Onlinedag 15/1

<< < (5/7) > >>

Axelflygare:
Då var ännu en onlinedag förbi på nolltid! Tack alla för en jätte rolig dag!! Nu är jag helt slut, och funderar på att sova!

hare gött! Godnatt! /Axel

Nils Herngren:
Finns fortfarande plats på landvetter om någon vill 

AlexFlygare:
Tack för en jätte härlig onlinedag. Grymt kul och det var massor av traffik när man kom till ESSA, Nästan lite RLE känsla. Holm skötte det utmärkt. Det var väl Holm?  

Flygningarna gick perfket, ESPA-ESSA, ESSA-ESGG med Flybird. Några tabbar som jag gjorde var att jag råkade prata på ESOS medan jag pratade med Axel. Sen så var det något väldigt skumt med mitt plan när jag skulle landa på ESGG, Tydligen trodde den att banan låg 200 meter åt vänster. Som tur är påpeka Mattias att jag kom in långt åt vänster och jag hann ta över visuellt och göra en fin fin sättning på bästa flygplatsen ESGG.

Vi syns nästa vecka

/Elix

EDIT:

Sådär såg det visst ut:

[ attachment removed ]

Mattias måste ha trott jag var galen. Enligt min display var jag påväg rakt mot banan, och LOC höll med...Underligt. Flög till ESGG i lördags med samma plan, inga som helst problem. Hoppas inte detta händer igen för då är det säkert något fel i databasen eller så.

Maax:

Kanske det är ja men det står iaf i kartorna om man flyger star utan FMC
Kanske någon kan förklara vad det riktigt är?

/Alex

På en given kurs kan du bestämma QDM/QDR och relativ bäring till angiven NDB.. Så det är en NDB inflygning, du tracker QDM ungefär som en radial fast mot en NDB

shari:

På en given kurs kan du bestämma QDM/QDR och relativ bäring till angiven NDB.. Så det är en NDB inflygning, du tracker QDM ungefär som en radial fast mot en NDB

Tackar. det var något sånt jag misstänkte
När ADF:en stog på den kursen som det stog i kartorna så svängde jag mot den kursen och kom rätt

/Alex

Navigation

Up one level

Next page

Previous page