VCR vs ASRC

<< < (5/7) > >>

Markus Kindlund:
Thord,

Tower view är häftigt, men glöm inte bort att det du ser på skärmen och på stripparna är det viktigaste när du ska börja flygleda online 

Nippegubbe:
Ska inte glömma det. Just nu är det mycket klämma och känna och bekanta sig med programmen. Vad de kan och vad man ska ha dem till. Eftersom jag inte har någon axel att kika över så har jag lite svårt att få till de rätta inställningarna och manualens beskrivningar är ibland lite svåra att förstå. Har idag lärt mig hur man får fram en strip i VRC bara det är en sensation. Däremot är jag osäker på om jag har fått till ljudet för att lyssna. Antingen har det varit tyst eller så har det inte fungerat. Jag vet inte säkert, men det har varit lite trafik.

Martin Loxbo:
Om du ser någon annan flygledare online kan du alltid fråga om de kan säga nåt så du kan höra om ljudet funkar.

PS. Nu borde även VACCSCA-forumet funka för dig.

Nippegubbe:

Om du ser någon annan flygledare online kan du alltid fråga om de kan säga nåt så du kan höra om ljudet funkar.

PS. Nu borde även VACCSCA-forumet funka för dig.

Jag kan logga in på VACSCA-forumet, men jag får inte skriva inlägg där.  Jag kan heller inte titta på min statistik på VATSIM, men det gissar jag ligger utanför VACSCA, men jag gissar att jag missar loggtiden för mina OBS.

Marek:

Jag kan logga in på VACSCA-forumet, men jag får inte skriva inlägg där.  Jag kan heller inte titta på min statistik på VATSIM, men det gissar jag ligger utanför VACSCA, men jag gissar att jag missar loggtiden för mina OBS.

Nu kan du posta på VACCSCA-forumet, välkommen!

VATSIM development på centralt håll jobbar på att fixa statistiken för er som har sju siffror i IDt. Du är en av de första som har ID över 1000000, och vi har lite igångsättningsproblem med det, tyvärr. Hav tålamod!

Kontakta mig på MSN ikväll så ska jag hjälpa dig med voice.

Precis som Martin säger så är ju VRCs Tower View en cool feature, men fokusera på vanlig 2D i början, det är den som används mest när man flygleder. Du har ju också 3D-vyn också i VRC, jag brukar använda den ibland, den är betydligt lättare att komma igång med och belastar inte datorn speciellt hårt.

När du använder 3D-vyn är du inledningsvis på marken. Kolla dokumentationen här:
http://www.metacraft.com/VRC/docs/doc.php?page=the_various_radar_modes
längst ner finns det några kommandon där du kan höja "ögat" i luften.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page