Flygning Online med default plan "GPS".

(1/2) > >>

Martin.S:
Hej !

Har lite frågor ang flygning med defaultplanen + div freewareplan utan fmc .
Har som sagt köpt PMDG 737 å gjort min karriär genom den hittils .
Har många timmar med Cessna 182 å piper cheeroke men bara offline.
1. Alltså hur filar jag en flightplan ? Den man får genom fsroute till fs2004 e ju lite klen utan alla fixar etc ?

2. Då jag recuestar så säger jag ju "unable sid/star due rnav type" men då har jag hört att man iaf får en sid . Ska man flyga den manuellt då ? ( E lite kort på kartor ) E ju svårt ju . Eller kan jag få vectors redan från start å hela vägen till min gps flightplan.

3. När jag närmar mig flygplatsen å ropar "unable sid/star due rnav type" får jag vectors hela vägen till ils appr ?

Kommer säkert på fler frågor .
Har ni övriga tips ang detta så skriv gärna dom med .
Vore ju kul att flyga lite annat me .
De finns ju många fina freewares !

mvh
Martin.S

Martin.S:
  42 som tittat ingen svarat

Beppe:
Hur du fyller i och skickar en färdplan hittar du på IVAO-SEs alltid så underskattade träningssida: www.ivao.se/training/komma-igang-pilot.
Om du är osäker på hur du följer en SID/STAR kan du alltid begära vektorering. 

Martin.S:
Tack
Men varför säger man "unable sid/star due rnav type" å så får man ändå en sid från atc
Asså jag har ju flugit med ATC men med pmdg´s 737 å FMC så då e de ju lite enklare.
Känns bättre å få lite support här innan man ger sig ut för att slippa ge ATC massa bekymmer i onödan.

mvh
Martin

Beppe:

Tack
Men varför säger man "unable sid/star due rnav type" å så får man ändå en sid från atc
Asså jag har ju flugit med ATC men med pmdg´s 737 å FMC så då e de ju lite enklare.
Känns bättre å få lite support här innan man ger sig ut för att slippa ge ATC massa bekymmer i onödan.

mvh
Martin

Det där är väll egentligen lite överkurs just nu, du behöver bara säga unable to fly SID, would prefer vectors, eller nåt liknande. 

Navigation

Up one level

Next page