FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.12.17, 03:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad (Moderators: Jari Varje, Harri Lonnqvist)
| | |-+  Harjoittelua
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Harjoittelua  (Read 6498 times)
motojuzzi
Former member
Re: Harjoittelua
« Reply #20 on: 31.12.06, 11:43 »

Onkos tuo sitten se surullisen kuuluisen Goosen kuolema sakkaus Top Gunista?

Oon nähny Top Gunin vaan kerran ja siitä on aikaa (tiedän, noloa), joten varma en ole, mutta muistaakseni kyllä.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Harjoittelua
« Reply #21 on: 31.12.06, 13:17 »

Kyseessä on ilmeisesti laakakierre.

Killerhangar
Bumerangi
Former member
Re: Harjoittelua
« Reply #22 on: 16.01.07, 20:22 »

mikä on muuten minimi hyppykorkeus?

Eikö se ookkaa 200 - 250 m

EDIT: Näin muistaakseni lennonopettaja kertoi.
Christian Kurkio
Offline Offline

Posts: 682
Date Registered: 18.08.03

Re: Harjoittelua
« Reply #23 on: 17.01.07, 05:58 »

Eikö se ookkaa 200 - 250 m

EDIT: Näin muistaakseni lennonopettaja kertoi.

Ehkä näin, mutta tosielämä ja Illu on kaksi eri asiaa ja tässä tarkoitettiin tuota jälkimmäistä. Tosin pelastusvarjo (mitä tarkoittanet) vaatinee vähintään 150 metriä auetakseen, mutta kai sitä hyppää matalaltakin kun kone on menossa tonttiin eikä muuta tehtävissä ole. Ja kannattaa huomata että illussakin tuo koneen vauhti vaikuttaa siihen ehtiikö varjo hidastaa vauhtia tarpeeksi ettet kuole hypyssä. Eli jos kone on menossa pystysyöksyssä 700 km/h kohti maata niin korkeutta tarvitaan enempi.




FSNS_CH
samiv
Former member
Re: Harjoittelua
« Reply #24 on: 01.02.07, 09:08 »

Dodiih eilen tuli vähän lenneltyä kunhan tappelun (koneen kanssa) sai Illun asennettua ja vielä Hyberlobbynkin toimimaan/löytymään pelin kun tajusi että IL-2 1946:seen tarvitsee valita peliksi Forgotten Battles (kannattaisi muuten mainita tuo jossain ohjeissa Hyberlobbyn yhteydessä meille nyypille)

Onhan tämä hieman erillainen kuin WWII Onlinen malli jota on pari vuotta tullut tahkottua. Koneen käsittely on aikalailla vaativamaa seos/muuttuvine propellikulmineen/säätöinen ja peräsimelläkin on huomattavasti enemmän vaikutusta. Kuulakin tuntuu pakenevan jalkaa.

Eilen kokeiltiin Airforcewarissa lentoon lähtöäkin. Melkein onnistui mutta päätyi komeaan räjähdykseen. Täytyi nöyrtyä ja harjoitella harjoitustehtävissä 109:n nostoa täydellä realisimilla ja alkoi muutaman harjoituksen jälkeen jo sujua suht.hyvin . Taisi eilen siitä koneestä kuitenkin jäädä kannuspyörä lukitsematta kuitenkin kaikessa jännityksessä. Huomasin kanssa ettei tule tarpeeksi käytettyä peräsintä kun toisessa simussa tottunut hyvinkin kiikkerään peräsimeen) Tässä ei ilmeisesti ole saatavissa erikseen molemmille pyörille jarruja vaan jarru vaikuttaa molempiin pyöriin samaan aikaan?

Harri Lonnqvist
Moderator
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Harjoittelua
« Reply #25 on: 01.02.07, 09:33 »

Tässä ei ilmeisesti ole saatavissa erikseen molemmille pyörille jarruja vaan jarru vaikuttaa molempiin pyöriin samaan aikaan?



Jep,erillisiä jarruja ei ole vaan homma hoidetaan peräsin/brake tyyliin!Ja ne polkimet(peräsin)on ensiarvoisen tärkeät ilmataistelussa Illussa.
Maataistelussa niistä on myös uskomaton hyöty jos harjoittelee kunnolla "sladissa" vetelyä!

MT



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Tero Virtanen
Offline Offline

Posts: 290
Date Registered: 04.04.06

Re: Harjoittelua
« Reply #26 on: 01.02.07, 09:33 »

Eilen kokeiltiin Airforcewarissa lentoon lähtöäkin. Melkein onnistui mutta päätyi komeaan räjähdykseen. Täytyi nöyrtyä ja harjoitella harjoitustehtävissä 109:n nostoa täydellä realisimilla ja alkoi muutaman harjoituksen jälkeen jo sujua suht.hyvin . Taisi eilen siitä koneestä kuitenkin jäädä kannuspyörä lukitsematta kuitenkin kaikessa jännityksessä. Huomasin kanssa ettei tule tarpeeksi käytettyä peräsintä kun toisessa simussa tottunut hyvinkin kiikkerään peräsimeen) Tässä ei ilmeisesti ole saatavissa erikseen molemmille pyörille jarruja vaan jarru vaikuttaa molempiin pyöriin samaan aikaan?

Itse käytän Fockella ja pommareilla yleensä kannuspyörää lähdössä ettei kone lähde harhailemaan sivusuunnassa. Mersu on hieman helpompi ohjailla peräsimellä, mutta jos on paljon sivutuulta niin kyllä silloin on pakko laittaa se päälle myös siinä koneessa. Online sodissa kannattaa painaa mieleen kiitoradan suunta kompassista ennenkuin kääntää konetta nähdäkseen onko kiitorata vapaa. Kun sitten kääntää sen takaisin kiitoradan suuntaiseksi voi olla varma että suunta on oikea kun laittaa sen siihen samaan suuntimaan ja lukitsee kannuspyörän.

Illussa ei voi laittaa jarruja erikseen pyörille vaan ne vaikuttavat molempiin pyöriin.

Ne lapakulmat ja seokset toimivat Akselivaltojen koneissa ihan hyvin kyllä automaatillakin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta:

* Fockessa saa hieman lisää vauhtia kun laittaa lapakulman manuaalisesti johonkin 90-95%
* Henksussa pitää seokset säätää käsin korkeuden mukaan
* Henksussa ja Stukassa pitää laittaa supercharger oikeaan asentoon korkeudesta riippuen (myös Brewster)

Muitakin koneita on mutta tuossa nuo millä yleisimmin lennetään. Kaikissa traktoritehtaassa tuotetuissa koneissa täytyy seokset ja superchargerit hoitaa käsin.

Kannatta tosiaan harjoitella lähtöjä ja laskeutumisia näin alkuun ihan offlinessa niin ei tule sitten ikäviä yllätyksiä online tilanteissa  Wink



Jari Varje
Moderator
Offline Offline

Posts: 2598
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Harjoittelua
« Reply #27 on: 01.02.07, 10:20 »

Itse käytän Fockella ja pommareilla yleensä kannuspyörää lähdössä ettei kone lähde harhailemaan sivusuunnassa. Mersu on hieman helpompi ohjailla peräsimellä, mutta jos on paljon sivutuulta niin kyllä silloin on pakko laittaa se päälle myös siinä koneessa.

Tässäkin on tapoja yhtä monta kuin on tekijöitä, minä en käytä kannuspyörän lukkoa käytännössä koskaan. Smiley Siinä on illussa juurikin tuo, että jos kone ei ole ihan oikeassa suunnassa, voi kannuspyörän avaamiseen mennä se pari kriittistä sekuntia liikaa, ja sitten ollaan jo katollaan. Samaten voi olla etenkin kovalla tuulella ongelmana, että siinä vaiheessa, kun kannuspyörä nousee, ei peräsimessä ole vielä tarpeeksi tehoa, ja kone kurvaa baanalta ulos.

Jos kone tahtoo kammeta sivuun peräsimestä huolimatta, käytän hieman vastakkaista pyöräjarrua apuna suunnan korjaamiseen. Jos ei tahdo päästä kunnolla liikkeellekään, avaan ensin kaasua 50 %, ja enemmän kun peräsin rupeaa saamaan tehoa.

Christian Kurkio
Offline Offline

Posts: 682
Date Registered: 18.08.03

Re: Harjoittelua
« Reply #28 on: 01.02.07, 10:35 »

Juu, ei tainnut kellekkään tulla mieleen tuo Hyperin pelivalinta, pahoittelen.

Niin siis tuo jarru toimii niin että kun painaa jarrua ja peräsintä vasemmalle niin vasen pyörä jarruttaa enempi. Ja hiljaisellla vauhdilla sen puolen pyörä mihin peräsintä on painettu menee lukkoon, jolloin koneen voi kääntää lähes paikallaan. Jossain viestissä laitoin linkin ohjeelle, miten saa molemmat pyöräjarrut toimimaan erikseen, mutta totesin itse että illun oletus-systeemi on kuitenkin helpompi käyttää.

Ja ohjainten herkkyyksien säätelyyn käytän IL2-sticks (tai jotain sinneppäin) nimistä ohjelmaa, voin kattoa linkin kun kerkiän kotio. Tuon avulla on helpompi säätää noita peräsimen, trimmien ym. akseleiden herkkyyksiä.

Jos lentää mersulla tai fockella niin ei noita lapakulmia ja seoksia tarvitse yleensä murehtia, paitsi tuo focken pieni vauhdin lisäys lapakulmien säädöllä. Itse kyllä laitan useissa koneissa heti lähdössä lapakulman 90- 95% (Corsair ym.)

Ja jäähdytysluukut voi fockessa ja aika monessa muussakin koneessa pitää kiinni jos pitää tehot 95%:ssa tai alle, jos kone alkaa ylikuumenemaan niin vähentää hieman tehoa ja avaa jäähdyttäjää pykälän tai pari. Mersussahan noissa on myös automaatti joka hoitaa ne, tiedä sitten onko kauheesti eroa jos pelaa itse noitten kanssa.

Ja tosiaan laittaa sen kannuspyörän lukkoon niin homma helpottuu huomattavasti, sitten kun se perä nousee niin peräsin toimii jo tarpeeksi hyvin jotta kone pysyy kiitotiellä. Tietty makuasia tämäkin.




FSNS_CH
Olli Peranto
Offline Offline

Posts: 1807
Date Registered: 01.08.02

Re: Harjoittelua
« Reply #29 on: 01.02.07, 10:37 »

Jos kone tahtoo kammeta sivuun peräsimestä huolimatta, käytän hieman vastakkaista pyöräjarrua apuna suunnan korjaamiseen.

Sama täällä, jaruilla yritän hanskata nousut.



It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1