Quality Wingsiltä 757

<< < (21/29) > >>

Joona:

Lainaus heidän sivuiltaan (lihavoinnit ovat minun):

Ok. Myyvät siis puolitehoista tuotetta täysien hinnalla Tai sanotaan näin, että ainakin turhan kalliilla. Alkuun ostos voi olla ihan hyvm idea mutta äkkiä se alkaa syömään, kun haluisi oppia mutta laitteet toimii vähän miten sattuu.

zetair:
Ensimmäinen lento takana (kone ollut hangaarissa 1,5 vuotta).

Ihan mukava lento (Santorini - Helsinki, Ivaossa). Kysymyksiä olisi hieman muilta käyttäjiltä (FS2004).

Olisiko tähän mitään järkevää lisättävää Finnairin operointiin liittyen?

qw757.cfg:

Irs=0
IrsAlignSecs=420                         
YawDampers=0                           
PlayAnnouncements=1   
PanelState=Cold_And_Dark.pnl
AutoExtPwrAvail=1
AccelHt=1500
WeightUnit=KGS
TcasVertRange=50
AltWinRightClickIncr=1000

Huonommat järjestelmämallinnuksethan tässä koneessa on PSS:n koneeseen verraten. Jotain parempaakin löytyy, eli lähinnä äänimaailma ja 2D/3D paneelikin on mielestäni parempi / mukavampi (PSS + Poskyllä ei käytössä VC:tä). Tosin näytön resoluutio taulu-TV:llä on maksimi 1360*768, joka aiheuttaa ongelmia joidenkin mittareiden lukemiseen

Onko löytynyt mitään järkeviä modauksia, tms...? Polttoaineen näyttö yläpaneelissa on mallia lbs, ja CDU:lla sivusta riippuen joko kiloissa tai lbs:ssä. Lastauseditori on ikävä kyllä mallia lbs, joten muuntolaskinta on käytettävä. Polttoaineen kulutuskin ilmaistaan libseissä

Epäkohdista huolimatta tämänkuun lennot mennään QW:lla. Aika näyttää sitten miten jatkossa.

Parannusehdotuksia vastaanotetaan lämpimästi, sikäli kun niitä edes löytyy.

T: Mika.

mato zxc:
TOPCATilla voisi laskea painot ja kerot kiloissa, siitä suoraan simuun

zetair:

TOPCATilla voisi laskea painot ja kerot kiloissa, siitä suoraan simuun

Kiitos vinkistä. Pystyn kyllä tekemään painolaskelmat PSS:n load editorilla kiloissa, ja tämän jälkeen vaihdan vain LBS valinnan päälle, niin näen miten lastaan koneen QW:n load managerilla.

Sen huomasin myös (kaikki muut jo varmaankin huomanneet), että todellisen cold & dark -tilan saa lataamalla koneen lennon aloituspaikaan, tämän jälkeen sammuttaa KAIKKI järjestelmät ja vääntelee namiskat checklistin mukaisesti (securing aircraft). Sitten vain tallentaa lennon, ja kaikki informaatio tallennetaan automaattisesti LASTSAVEPANELSTATE.pnl -tiedostoon. Aloittamalla lennon tästä tallennuksesta kone on kylmä

Miten tämän koneen saa järkevästi ilmaan? Jos käytän EPR:ää, kone ampaisee kuin tykin suusta, ja nopeus nousee välittömästi rotaation jälkeen 250kts ja laipat otetaan sisään jo noin 200ft AGL. Koneenhan pitäisi (ainakin PSS) säilyttää V2+15kts aina siihen saakka kun VNAV (1500ft) valitaan? Myös nousukulma on noin 3900ft heti kun autopilotti kytketään päälle. Olen koittanut kaikkea mahdollista, mutta ainoa onnistunut tyyli on ollut käsin kaasuttamalla ilman autopilottia Miten te muut käyttäjät toimitte lentoonlähdössä

T: Mika

zetair:

Miten tämän koneen saa järkevästi ilmaan? Jos käytän EPR:ää, kone ampaisee kuin tykin suusta, ja nopeus nousee välittömästi rotaation jälkeen 250kts ja laipat otetaan sisään jo noin 200ft AGL. Koneenhan pitäisi (ainakin PSS) säilyttää V2+15kts aina siihen saakka kun VNAV (1500ft) valitaan? Myös nousukulma on noin 3900ft heti kun autopilotti kytketään päälle. Olen koittanut kaikkea mahdollista, mutta ainoa onnistunut tyyli on ollut käsin kaasuttamalla ilman autopilottia Miten te muut käyttäjät toimitte lentoonlähdössä

Eikö todellakaan muut käyttäjät halua jakaa tietoaan?

Niin monta upeaa kertomusta kuvakaappaus -osastolla kun olenkin nähnyt Niin silti lentoonlähtötehoista ei ole tietoa?

Parhaimmillaan olen itse tehnyt näin: Ensin spooling N1 70% / EPR päälle, ja ennen 80kts tehonvähennys (painamalla CLB2 / N1=1,36) tehonvähennyksillä sitten ilmaan... Nousukulma on edelleen erittäin suuri, mutta V2+15kts sentään melkein säilyy aina 1500ft AGL saakka.

Temp select tuntuu olevan silmänruokaa, koska sillä ei saa vähennettyä EPR:ää. Namiska kyllä toimii, muttei tunnu tekevän yhtään mitään (PSS toimii)? Olisi kiva saada tietoa muiden käyttäjien menetelmistä

Itse kone järjestelmineen on loppujenlopuksi ihan lennettävää tasoa. Hieman häiritsee "vispaaminen" lentopinnoilla (IRL kone lentää pinnoilla tasaisesti ainakin matkustajan paikalla olleena).  PSS ainakin on vakaa, ellei sää sitten ole haitaksi. Tuohan voi johtua lentomallin lisäksi myös heikosta autopilotista...? 

Kaipailen tästä "vanhasta" tuotteesta kommentteja ja vinkkejä edelleen sillä lentäviltä piloteilta!

T: Mika.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page