Förvirrad

(1/1)

Nippegubbe:
Sitter och läser på Ivaos trainingcentersidan den grundkurs för ATC som finns där. Där visas bilder och beskrivning på Pro controller. Ibland ser det ut som IvAe och ibland inte så jag undrar om det är två olikqa program eller?

Jakob:
IvAc är det program du ska använda för att sitta ATC. ProController används inte alls längre.

Nippegubbe:
Då är det gammal info som ligger där och inte mycket att läsa på då med andra ord?

thomashjelm:

Då är det gammal info som ligger där och inte mycket att läsa på då med andra ord?

Ja, tyvärr.

/T

Nippegubbe:
Då kommer vi med automatik in på den mjukvara jag har hämtat hem. Har jag fått hemm gammal skåpmat eller vad.

Till att börja med så har jag tagit hem IvAe 0.8.6 är det programmet aktuellt? Vad har man programmet mer till än att titta på kartan?

Sedan har jag IvAc 1.1.8.124 med en i april uppdaterad fil för Nordic 0_2. Om jag har fattat det rätt så är det det programmet som ersätter Pro Controller som jag höll på att läsa om? Är det det här programmet som trafikledarna jobbar med. Från Gnd upp till CTR eller?

Till sist så har jag IvAi 0.3.2 som jag inte har fått att fungera för jag förstår inte vad det ska göra riktigt och hur det ska göra det.

Navigation

Up one level