Vågar inte flyga online
Gud:
Quote from: Martin Särnö on 01.03.07, 17:26
Ang Ivao vs Vatsim så e de 2 st OLIKA nätverk med en gemensam "host" FSnordic som bistår med forumet.
FSnordic är FSnordic, IVAO är IVAO och likaså är det med VATSIM. FSnordic är bara en portal där vi flyg- och FS-intresserade träffas. Både IVAO och VATSIM har sina egna forum. Även om det finns en hel del människor är på FSnordic som flyger på IVAO och VATSIM.
Se gärna: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,34900.0.html
HenrikAbrahamsson:
Som nybörjare anser JAG att man borde flyga på mindre flygplatser med mindre trafik så det inte blir ett jäkla liv när det är en nybörjare där... Kan bli lite strul om det är massa plan runt omkring och man råkar taxa fel.
Nigge:
Som nybörjare anser JAG att man borde flyga på mindre flygplatser med mindre trafik så det inte blir ett jäkla liv när det är en nybörjare där... Kan bli lite strul om det är massa plan runt omkring och man råkar taxa fel.
Hade samma känsla när jag började flyga online, men försök skriva ut taxikartor över flygplatserna du tänker flyga till.
(ett förslag är ESSA-ESGG t.ex... logiska och enkla att taxa på) och det är ofta ATC online på denna rutt,
Sen om du råkar taxa fel som jag gjort någongång... taxade åt HELT fel håll på Landvetter, men då påpekade ATC så vänligt att jag var på väg åt helt fel håll, då var det bara vända stiligt... Alla gör vi fel, det är det bästa sättet att lära sig!
Och sen får man inte glömma att det är trots allt bara ett spel... världen går inte under om man gör ett misstag
att flyga rutter där det inte är någon trafik eller ingen ATC är inte så lärorikt dessvärre, då kan man istortsett lika gärna flyga offline...
antelund:
Först och främst: Det är BARA ett spel när allt kommer omkring. Vad gör det om du gör misstag?
Så länge du inte saboterar medvetet så är du förlåten.
Sen anser jag att du borde ansluta dig till IVAO/ VATSIM och exempelvis bara stå på plattan och lyssna på radiotrafiken. Du lär dig men framförallt så märker du snabbt att det inte är så jobbigt.
Problemet är för många procedurerna och radioterminologin kring de olika flygmomenten. Då är det ju bra om du flyger något du behärskar och känner dig trygg med.
Sen tycker JAG att du visst kan flyga från de "stora" flygplatserna. Se bara till att du har kartor framme och förberedda så blir det oftast inga problem. Om du sen "kör lite fel" blir det svettigt för ATC men det utvecklar ju deras stresshantering så de borde ju vara tacksamma och INTE negativa över din närvaro.
Kom ihåg, det är du som pilot som har sista ordet
De som blir sura över en nybörjares misstag har ett sviktande närminne...
Nigge:
De som blir sura över en nybörjares misstag har ett sviktande närminne...
Vilket klockrent citat underbart:)
Navigation