FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.10.19, 01:15

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Pelastusoperaatio
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Pelastusoperaatio  (Read 2707 times)
klappala
Former member
Re: Pelastusoperaatio
« Reply #20 on: 09.08.08, 20:14 »

Tästä asiasta on keskusteltu ennenkin. Oletko koskaan esim. kaatunut polkupyörällä?

Tämä menee nyt melko lailla off topic mutta kyllä olen - sekä polku- että moottoripyörällä. Polkupyörällä kaatuessani tuntui aika tavalla kipua jälkeen päin, moottoripyörälläkin jonkin verran mutta siinä tapauksessa SMOTOn (http://www.smoto.org) kuljettajien turvapukuohjesäännön asiallinen noudattaminen (johon kuuluu paljon muutakin kuin kypärää koskevat säännöt, mm. takissa ja housuissa on oltava tietyt turvaosat kohdallaan) samoin kuin pyörän varustelussa ollut antitiltti pelastivat paljolta. Pyörä oli kuitenkin vietävä ammattitaitoiseen huoltoon uuden suuntavilkun asentamista ja tuulilasin ja taustapeilin korjausta varten. Samalla myös antitilt jouduttiin vaihtamaan uuteen naarmuttumisen johdosta. Jos antitilttiä ei olisi ollut, ei vasen jalkani enää toimisi eikä siten pystyisi käyttämään kyseisen pyörän vaihteita. Mutta onneksi vasen jalkani pelastui antitiltin ansiosta.

lentokone törmää esim. vuoreen... lentokone tuhoutuu täysin.

Pitää paikkansa. Semmoisella koneella joka on törmännyt vuoreen ei yleensä törmäyksen jälkeen enää lennetä. Mutta mitäs uutinen sanoikaan siitä koneesta, jonka repeämää tässä oltiin menossa pelastamaan! Qantas aikoo korjata kyseisen revenneen koneen säilyttääkseen maineensa lentoyhtiönä, joka ei koskaan ole onnettomuuden johdosta menettänyt konetta. Mutta siinä tapauksessahan repeämä ei johtunut vuoresta.
Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1