ATR:n täpärä lähestyminen

<< < (2/10) > >>

avrorj85:
Niin meinas, mutta onneksi vain meinas.

Tekniikka korjasi inhimillisen erehdyksen??

Hyvä näin.

Mikko J Virtanen:
On tainnut jäädä vähän listojen luku vähemmälle kapteeneilta, vai voisikohan johtua siitä että checklistissä yleensä on mainittu samassa kohdassa mm. laskuvalojen laittaminen päälle 10 000ft ja siinä vaiheessa pitäisi jättää listan luku kesken ja jatkaa samasta kohtaa 5000ft jossa sitä altimeetteriä aletaan säätämään taas ja tässä on sitten mennyt mönkään? Mene ja tiedä.. inhimmillisiä virheitä sattuu ja tässä on hyvä esimerkki niiden checklistien tarpeellisuudesta. Vielä paremman kaltainen olisi esim. triplaseiskojen ruuduille tuleva checklist jonka kohdista osan täyttää itse koneen systeemit ja osan täytyy itse ruksia.. pysyy kokoajan tiedossa mikä kohta on seuraavaksi ja mikä on jo luettu

odo:
Quote from: Mikko J Virtanen on 09.01.07, 19:39

On tainnut jäädä vähän listojen luku vähemmälle kapteeneilta, vai voisikohan johtua siitä että checklistissä yleensä on mainittu samassa kohdassa mm. laskuvalojen laittaminen päälle 10 000ft ja siinä vaiheessa pitäisi jättää listan luku kesken ja jatkaa samasta kohtaa 5000ft jossa sitä altimeetteriä aletaan säätämään taas ja tässä on sitten mennyt mönkään? Mene ja tiedä.. inhimmillisiä virheitä sattuu ja tässä on hyvä esimerkki niiden checklistien tarpeellisuudesta. Vielä paremman kaltainen olisi esim. triplaseiskojen ruuduille tuleva checklist jonka kohdista osan täyttää itse koneen systeemit ja osan täytyy itse ruksia.. pysyy kokoajan tiedossa mikä kohta on seuraavaksi ja mikä on jo luettu

Mistä tiedät kuka oli FP ja kuka PNF? Mistä tiedät mimmoiset listat Finncommilla on ATRissä? Eikä triplan electronic checklist edes varoita mitään. Jos vaikkapa koko listan yksi osa(esim. approach jos semmoinen on) jää lukematta. Mutta eiköhän taas kerran OTK kerro miten asia oli...

JAQ:
Mistäs me mitään tiedämmekään, kunhan luimme uutisen 

odo:
Quote from: Jaakko Kuusisto on 09.01.07, 20:07

Mistäs me mitään tiedämmekään, kunhan luimme uutisen 

Jep, lähinnä kommentoin tuota kun Mikko teki aika paljon oletuksia viestissään että oliko hänellä ihan faktaa vai olivatko ne todellakin oletuksia ilman faktuaalista pohjaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page