Följa en route?

<< < (9/10) > >>

c_nygard:
En fix? Hur kollar jag det? Hur på kartan? =)

c_nygard:
Okej nu har jag fått det att fungera rätt så bra. Men fastän rutten i FS säger att jag ska svänga höger till 17 grader. Så fortsätter FMC:en i 13graders vinkel och åker på så sätt utanför kursen ;S Varför? :S

AlexFlygare:

Okej nu har jag fått det att fungera rätt så bra. Men fastän rutten i FS säger att jag ska svänga höger till 17 grader. Så fortsätter FMC:en i 13graders vinkel och åker på så sätt utanför kursen ;S Varför? :S

Fortsätter planet att rakt bort från routen eller har den bara lyckats svänga lite? Tror nämligen att vind osv kan ha med saken att göra. Men åker planet iväg från routen är det något fel

/Elix

c_nygard:
Ja asså den ska fara i typ 17 graders vinkel, men åker i 13 graders vinkel istället =)

Dson:

Ja asså den ska fara i typ 17 graders vinkel, men åker i 13 graders vinkel istället =)

Hamnar du ur kurs? Alltså, hamnar du på fel ställe?

För, om du har en rak linje mellan punkt A och B så kan den vara på säg 013 grader.
Men var man än är i världen har man vind. ofta kommer den lite från sidan, och då tvingas man hålla en kurs på t.ex. 020 eller 010 grader, just för att kompensera mot sidvinden!=)

Navigation

Up one level

Next page

Previous page