksankin divari vaatii johtajiltaan kykyä hoitaa perus VFR-johtamisen saksaksi. Meillä on paljon suomenkielisiä lentäjiä, ja etenkin maakuntakentillä kieli on yleensä suomi. Toki nyt jossain tsadivantaan tornissa istuva ulkomaalaisjohtaja pärjäisi hyvin pelkällä englannilla, mutta kuitenkin. Maassa maan tavalla; mielestäni Suomen kielen hallitseminen on hyvä vaatimus johtajilta, olkoonkin, että se rajoittaa johtajat käytännössä pelkästään suomalaisiin.

Kaiketi tämän divarin tarkotus olisi tehdä Suomesta houkutteleva kohde IVAO-piloteille lentää. Sitä se ei kyllä tällä hetkellä missään määrin ole. Miksi lentäjiä kinnostaisi lentää paikasta, josta voi 99% varmuudella joka kerta sanoa, että UNICOMilla mennään. Onhan se paljon hauskempaa lentää johdon alaisuudessa kuin pelkästään UNICOMille kirjoittamalla. Ja omasta mielestä ainakin helpompaa: ei tarvitse räplätä näppäimistön kanssa sivutuulilähestymistä sorvatessa. Tosiaan, markkinointipuoli olisi myös erittäin tärkeä osa divaria. Varsinkin sosiaalisessa mediassa aktivoituminen saattaisi olla paikallaan, sillä on ihmeellinen mahti nykypäivänä. Nyt jos joku mussuttaa, että turha markkinoida, kun ei ole lentäjiä, niin suksikoon kuuseen. Ei niitä lentäjiä koskaan tule, jos ei divarista tee aktiivista. Kannattaisi nyt oikeasti jonkun tarttua toimeen, ja pistää lafka pystyyn uudestaan. Tämän takia nyt ilmaisenkin syvän tuohtumukseni jo tässä vaiheessa, mikäli uusi toimari valitaan divarin nykyisen johtoportaan sisältä. Joku täysin uusi ihminen kehiin kiitos.

Suomen divarin maine tuolla maailmallakin lienee jo vähän kuihtunut, niinkuin on itse divarikin. Nyt tosiaan tuo Crystal Skies oli aivan naurettava floppi. Meillä on "aktiivinen" divari, jonka nyt vähintään olettaisi tuovan täysmiehityksen alueeseen + maan vilkkaimalle lentokentälle. Mutta ei. Jopa Euroopan OIF:t olivat aktiivisempia kuin oma jaostomme. Surkea näky kertakaikkiaan.

Happy landings!

HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Juho-Topias Tuomaala
Offline Offline

Posts: 184
Date Registered: 15.04.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7405 on: 15.12.13, 09:39 »

Kaiketi tämän divarin tarkotus olisi tehdä Suomesta houkutteleva kohde IVAO-piloteille lentää.

Täytyy muistaa, että Suomi ottaa jo maantieteellisesti pataan houkutteelevuudessa. Sen takia olisikin erityisen tärkeää, että meillä olisi aktiivinen ja mielenkiintoinen divisioona, kuten Jesperi mainitsi.
Annual chrismas fly-in:ssä huomattiin, että Suomeen on tulijoita (riippumatta löytyykö kentälle sceneryä), kunhan vain on johtoa ja tapahtumasta tiedotetaan. Online dayn lopettamisen jälkeen alkoi huomaamaan selvää hiipumista, eikä luvattuja tapahtumiakaan tullut.  Cry

P.S. Olen vapaaehtoinen auttamaan divisioonaa oman osaamisen puitteissa. Tehtäviä voidaan ehdottaa osoitteeseen: juho-topias(at)hotmail.com

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4410
Date Registered: 13.04.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #7406 on: 15.12.13, 09:42 »

Täytyy muistaa, että Suomi ottaa jo maantieteellisesti pataan houkutteelevuudessa. Sen takia olisikin erityisen tärkeää, että meillä olisi aktiivinen ja mielenkiintoinen divisioona, kuten Jesperi mainitsi.
Annual chrismas fly-in:ssä huomattiin, että Suomeen on tulijoita (riippumatta löytyykö kentälle sceneryä), kunhan vain on johtoa ja tapahtumasta tiedotetaan. Online dayn lopettamisen jälkeen alkoi huomaamaan selvää hiipumista, eikä luvattuja tapahtumiakaan tullut.  Cry

P.S. Olen vapaaehtoinen auttamaan divisioonaa oman osaamisen puitteissa. Tehtäviä voidaan ehdottaa osoitteeseen: juho-topias(at)hotmail.com

Pitää kuitenkin muistaa, että kaikke ne jotka ns johtavat divisioonaa niin tekevät muiden kiireiden ohessa jolloin välttämättä ei ole aikaa järjestää tapahtumia ja muita juttuja.

Kirmo Liukko
Offline Offline

Posts: 461
Date Registered: 06.01.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7407 on: 15.12.13, 09:46 »

Pitää kuitenkin muistaa, että kaikke ne jotka ns johtavat divisioonaa niin tekevät muiden kiireiden ohessa jolloin välttämättä ei ole aikaa järjestää tapahtumia ja muita juttuja.
Kumma juttu, mutta muualla tuo onnistuu...

Kunnolla vaan porukkaa staffin ulkopuolelta järjestämään tapahtumia ja muuta toimintaa.
« Last Edit: 15.12.13, 09:53 by Kirmo Liukko »

LAPL(S)
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4410
Date Registered: 13.04.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #7408 on: 15.12.13, 09:57 »

Kumma juttu, mutta muualla tuo onnistuu...

Kumma juttu, mutta kaikillahan on omat menot. Jos Saksassa jollain on aikaa väsätä ja ei ole muuta elämää kun tietokone, niin se ei tarkoita, että Suomessa olisi samoin.

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3843
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #7409 on: 15.12.13, 10:08 »

Kumma juttu mutta jos siihen nyt 5 henkilöä tarttuu niin eipä siinä kauaa nokka tuhise per henkilö että alkaa olemaan hommat kondiksessa, jos järjestäjien lisäksi vaan saadaan porukkaa messiin, lähinnä tarkoitan nyt johtoa. Elikkä tapahtuman järjestäjien ei tarvitsisi olla kuin järjestäjä ja tapahtuman aikana ehkä jopa käydä heittämässä itse pieni lenkki virtuaalitaivaalla. Se on Patrick kumma juttu kun saa aina sen pari tuntia viikossa vapaaksi jotain varten, jos vain haluaa...

Killerhangar
Kirmo Liukko
Offline Offline

Posts: 461
Date Registered: 06.01.12

Re: IVAO kuvia
« Reply #7410 on: 15.12.13, 10:09 »

Kumma juttu, mutta kaikillahan on omat menot. Jos Saksassa jollain on aikaa väsätä ja ei ole muuta elämää kun tietokone, niin se ei tarkoita, että Suomessa olisi samoin.
Kyse on siitä että 10 henkilöä jotka käyttävät päivittäin 10 minuuttia tapahtuman suunnitteluun saavat enemmän aikaan kuin yksi henkilö joka käyttää sen 10 minuuttia.

Ei yhden ihmisen tarvitse kaikkea tehdä!

EDIT: Mikko ehti ensin.

LAPL(S)
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4410
Date Registered: 13.04.09

Re: IVAO kuvia
« Reply #7411 on: 15.12.13, 10:32 »

Kumma juttu mutta jos siihen nyt 5 henkilöä tarttuu niin eipä siinä kauaa nokka tuhise per henkilö että alkaa olemaan hommat kondiksessa, jos järjestäjien lisäksi vaan saadaan porukkaa messiin, lähinnä tarkoitan nyt johtoa. Elikkä tapahtuman järjestäjien ei tarvitsisi olla kuin järjestäjä ja tapahtuman aikana ehkä jopa käydä heittämässä itse pieni lenkki virtuaalitaivaalla. Se on Patrick kumma juttu kun saa aina sen pari tuntia viikossa vapaaksi jotain varten, jos vain haluaa...

Nii no en tiedä millaisella kokoonpanolla Suomen divarissa näitä suunnitellaan. Toki jos useampi henkilö niitä suunnittelee ja siihen käyttää aikaa, niin onhan se aivan selvä, että se sujuu nopeammin.

Aleksi Lindén
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 06.05.13

Re: IVAO kuvia
« Reply #7412 on: 15.12.13, 10:36 »

Otan nyt tapahtumakoordinaattorin silmistä kantaa tähän keskusteluun.


IVAO Finlandia on enemmän ja vähemmän pyöritetty samalla porukalla useita vuosia. Koko IVAO Finlandin historiasta voi helposti todeta saman ilmiön - henkilökuntaan löytyy aina innokkaita nuoria tulijoita (Jesperi, ym.), jotka erittäin nopeasti leipääntyvät - luultavasti siksi, että homma ei olekaan niin parrasvaloissa paistattelua, kun luulisi - ja näin poistuu. Tilalle jää asiansa erittäin hyvin osaava ydinjoukko, joka koostuu pääosin perheettömistä opiskelijoista. Kun tällä ydinjoukolla painetaan menemään ilmaiseksi useita vuosia - uhrataan omasta vapaa-ajasta useita tunteja (jotka voisi käyttää siihen itse lentämiseen tai lennonjohtamiseen) - on ymmärrettävää, että ennemmin tai myöhemmin tulee vaihe, kun asian hoitamiseen ei vaan löydä enää aikaa. Tämä yleensä johtuu siitä, että henkilöt lähtevät jatko-opiskelemaan tai työelämään.
IVAO Finland on tällä hetkellä kyseisen aallon huipulla - osaamista olisi rutkasti, mutta aika ja varsinkin motivaatio ovat kortilla.

Mikä tulee Suomelan ja muiden huuteluun "10 henkilön tarttumisesta" - niin ajatus on täysin absurdi. Ymmärrän, että se voi olla teille hankala ja vaikea asia sisäistää, mutta tuollaisia ihmismääriä ei tapahtuman järjestämiseen vain yksinkertaisesti löydy ainakaan niin, että hommaa voitaisiin täysin hallita ja sitä voitaisi suunnitella etänä samanaikaisesti koko porukan kanssa.

IVAO Finland on useaan otteeseen hakenut henkilökuntaa erinäisiin avustaviin tehtäviin, mutta hakemuksien määrä on lähes aina jäänyt laskettavaksi yhden käden peukaloilla.

Kun osastonjohtajamme Niko ilmoitti irroittavansa kahleensa tähän divisioonaan, pyyti hän halukkaita jatkajia ottamaan yhteyttä häneen. Toivoisin, että tämän ketjun intoilijat voisivat niin tehdä. Tästä voidaan parhaimmillaan aloittaa uusi ja kukoistava sykli IVAO Finlandin elämässä useaksi vuodeksi - kunnes taas huomaatte ennemmin tai myöhemmin olevanne tilanteessa, jossa minä ja Niko nyt olemme.

Lisätietoja positioihin hakeutumisesta:
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,108202.msg1460948.html#msg1460948

On ymmärrettävää, että lennonjohtokoulutus on aiheuttanut närää erinäisten käyttäjien keskuudessa. IVAO Finland on kuitenkin koko historiansa aikana pitänyt todella kovaa laatukriteeriä yllä kouluttaessaan lennonjohtajia - joka näkyy suoraan ulkomaisilta lentäjiltä tulevasta palautteesta tapahtumien yhteydessä. Suomen divisioonaa pidetään kärkiluokassa antamassaan lennonjohtopalvelussa. Tämän ilmiön voi itsekin todeta lentämällä esimerkiksi etelä-Euroopan valtioissa. Niko ja muutama muu on tehnyt vapaa-ajallaan aivan mielettömän suuren työn kouluttaessaan Suomeen uusia lennonjohtajia. Miko totesi puolen vuoden koulutuksen olevan liian pitkä - näin varmasti on, mutta Niko teki työtään vapaa-ajallaan, jolloin siitä ei saa kärsiä hänen siviilielämänsä millään tavalla. Toivoisin, että myös te uudet harrastajat ymmärtäisitte sen, ettekä avaisi täällä päätänne tuohon tapaan, vaan olisitte kiitollisia siitä, mitä teille on tarjottu ilmaiseksi. Voidaankin varmasti tätä kautta miettiä, miksi hänen motivaationsa kouluttaa uusia lennonjohtajia lopahti jo ennen eropäätöstä.

Toivon hartaasti, että koulutustasosta pidetään meidän lähtömmekin jälkeen tiukasti kiinni, eikä otteesta aleta lipsumaan. Mistä sitten löydämme Nikon tasoisen kouluttajan hänen tilalleen lienee päivänselvä mysteeri - enkä ainakaan itse saa aktiivisista jäsenistä mieleen yhtäkään.

Kiitos, ja oikein hyvää jatkoa harrastajille ja mahdolliselle tulevalle henkilökunnalle.
« Last Edit: 15.12.13, 10:41 by Aleksi Lindén »
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3045
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #7413 on: 15.12.13, 14:07 »

Myönnän asettaneeni odotukseni hieman korkeammalle, kuin mitä staffissa työskenteleminen sitten lopulta oli. Kuitenkin, toimin tuolloin apulaisjäsenkoordinaattorina, jolle nyt asiaa uudestaan katsoessani en näe silloin olleen tarvetta. Liikaa ihmisiä siinä oli tekemässä hommaa... Vai olisiko sitten itse pitänyt olla aktiivisempi, jotta olisi saanut hommaa? Todennäköisesti kumpaakin. Parrasvaloissa paistattelu tosin ei kyllä ollut yksi tavoitteistani Roll Eyes

Komppaan Aleksia, mitä lennonjohtoon tulee. IVAOn foorumeita selatessani  en voinut olla huomaamatta, kuinka paljon hyvää palautetta Suomen divari sai lennonjohdon toiminnasta jouluflaikkarissa tänä vuonna. Olkoonkin, että koulutus on pitkä, mutta tämä olisi yksi kova "kilpailuvaltti" kotimaassa. En ole itseni lisäksi törmännyt Suomessa oikeasti luokattomiin lennonjohtajiin kertaakaan; Keski- ja Etelä-Euroopassa ei riitä sormet eikä varpaat laskemiseen. Ja sitten on tämä Aasia... Koulutustilanteet nyt ovat sitten asia erikseen, mutta eikös silloin nimenomaan saa ja kuulu hapuilla.

Tosiaan, suur kiitos Nikolle, jonka lennonjohtajaopissa olen itsekin ollut! Ja kaikille muillekin kouluttajille, jotka nykyisin ovat IVAO Finlandin henkilökunnasta jo hävinneet. Ei vaan oikein se oppi ole tähän kalloon mennyt... Grin

Happy landings!

HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3843
Date Registered: 21.04.06

Re: IVAO kuvia
« Reply #7414 on: 15.12.13, 15:05 »

Jaa, tullu tämän syksyn aikana huomattua että 4 hengen tiimi voi hoitaa homman siististi kotiin etänä. Se vaan vaatii sitä että ne ketkä sitä tekevät tottelevat mitä projektin päällikkö sanoo eivätkä ala sooloilemaan. MUtta jos ei halua, niin ei sille voi mitään....

Killerhangar
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3247
Date Registered: 06.12.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #7415 on: 15.12.13, 15:09 »

Jaa, tullu tämän syksyn aikana huomattua että 4 hengen tiimi voi hoitaa homman siististi kotiin etänä. Se vaan vaatii sitä että ne ketkä sitä tekevät tottelevat mitä projektin päällikkö sanoo eivätkä ala sooloilemaan. MUtta jos ei halua, niin ei sille voi mitään....

Höpön pöpön. Voi olla että yksittäisiä tapauksia on, mutta kaksi järjestäjää eventtiin on jo aivan tarpeeksi. Pitää koordinoida toisen EC:n kanssa kaikesta mitä on ja tullaan tekemään, missä ja milloin, miten ja miksi ja sitten esim. Airbridgeissä pitää olla yhteydessä eri divisiooniin siitä, ovatko he kiinnostuneita liittymäään(Saksan e-dep on muuten hitaimmasta päästä, jos ollenkaan, vastaamaan näihin viesteihin ym. sellaisiin). Työtä riittää ja se ei todellakaan ole läheskään aina ruusuilla tanssimista...


FSLabs Support Team
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: IVAO kuvia
« Reply #7416 on: 15.12.13, 15:52 »

Sekin olisi jo tapahtuma sinänsä kun kotimaassa lennetään, olipa verkko mikä tahansa. Nykyään tuntuu että tapahtuman järjestäjät ovat lennonjohtajina ja muu aktiivisuus lentojen osalta on lähes nolla Nyt tarvittaisiin markkinointia nuorisolle jotta lentäjien määrää saisi kasvatettua. Verkosta riippumatta.
jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Ville Heikkinen
Offline Offline

Posts: 1444
Date Registered: 09.08.08

WWW
Re: IVAO kuvia
« Reply #7417 on: 15.12.13, 17:51 »

Laitetaan lisää lusikkaa keittoon...

Kuten edellä on useaan otteeseen mainittu, on työ henkilökunnassa ollut vapaa-aika toimintaa. Se, minkä verran jokainen pystyy uhraamaan omasta ajasta on jokaisen oma päätös, mutta osalla sattuu menemään opiskelu ja työnteko jo lähtökohtaisesti päällekäin. Kuten täältä poimin joskus ajatuksen, jonka mukaan "entinen nuoriso on kasvanut harrastuksen ohi", pitänee pitkälti paikkaansa, eikä sen paikkaa ole pystytty täyttämään. Divisioonan toiminta lähti ehkä väärille raiteille, kun toiminta alkoi hiipumaan. Nyt Suomeen tarvittaisiin porukaa niin johtamaan, kuin lentämään. Se, millä keinolla, jää nähtäväksi.

Kun puhutaan henkilökunnassa toimimisesta, pitää miettiä, että pitääksemme tason hyvällä tasolla, vaatii se tietotaitoa. Tottakai, tehtävässä kuin tehtävässä tulee paneutua asiaan, mutta aineistojen päivittäminen ei ole mitään nopeaa toimintaa. Se vaatii useita henkilöitä paneutumaan asiaan, eikä jatkuvaa muutosten kirjoa aina pystytä täyttämään. Toiminta vaatii mielestäni myös niitä, joilla on polttava halu olla mukana kehittämässä toimintaa, mutta eivät kuulukaan täytäntöönpanevaan henkilökuntaan. Se, kuinka saadaan pidettyä ensiluokkainen taso Suomen osalta, pohjautuu pitkälti materiaalin tasoon. Näin ollen, tulee miettiä millä kaavalla mahdollisesti tulevaisuudessa toimintaa lähetään kehittämään. Varmasti halukkuutta löytynee, ja samalla myös osaamista. Vaihtoehdoksi jää viisaiden päiden yhteen liittäminen.

Suurin osa nykyisestä materiaalista pohjautuu Nikon uskommattomaan toimintaan vuosien saatossa. Ilman häntä ja muuta IVAO Finlandin henkilökuntaan vuosien saatossa, Suomen divisioona ei vastaisi nykyisiä kriteerejä. Haluan omasta puolestani kiittää kaikkia syvästi, ja ymmärrän varsin hyvin tilanteen, kun täytyy pitää paussi toiminnasta. Kuten jo mainittua, divisioonalle on annettu mahdollisuus jatkaa tulevaisuudessa.

Nyt tarvitaan tekijöitä, joten osoittakaa ihmeessä kiinnostusta divisionan puolesta jos koette sen tarpeelliseksi. Itse ainakin toivoisin, että tulevaisuudessa saataisiin laaja divisioonan toiminta jälleen kukoistamaan. Suomen takapajulatilannetta selittää pitkälti vähäinen simulaattoripiiri, verrattaessa esimerkiksi Saksan vastaavaan. On täysin eri mittasuhteet, kun tapahtumaa suunnitellaan heidän divisioonassa kuin Suomessa. Mitä tulee esimerkiksi kielivaatimuksiin, niin täytyy muistaa, että Suomessa on oikeus käyttää virallisena kielenä joko suomea tai englantia, mikä asettaa rajoitteet ulkomaalaisten lennonjohtajien osalta. Samalla saamme pidettyä tason yhä korkeana, mutta olen samaa mieltä siinä, että uusia kouluttajia tarvitaan, ensin vain uusia koulutettavia!

Arvostellessa toimintaa tulee ottaa siis mieleen monia asioita, eikä tämä matalasuhdanne Suomen divisioonan toiminnassa ole aivan yksiselitteistä. Toimintaan kuuluu ylä- ja alamäkiä, kuten talouteen tai avioliittoon. Arvostelu on hyvästä, se kuuluu toiminnan luonteeseen ja ilman sitä ei tästä nyt keskusteltaisikaan. Rakentavalla palautteella hommaa saadaan eteenpäin. Nyt on huono hetki puhua divisioonan kuolemisesta. Ainoastaan yhdessä voidaan tehdä uutta. Ei yksin, eikä kahdestaan, vaan koko divisioonan kanssa, yhdessä. On aivan erinomaisen hienoa, kun jäsenistön keskuudesta löytyy ideoita, omia tapahtumia ja parannusehdotuksia; ne tulee vaan ottaa käyttöön laajemmin. Uskon myös, että divisioona on mukana yhteishengessä ja auttamassa kun apua tarvitaan, olkaa vaan yhteydessä. Nyt kysymys kuuluu, missä merkeissä ensi vuonna lähdetään rakentamaan uutta.

Minulle voi esittää ainakin konkreettisia ajatuksia toiminnan kehittämisestä.

Ville
FI-FOC

Ilmeisesti oli nurin koko sivusto jonkin aikaa, muilla samaa ongelmaa?

Oskari Pirttisalo
Offline Offline

Posts: 354
Date Registered: 09.11.10

Re: IVAO kuvia
« Reply #7418 on: 15.12.13, 17:51 »

Jos sitä kuviin välillä...

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Loppumatkaksi saimme mukavan pilvikaton
[ attachment removed / expired ]

Esa Räisänen
Offline Offline

Posts: 152
Date Registered: 24.08.13

Re: IVAO kuvia
« Reply #7419 on: 15.12.13, 18:38 »

Jos minulta kysytään, niin tämäkin, krhm.. keskustelu, voitaisiin käydä jossakin muualla, kuin täällä "Ivao kuvia" osiossa.
Lisäksi tänne voisi joku tehdä uuden threadin "Ivao kehitysideat" jossa kuka tahansa IVAO:n käyttäjä voisi jakaa kehitysideansa. Yksi tälläinen voisi olla, että syy miksi minäkään en ole verkossa lentänyt on radio frasiologian vaikeus ja hyvien ohjeiden puuttuminen. Eli joitakin tälläisia opetustapahtumia (näitähän taitaa jo jonkin verran olla, mutta lisää ja monipuolisempia) (ymmärtääkseni fsx:n default koneilla onnistuu yhä kahden hengen lennot samassa koneessa verkossa, jolloinka opettaminen onnistuisi parhaiten?). Uskoisin tämän olevan yksi pullonkaula miksi porukka ei uskalla tulla kun pelkäävät tulevansa heti leimatuiksi kun jokin menee pieleen.
Pages: 1 ... 369 370 [371] 372 373 ... 410 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1