VCR vs ASRC

(1/7) > >>

Nippegubbe:
Hej alla, tänkte höra med er som varit med ett tag. VATSIM har ju två olika mjukvaror till sina ATC. Vad har du för erfarenhet av dessa program? För och nackdelar med de olika programmen?

frazer:
Jag använder endast VRC sen det släpptes.
Dels för att jag har ett två-skärms-system, men även för att det är mer anpassningsbart.
ASRC brukar dock anses som lite enklare att lära sig (dock har nya versionen av VRC ändrat lite på detta).

Markus Kindlund:
Jag tycker VRCs funktioner gör det helt överlägset ASRC. Dock kan ASRC vara bra om man bara använder en skärm, eftersom det är lite mer "yteffektivt" med menyer och fönster.

Martin Loxbo:
Jag instämmer med (båda) föregående talare.

Dessutom är VRC överlägset när det gäller tornpositioner eftersom det går att koppla till FS med "Tower View", så man får en vy ut genom "tornfönstret" i FS istället för bara en radarbild över flygplatsen.

Nippegubbe:
Hej alla, jag satt (mest låg) och försökte ta mig igenom manualen till VRC, som tyvärr inte är på svenska  Där stod något om att koppla upp sig i ett torn. Det stod att man skulle starta multiplayer session. Långt ner på sid 72 står det.

To activate the tower view, choose "Start MP Session" from the File menu. You will see a message indicating that
VRC is creating the multiplayer session. After a short pause, you will see a Success message.
Men i VRCs File meny finns det ingen multiplayer session att välja.

Navigation

Up one level

Next page