Ang fotografering vid Arlanda...

(1/4) > >>

Nigge:
Har en liten undran som det verkar skitsvårt att få klarhet i!

Var och fotade landningar vid bana 26 vid Arlanda i helgen...
MEN det jag undrar över... läste att det skulle vara förbjudet att vistat bland inflygningsljusen där...
men när jag frågat runt så verkar det väldigt oklart vad som gäller, det finns inga skyltar och NATURLIGTVIS inte staket där heller...

Och vakterna åkte förbi och kollade så att vi inte höll på med något skumt, men sa inget utan åkte bara vidare...
så hur är det egentligen... är det någon som vet?
har inte hört något om att det ska vara förbjudet att vistat vid några av de andra inflygningsljusen...

och svar som "äh blir man bortkörd så är det bara att gå..." visst är det så, men man vill ju underlätta för vakterna och inte skapa onödig irritation med att vara på fel ställen och ivägen osv...

Någon som har klara besked?

Svanholm:
Med tanke på hur mycket dom där kan jävlas tillbaka så är det bara mer
än rätt att man jävlas med dom.

Som sagt, händer det inget så är det bara stå kvar.

Nigge:

Med tanke på hur mycket dom där kan jävlas tillbaka så är det bara mer
än rätt att man jävlas med dom.

Som sagt, händer det inget så är det bara stå kvar.

Jo iofs, men samtidigt kanske alla blir lite gladare om man iaf försöker hjälpas åt

Men verkar ju vara VÄLDIGT oklart, ingen verkar veta hur det egentligen ligger till...
och eftersom det inte är något staket eller skylt så kan man ju troligtvis stå där till någon säger till och ber en flytta sig...

en tanke jag hade var annars att eftersom inflygningsljusen är så låga där... så kanske man skymmer dom för piloterna, men tror knappast att piloterna bryr sig så länge det är dagsljus iaf...
Så mycket bryr man sig väl inte om inflygningsljusen under dagtid?

AlexFlygare:
Sen om du skymmer en lampa bland flera hundra gör ju inte att piloterna missar banan. 

Egentligen vet jag inte varför du ställer du under inflygningsljusen, Då får du nästan bara "belly shots" det är finare och få med så mycket som möjligt av sidan på planet. Därför kan det vara smartare och ställa sig längre åt vänster och höger

/Elix

Chicke:
Jag har stått där massvis av ggr, och vakterna kommer förbi flera ggr i timmen utan att säga ngt. Jag tror man får stå där, fast inte parkera inom 100 meter ifrån inflygningsljusen osv.
Och Elix, ibland kanske man bara vill få en grym känsla (stå under), och stunta i fotograferingen Jag tycker oftast det är mkt coolare att stå under än vid sidan.

Navigation

Up one level

Next page