EKNAV ESKC - ESSD - ESSK - ESKC
davyp3:
Hej!
Tänkte posta några bilder från en flygning jag gjorde den 23/12 med en C172. Tänk på att det är första gången jag är uppe och fotar när jag flygar, så kom gärna med kritik - men ha min oerfarenhet av flygfoton i åtanke!
Sundbro kl. 9 på morgonen - idag skall här flygas!
[ attachment removed ]
Klättrat till 1500´, cruisar i 100 KIAS, men c:a 65GS då det rådde kraftiga västliga vindar! Min far som flög SAAB 2000 på betydligt högre flygnivåer just denna dag rapporterade om vindar på 100+ knop!
[ attachment removed ]
Precis passerat utpasseringspunkten från Uppsala CTR
[ attachment removed ]
Piloten David i egen hög person!
[ attachment removed ]
Alla värden normala, jag har stigit till 2500´ för att få lite mer framförhållning i navigeringen.
[ attachment removed ]
Kl. var c:a 11.30 här, solen borde stå högt men den ORKAR verkligen inte högt så här års!
[ attachment removed ]
Vacker reflektion i vingundersidan.
[ attachment removed ]
Mitt eget fält! (Norberg, samma som mitt efternamn) :-D
[ attachment removed ]
ESSD - BORLÄNGE! Dags att plocka undan kameran och koncentrera sig på inflygningen...
[ attachment removed ]
...Jag fick flyga över fältet för att kika på vimpeln då ingen annan kunde rapportera vindriktning åt mig. Första vimpeln såg jag inte (bortplockad?) Men den andra såg jag, rak sidvind men svag...
[ attachment removed ]
Och nu är vi på väg söderut igen, så högra vingen får sin dos av glimrande solljus!
[ attachment removed ]
ESSK - GÄVLE - Västliga vindar här också, så sidvindslandning fick det bli här!
[ attachment removed ]
Makalöst vackert enligt mig!
[ attachment removed ]
Vattnet glimrar verkligen kusligt vackert.
[ attachment removed ]
Sundbro radio 123,350 inställd och lyssnas av, snart dags att ropa upp...
[ attachment removed ]
...då jag är över tämnaren och börjar sjunka mot 1000´
[ attachment removed ]
Och så har vi landat! Solnedgången denna dag var bland de vackraste jag varit med om. I förgrunden syns en privatägd PA-28.
[ attachment removed ]
Här kommer min flyglärare som varit ute med en annan elev på dennes första DK-pass!
[ attachment removed ]
Bilderna är tagna med en Canon digital ixus kompaktkamera, enda editeringen är förminskning till 800x600. Alla inställningar i kameran var på auto.
Det finns ytterligare ett gäng bilder, men jag tycker det här representerar väldigt bra vilken fin dag jag hade, fler bilder och ni skulle kanske ha blivit (mer) uttråkade än vad ni blev nu!
Kommentarer?
JoakimE:
Snygga bilder, och strålande val av flygfält att besöka!
ESSD:
Quote from: Joakim Ewenson on 25.12.06, 19:39
Snygga bilder, och strålande val av flygfält att besöka!
Helt klart! ESSD 4ever .
vigge:
Sköna bilder!
davyp3:
Tack!
Är det något speciellt av de tre fälten du är förtjust i? Sundbro, som är mitt "hemmafält" för tillfället gillar jag... Mycket trevliga människor!
Förresten, det var lite lustigt att jag fick möta min flyglärare, vi passerade varandra endast någon km från varandra. Jag hade passerat in i Uppsala CTR på väg söderut mot fältet via "skuttunge" och han skulle passera ut genom densamma på väg norrut! Well, är det EKNAV så är det!
Navigation