Hur (igen)

(1/2) > >>

Nippegubbe:
Hej alla, satt och slöklickade lite i min FS då jag upptäckte bland alla planen fanns något som heter IVAI och IVAO. Under IVAI så finns det bara Tower att välja på, men det jag inte begriper mig på där hur man kommer online.

Jakob:
Vad är det du vill komma online som? Pilot eller ATC med tower view?
Planen under IVAO är endast MTL-modellerna som representerar trafiken runt omkring dig. Dvs. ingenting du behöver bry dig om. Du kan göra en inställning under MTL-inställningarna att dessa plan inte ska visas under aircraft-menyn.

Nippegubbe:
För att vara exakt så är det TWR_OBS med Tower view som jag skulle vilja bekanta mig med.

Dson:

För att vara exakt så är det TWR_OBS med Tower view som jag skulle vilja bekanta mig med.

Starta först IvAc, IvAi och FS (Där du ställer upp valfritt torn på valfri plats på jorden, förslagsvis på den plats tornet finns i sceneriet). I IvAi får du välja "start" och välja en server.
Sedan loggar du in som en _OBS på IvAc precis som vanligt, undantaget att du i serverrutan skriver "localhost" (utan "")
I FS startar du IvAp och loggar in som valfritt namn (Förslagsvis samma namn som i IvAc fast utan understräck, ex. ESSAOBS) men i serverruten skriver du "localhost" (utan "").

Nippegubbe:
Så det är inte via multiplayer session jag ska gå? Utan via den modul som piloterna använder sig av för att gå online.

Navigation

Up one level

Next page