IVAO kuvia

<< < (1569/1631) > >>

Pade:
Quote

Jaa kun mää oon aina luullut että ne valitaan sen mukaan miten pitkä kiitotie. Lähdetääönkö aina ilmaan laippoja käyttäen vai onko koskaan tehty n iin että on niin pitkä kiitotie niin ei laippoja ole käytetty ollenkaan? 


Kyllä niitä laippoja käytetään vaikka olisi miten pitkä kiitotie. Se miten paljon on sitten eri juttu ja miten se määritetään niin Lauri tuossa jo mainitsikin.

Harri_Laitinen:
http://www.flightsimsoft.com/topcat/

Tuollaista ohjelmaa itse käytän. En tiedä onko miten realistista dataa, mutta antaa nyt edes jotain lukuja 

Lauri FIN918:
Quote

http://www.flightsimsoft.com/topcat/

Tuollaista ohjelmaa itse käytän. En tiedä onko miten realistista dataa, mutta antaa nyt edes jotain lukuja 


Jep paras meille käytettävissä oleva ohjelma, joka kuitenkin on äärimmäisen yksinkertainen verrattuna IRL tietokantaan .

B-7-5-7:
Kyllä niitä laippoja käytetään, ja käsittääkseni lähes jokaisessa koneessa (suihkareissa ainakin) tulee käyttää lentoonlähdössä jotain laippaa. Esim. 737:ssa Flaps 1 on kuitenkin lähes olematon laippa-asetus. Fokker 70/100 -koneissa usein kyllä käytetään 0 laippaa lentoonlähtöön.

Lauri FIN918:
Quote

Kyllä niitä laippoja käytetään, ja käsittääkseni lähes jokaisessa koneessa (suihkareissa ainakin) tulee käyttää lentoonlähdössä jotain laippaa. Esim. 737:ssa Flaps 1 on kuitenkin lähes olematon laippa-asetus. Fokker 70/100 -koneissa usein kyllä käytetään 0 laippaa lentoonlähtöön.


Joo ei tule juuri mieleen yhtään suihkaria, jossa laippa asetus 0 sopisi nousuun. Voi kuitenkin olla, että pienimmissä busineskoneissa tälläinen mahdollisuus on?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page