FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.06.18, 03:36

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila  (Read 3057 times)
Santeri Mankinen
Offline Offline

Posts: 665
Date Registered: 13.07.05

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #20 on: 09.03.07, 21:21 »

Sori että nostelen, mutta Janille semmoinen kysymys vielä, että kun käytät simun omaa ATC:tä vain nousulupaan ja laskulupaan, niin miten saat selville määränpäässä käytössä olevan kiitotien? Hoituuko tuo Fsnavigatorilla vai miten?
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #21 on: 10.03.07, 07:40 »

... niin miten saat selville määränpäässä käytössä olevan kiitotien? Hoituuko tuo Fsnavigatorilla vai miten?
Kaippa se ihan ATISta kuunnellen hoituu...  Cheesy
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #22 on: 10.03.07, 08:23 »

Sori että nostelen, mutta Janille semmoinen kysymys vielä, että kun käytät simun omaa ATC:tä vain nousulupaan ja laskulupaan, niin miten saat selville määränpäässä käytössä olevan kiitotien? Hoituuko tuo Fsnavigatorilla vai miten?

moi

Ottoa lainaten kuuntelen ensin ATIS:n näpyttelemällä kentän atis taajuuden radioon. Tämän jälkeen kun olen noin 30nm lentokentästä otan yhteyden toweriin ja pyydän laskeutumisluvan. Tätä ennen ollaan yhteys otettu tietenkin approachiin. FSNavigatorista näkee kätevästi niitten kenttien rajat kuinka pitkälle yhteyden voi ottaa.

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Juuso Leppä
Offline Offline

Posts: 652
Date Registered: 06.12.06

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #23 on: 10.03.07, 08:38 »

Jani,suosittelen Vatsimia/Ivao:a. thmbup

Aki Salmela
Offline Offline

Posts: 863
Date Registered: 04.10.06

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #24 on: 10.03.07, 09:23 »

Teitkö ton reitin FSnavigatorilla?? Jos teit, niin miten se siirretään PMDG 747aan kun siellähän on vaan se PMDG737NG (meinaan export-valikossa)  Huh
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #25 on: 10.03.07, 11:32 »

Teitkö ton reitin FSnavigatorilla?? Jos teit, niin miten se siirretään PMDG 747aan kun siellähän on vaan se PMDG737NG (meinaan export-valikossa)  Huh

Sama export moduuli toimii myös PMDG 744:lle  Smiley eli exporttaat sen vain 737NG:lle ja lataat samalla tavalla 744:n FMC:lle. Nuo FMC:t kun ovat identtiset niin ne plaanit toimivat kummassakin.

Jani,suosittelen Vatsimia/Ivao:a. thmbup

Ainahan voi suositella, mutta minä pitäydyn offline lentämisessä sillä olen sen verran tuota AI:ta muokannut ettei enään huvita lentää tyhjiltä lentokentiltä  Wink

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Aki Salmela
Offline Offline

Posts: 863
Date Registered: 04.10.06

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #26 on: 10.03.07, 11:38 »

Joo kiitos paljon, Jani  Wink Määkään en jaksais nyt millään siirtyä vatsimiin tai ivaoon kun on tuota ai liikennettä asenneltu muutama viikko  Tongue (eikä semmosista online-lennoista tulisi mun kohdalla mitään  laugh)
Santeri Mankinen
Offline Offline

Posts: 665
Date Registered: 13.07.05

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #27 on: 10.03.07, 15:43 »

moi

Ottoa lainaten kuuntelen ensin ATIS:n näpyttelemällä kentän atis taajuuden radioon. Tämän jälkeen kun olen noin 30nm lentokentästä otan yhteyden toweriin ja pyydän laskeutumisluvan. Tätä ennen ollaan yhteys otettu tietenkin approachiin. FSNavigatorista näkee kätevästi niitten kenttien rajat kuinka pitkälle yhteyden voi ottaa.

Jani
Joo ATIS:n kuuntelemallahan se selviää, mutta ongelma on se että tuo kuuntelu on mahdollista vasta tietyn etäisyyden päässä ja yleensä se on erittäin lähellä kenttää. STAR:ien säätäminen onkin sitten melko tuskaa kun ollaan jo tuon ATIS taajuuden alueella. Mutta kaippa se vaatii vain nopeaa toimintaa.
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #28 on: 10.03.07, 15:50 »

Joo ATIS:n kuuntelemallahan se selviää, mutta ongelma on se että tuo kuuntelu on mahdollista vasta tietyn etäisyyden päässä ja yleensä se on erittäin lähellä kenttää. STAR:ien säätäminen onkin sitten melko tuskaa kun ollaan jo tuon ATIS taajuuden alueella. Mutta kaippa se vaatii vain nopeaa toimintaa.

Joillain kentillä olen saanut kuunneltua ATIS:n noin 70 merimailia ennen lentokenttää. Sitten voipi naputella sen STAR kuvion sinne matolootaan hyvissä ajoin. Usein käytän myös Active Sky ohjelmaa jolla saa ATIS:n saapumiskentälle jo ennenkuin lähtee lennolle. Ainakin PMDG yms. lisäosat joissa on toimiva FMC tuon STAR reitin ARR sivulle ohjelmointi on helppoa ja sen pystyy tekemään lennon aikana.

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Santeri Mankinen
Offline Offline

Posts: 665
Date Registered: 13.07.05

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #29 on: 10.03.07, 19:42 »

Joillain kentillä olen saanut kuunneltua ATIS:n noin 70 merimailia ennen lentokenttää. Sitten voipi naputella sen STAR kuvion sinne matolootaan hyvissä ajoin. Usein käytän myös Active Sky ohjelmaa jolla saa ATIS:n saapumiskentälle jo ennenkuin lähtee lennolle. Ainakin PMDG yms. lisäosat joissa on toimiva FMC tuon STAR reitin ARR sivulle ohjelmointi on helppoa ja sen pystyy tekemään lennon aikana.

Jani
Itselläni on käytössä myös tuo Active Sky, mutta sehän antaa vain METAR:ja? Huh
Jani Salo
Offline Offline

Posts: 9814
Date Registered: 05.07.01

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #30 on: 10.03.07, 19:46 »

Itselläni on käytössä myös tuo Active Sky, mutta sehän antaa vain METAR:ja? Huh

Menee potkat ja sorkat sekaisin  Tongue Metaristahan pystyy siis lunttaamaan sen tuulensuunnan etukäteen ja suunnilleen saa selville mille kiitoradalle pitää laskeutua.

ATIS:n voi kuunnella sorvaamalla sitten radioon sen atis taajuuden ennen kuin aloittaa laskeutumisen.

Jani

Jani Salo
"No flying machine will ever fly from New York to Paris." -- Orville Wright
"My soul is in the sky." -- William Shakespeare
Espoo, 02230
http://openflights.org/user/777-300ER
Santeri Mankinen
Offline Offline

Posts: 665
Date Registered: 13.07.05

Re: Cathay Pacific Boeing 747-400 CX907 HKG Hong Kong - MNL Manila
« Reply #31 on: 10.03.07, 20:05 »

Jep vähän tahtoo mennä sekaisin laugh. Näin olen tehnytkin eli katsonut METAR:sta tuulen suunnan ja sitten arvuutellut tuota kiitotietä, mutta suuremmilla kentillä missä noita baanoja piisaa enemmänkin on vähän hankala arvuutella tuon pelkän tuulen perusteella etukäteen ja varsinkin jos on tyyntä. Tärkein kuitenkin selvisi, se että ei ole mitään muuta oikoreittiä saada tietää noita kiitoteitä. Siispä teen niinkuin ennenkin eli katson METAR:t ja kuuntelen ATIS:n lähempänä kenttää Smiley
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1