Flyga på IVAO?

<< < (5/7) > >>

c_nygard:

jag gör så att jag startar FS ställer mig vid gaten jag vill med det flygplanet jag vill flyga... tankar och fixar, sen så uppe i menyn högst upp så finns det en flik som heter IVAO, trycker sen på start ivao... då kommer det upp en ruta i fs där det står "Connection to multiplayer via lobby" eller någon liknande... sen så trycker jag på connect i ivaorutan som kommit upp och vips är man inne och ser de andra planen...

har aldrig haft något problem,
du har väl installerat online planen smo följer med IVAO? annars finns det ju inget som kan visas=)

Precis så gör jag. Men det kommer aldrig något "Connection to multiplayer via lobby" i FS. Utan när jag startar IvAp så reloadar sceneryt så att tiden är rätt och sedan så trycker jag på CONN i IvAp. Sen händer inget mer. Japp jag har installerat alla MTL planen så det bore ju fungera. ;S

Martin.S:
Hmmmm
jag har iofs fs 2004 .
Har du någon brandvägg  ?
Isf bör du öppna upp för directplayer8 ordentligt både in och ut

Har du provat att bocka i alternativet "alternative traffic removal method" i ivap confgurator
Detta gör att Ivap typ tar en annan väg genom systemet. Orginal approschen för vissa program funkar inte i vissa system.

E neewbee jag me men dom problemen hade jag .

Hoppas de löser sig
Martin

Beppe:

Ja allt förutom det sista. Det förstod jag inte riktigt. Vars menar du att jag ska gå in?

Jag provade gå in under Multiplayer och sedan connect. Är det där du menar att jag ska gå in? För där fanns inget IVAO i listan iaf. Eller vars ska jag gå in?

Ha en bra kväll!

// Christofer

Gör det i ordningen:
1. Connecta på IVAP
2. Connecta via FS multiplayer
(3). Om du inte hittar IVAP i listan så prova med att söka på ditt egna IP för då kan det komma upp.

c_nygard:
Yes!
Tack Anton och Martin!
Nu tror jag att det fungerar. Jag skrev in mitt egna IP där och då dök sessionen IvAp upp. Joinade den och  fick då upp ett meddelande i FS: "IvAp has joined the session" stod det.
Ska bli roligt å se om jag kan se andra plan nu!
Tack så hemskt mkt!

// Christofer

Beppe:
Va bra att det fungerade tillslut. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page