Bilder från flygplatser runt om i världen...

(1/3) > >>

Chicke:
Hej hej, som några säkert vet har jag vart ute och rest hela hösten, och det har ju blivit en del bilder (med en kompakt kamera oftast igenom ett fönster) på lite olika flygplatser Kanske lite för många 747or, men dom är roligast att fota !

Från Bangkoks gamla flygplats, kolla på nosen 
[ attachment removed ]

Taxar på Sydneys flygplats för en flygning till Auckland (Qantas fenan ni ser är planet vi åkte med LHR-SYD)
[ attachment removed ]

Malaysia B772 på Aucklands flygplats
[ attachment removed ]

Natt på Aucklands flygplats (vi övernattade där) och 3st Qantas 763, en till Sydney, en till Melbourne och en till Brisbane !
[ attachment removed ]

4st Air NZ, 3st B747 och en B777 (och en A320 tror jag det e...)
[ attachment removed ]

Korean Air
[ attachment removed ]

Sedan kommer 3st bilder från "smoking area" (otroligt, det finns ngt positivt med dessa, man slipper skitiga fönster ibland!) på Brisbanes airport
[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

En Malay 744 på Sydneys airport ! (Lika nära som man kommer gate 12 på Arlanda  ) Tagen utan zoom ! Wingleten är såååå nära !
[ attachment removed ]

Fenorna på 4st 744. Tagen utan zoom ! Wingleten är såååå nära !
[ attachment removed ]

Denna ser man inte så ofta i Europa va? 
[ attachment removed ]

Tagen från utsiktsplatsen på Sydneys airport, med inrikes terminalen i bakgrunden
[ attachment removed ]

En till LA, och en till LA via NY, dessa gick med ngn timmes mellanrum och jag tittade på starterna ifrån utsiktsplatsen
[ attachment removed ]

Så många Singapore Airlines 747or...detta är den 4e jag såg under 1 dag !
[ attachment removed ]

Jag blev ganska förvånad att denna kom till Sydney, att ett så pass litet land som österrike flyger dit...denna går från Wien via Bangkok till Sydney
[ attachment removed ]

3st Qantas 747
[ attachment removed ]

Air NZ kommer hela tiden till Sydney, det planet som man bara ser fenan på är en 763, och faktiskt samma jag åkte med 3 veckor tidigare AUK-SYD. Under dagen jag var på Sydneys flygplats såg jag exakt den här 763an landa 3ggr, förmiddag, eftermiddag och sen kväll !
[ attachment removed ]

Taxar för start till LA, och en 737a landar i bakgrunden (lite sne..men men, va gör det? )
[ attachment removed ]

Och avslutningsvis...en närmare titt på en United 747a
[ attachment removed ]

AlexFlygare:
Ännu fler bilder, toppen! Looks really nice!

/Elix

Staaf:
Toppenbilder! mera mera mera   

Swesim:
Så många 747:or! Själv har jag bara sett två 747:or nära som var Thai på Arlanda. 
Riktigt najsa bilder! 

Moooore!

Chicke:
Tack alla =) Det är inte bilderna i sig som e kul att visa upp (me tanke på den låga kvaliten osv), utan mer vilka plan, bolag osv man sett på flygplatser man har varit på

Navigation

Up one level

Next page