UFO-havaintoja?

<< < (69/80) > >>

Suikka:
Quote

Kuvia: http://grin.hq.nasa.gov/
Pari esimerkkikuvaa: http://grin.hq.nasa.gov/IMAGES/MEDIUM/GPN-2000-001139.jpg
http://grin.hq.nasa.gov/IMAGES/LARGE/GPN-2000-001148.jpg
...


Avaruussukkula Columbian lento STS-107 päättyi katastrofiin paluussa ISS avaruusasemalta maahan ja alus tuhoutui maanilmakehässä 1. helmikuuta 2003. Tämä on uutisoitu.
Mutta päättyikö seuraava tätä Columbian onnettomuutta seurannut avaruussukkula Discoveryn 26.7 2005 lähtenyt lento STS-114 myös katastrofiin paluumatkalla maahan (jarrupoltto orbitelilla lähellä ISS avaruusasemaa paluun alkuvaiheessa epäonnistui)?
Tämmöisestä ei ole uutisoitu. Tiettyjä epäilyjä asian suhteen kuitenkin on.

Discoveryn paluu ISS avaruusasemalta maahan viivästyi teknisten ongelmien takia. USA:ssa oli jo kadulla banderolleja joissa sanottiin 'että toivoa vielä on maanantaihin asti' tai jotain tällaista...
... Discovery-sukkulan sitten väitetään laskeutuneen tiistaina 9. elokuuta 2005 yöllä syrjäiseen varalaskupaikkaan Edwards Air Force Baseen Kaliforniassa...
... Tästä laskusta on olemassa 'tekaistu' (?) yö video, josta ei selviä mikä avaruussukkula siinä laskeutuu yöllä...
... Maassa tuoreeltaan väitetyn laskun jälkeen päivänvalossa kuvatut ja julkaistut kuvat lennolta STS-114 palanneesta Discovery sukkulasta eivät kestä kriittistä tarkastelua kuvissa näkyvien varjojen yms. kummallisuuksien takia...

Myös suunniteltua seuraavaa sukkulalentoa ISS avaruusasemalle siirrettiin useita kertoja. Columbia onnettomuuslennon jälkeen oli suunniteltu tiuhaan tahtiin uusia lentoja. 
Muistaakseen seuraavan lennon piti olla jo noin kuukauden päästä STS-114 lennosta. Sitten sitä siirettiin joulun alle. Ja uudestaan maaliskuuhun... Ja jälleen myöhemmäksi.
Seuraava lento numerolla STS-121 toteutui vasta 4.7 2006.
Se oli edelleen 'Return to Flight' tunnuksella kuten aikaisempi STS-114 lentokin oli ollut.
Myös ilmoitettu sukkula, jolla lento STS-121 sitten lennettiin, oli jälleen Discovery nimeltään, joskin (mahdollisesti kokonaan uusi)... 
Ainakin lennon STS-121 käyttämän sukkulan mittaristot ja muut rakenteet olivat kai kovasti muuttuneet toisenlaiseksi verattuna edelliseen STS-114 lennon Discovery sukkulaaan...

Ohessa eräs 'UFO-havainto' video STS-114 lentoa sivuten:

http://www.youtube.com/watch?v=Vegh44yUcdU  //  NASA STS-114 UFO Video 
(Usein Ufot ovat epäonnistuneita avaruuslentoja... kuten mahdollisesti STS-114 lento myös itse oli...)

Alla on vielä USA:n 'kuulennolta' julkaistuja kuvia... siis vanhoista kuulennoista silloin 60–70 luvulta... Arvioi itse niiden aitoutta kuvista.
(Nasan kuvat http://grin.hq.nasa.gov/IMAGES/MEDIUM/GPN-2000-001139.jpg  http://grin.hq.nasa.gov/IMAGES/LARGE/GPN-2000-001148.jpg )

Kaikellehan on tietysti selityksensä. Olemme Nasalta varmaan saaneet modifioituja kuvia. 
Alkuperäisiä ei varmaan voi antaa... syystä tai toisesta...   
 
[ Attachment not found - or removed ]
[ Attachment not found - or removed ]
[ Attachment not found - or removed ]
[ Attachment not found - or removed ]

Häiritseekö sinua jos asiat ovat todellisuudessa toisin kuin on ilmoitettu? Vai onko se sinulle sama, kunhan on Sweet Dreams...?
http://www.youtube.com/watch?v=qeMFqkcPYcg  //  Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of This)

 

EDIT:
Wiki Discovery avaruussukkulalennoista STS-114 ja STS-121 Columbia sukkalan tuhoutumisen jälkeen (Return to Flight):
http://fi.wikipedia.org/wiki/STS-114  // wiki STS-114 lento
http://fi.wikipedia.org/wiki/STS-121  // wiki STS-121 lento

EDIT2:

Liittyen tuohon Discovery-sukkulan mahdolliseen epäonnistuneeseen jarrupolttoon ja sen jäämiseen sen johdosta maatakiertävälle radalle:
 - havannoijat Norjassa (ja muualla?) ovat nähneet ISS-avaruusaseman perässä ja muuallakin jotain kummallista väitetyn Discovery-sukkulan maahan paluun jälkeenkin...
 - lisäksi laskun jälkeen sukkula siirretään tavallisesti jumbojetin selässä toiseen paikkaan...
   on väitetty että tätä siirtolentoa varta vasten tarkkailemaan tulleet katselijat olisivat pettyneet koska sukkulaa ja jumbojettiä ei sitten kuulunutkaan sovittuna aikana...
 - edellä jo oli siitä radioliikenteestä Nasan ja Discovery-sukkulan välillä... siitä on tehty havaintoja radioamatöörien keskuudessa... (on väitetty siitä keskustelusta havaitun kummallisuuksia...)
 - edellä oli myös tuo STS-114 lentoon liittyvä Nasan UFO(?) video ...

Olen lisäksi itse tehnyt yli kuukauden väitetyn Discovery-sukkulan laskun jälkeen 11.9 2005 noin kello 20:57 (Suomen aikaa) seuraavan havainnon Evolla.

Todettakoon että ISS avaruusasema on mahdollista nähdä kiikareilla (ja jopa paljaalla silmälläkin) tiettyinä aikoina kun aurinko on jo maanpinnalla laskenut ja on jo riittävän pimeää.
Jos kuitenkin noin 350 km korkeudessa lentävä ISS avaruusasema on edelleen silloin auringonpaisteessa, se on mahdollista nähdä maasta, kun auringon säteet valaisevat sitä.
Tätä ISS aseman tähystystä varten olin silloin 11.9 2005 mennyt jo vähän etuajassa tähystyspaikalleni.

Aurinko oli laskenut jo kello 19:58 ja ISS:n oli silloin määrä ilmestyä näkyviin kello 21:14 ja noin 10 astetta korkealla etelätaivaalla...  
Näkyviin kuitenkin tuli jotain samassa suunnassa jo 16 minuuttia ISS:n tuloa ennen ja siis jo noin kello 20:57.
Vaakasuoraan noin puoliminuuttia lentänyt objekti lensi huomattavasti alempana kuin ISS ja siis vain noin 2,02 astetta korkealla...

Tämä on saattanut olla väitetty elliptiselle orbitelille jäänyt Discovery-sukkula, jonka elliptinen kierorata olisi ollut korkeimmillaan (apogee) ISS:n rataraso eli noin 350 km ja alimmillaan (perigee) noin 160-170 km...
Tämmöisellä ratatasolla lentävä objekti tippuu aikaa myöten maahan.. siihen voi kuitenkin mennä viikkoja (varsinkin jos se on lentänyt alun pitäen korkeammalla)...

Tämä havaintoni objektista päättyi kun se meni harvaneulasisen ja oksaisen männyn taakse piiloon… No se oli sekä hyvä että huono että näin kävi... Sain siitä määritettyä tarkan korkeuskulman näkemälleni objektille...
... olin kuitenkin hieman pettynyt kun se ei tullut sen männyn takaa enää näkyviin (sen olisi oikeastaan pitänyt muutoinkin kai näkyä sen männyn läpi oksien lomitse...)...
Ehkä objekti meni maan varjoon tai sitten sen nopeus hiipui ilmanvastuksen takia ja se tippui sillä kierroksella jo kokonaan alas maahan... ?

Alla havaintopaikka ja Puolaan laskennallisesti sijoitettu objektin paikka (1227 km Evolta)…


[ attachment removed ]


[ attachment removed ]

EDIT3:
Edellä on EDIT2 todettu: "... ISS:n oli silloin määrä ilmestyä näkyviin kello 21:14 ja noin 10 astetta korkealla etelätaivaalla...".  Ilmeisesti ajan ISS:n näkyviin ilmestymiselle pitää kuitenkin olla 10 min aiemmin eli 21:04. En ole saanut tarkistettua tätä vanhoista ISS havaintoaikataulukoista (URSA:n taulukot?). Edellisen perusteella varmaan myös itse objektin ilmestyminen näkyviin ja sen havaintoaikakin mahdollisesti siirtyy siten 10 minuuttia aiemmaksi eli kello 20:47 (eikä siis kello 20:57 kuten edellä?). Muistiinpanot ajoista olivat vähän epäselviä, mutta korkeuskulmat ja suunnat muutoin tarkkoja... sorry..

Wanhis:
Quote

Ja tässä nyt kai kuitenkin kaivattaisiin niitä UFO luolia... ehkä joku osaa kertoa niistä... ?

Tuota,tuota  . . . tarkoitus oli tehdä selventävää juttua tästä maan alla risteilevistä käytäväverkostoista ja miten ne liittyvät Ufoihin. Viime hetkellä tulin järkiini enkä sitä yritä tehdä. Asia on monella tapaa erittäin raskas eikä siitä sovi puhua täällä foorumilla ja tuskin missään. Asiassa ei ole mitään viihteellistä, vaan se on lähinnä ahdistavaa!
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin en ihmettele yhtään miksi hallitukset ja eri maiden armeijat salailevat ufoihin liittyviä tietoja. Asia taitaa olla sen luonteinen, että vaikeneminen on ainoa vaihtoehto.
 

Suikka:
Quote

... Asia taitaa olla sen luonteinen, että vaikeneminen on ainoa vaihtoehto...


No ei kai sentään ainoa... Katso vaikka Amerikan linjauksia... (ketju: Valkoinen talo myöntää: 28 % USA:n liittovaltion ohjelmista ei toimi)....
.. ja joka siis ohjeistaa ITSE kansalaisiaan: "Expect more". 
 
Näin vaalivuonna, eikö ihmisillä ole oikeus totuuteen?
(Nyt ei mene läpi feikit, nyt ritaria tarvitaan... kuten "Nauravat Nakit" -yhtyekin toteaa leikkisästi kappaleessaan 'David Hasseldorf'... (ja eihän sinne kuuhunkaan nyt AUTOLLA sentään mennä, eikä Hollywood filmi studioilla...)

Ja onhan ne vaalit tosiaan myös Suomessa.  
Totuus asioista esiin ja sitoutuminen totuuteen siihen vaan vaaliteemaksi, niin ääni napsahtaa täältä... ja teothan ne painaa totuuden lisäksi.... tietysti (eikä siis pelkästään viisaat neuvot, niitä saa muiltakin tekoälyohjelmilta... )...
PS
Näin väitetään tapahtuneen Atlantis- sukkulalle silloin Discoveryn 'Return to Flight' lennon aikoihin... (.. ja parin muun jutun jälkeen ei sitten enää ollutkaan millä lentää... no tienes... vai kuis?)
http://www.youtube.com/watch?v=imZf6QWjHV8    //  NuclearActiveGuy,Space Shuttle Atlantis-failed launch
 

EDIT:
Tässä Apollo 13 'Avaruus Yö'. Läpi kuultaa ironia... vai eikö sitenkään...? Huomaa värähtelyt kohdassa 1:50 ja henkilö niitä seuraamassa(?) ja 'loppukaneetti' kohdassa 4:40... 'Spirit of the America...' 
http://www.youtube.com/watch?v=yXsVxFycRZo  //  Space Cowboys (Apollo 13) von Space Night

Edellisessä pelianimaatiossa "Space Shuttle Atlantis-failed launch" on esitetty vaikeuksiin joutuneen Discovery sukkulan (STS-114 lento) avuksi korvaavana lentona lähetetyn Atlantis sukkulan kärsineen toisen boosteriraketin vajaatoiminnasta joka johti lennon keskeytykseen ylhäällä...
Irrotusproseduuria ei ollut koskaan testattu käytännössä aiemmin, ja joidenkin mielestä se oli jäänyt keskeneräiseksi muutoinkin ja alun pitäen... Tämä irrotusproseduuri oli kai vaadittu turvallisuussyistä jälkikäteen sukkulaohjelmaan ja se ei käytännössä sitten valmistunut täydellisesti koskaan...(?). 
 
Mielenkiintoinen 'Suomi-lisä' Columbia sukkulan tuhoutumisen jälkeiseen Discovery STS-114 lentoon oli sen turvallisuus- ja erikoistilanteiden hallintaan tehty laajennettu organisaatio, joka sisälsi mm. suomalaisia asiantuntioita... ja jo aiemmin oli käytetty suomalaista 'knowhowta' laitteistojen osalta...
Tietokoneohjattu virranjakoyksikkö oli kai ainakin osittain suunniteltu ja toteutettu suomalaisten toimesta. Yksikkö kai jakaa (myös kriisitilanteessa) aluksen rajallisia sähkövaroja prioriteetiltaan tärkeimpiin kohteisiin tietokoneavusteisena... Keskeytyksessä ko. irrotusproseduurissa (kun sukkula irrotetaan External Tankista) tämän yksikön käyttäytyminen on mm. keskeistä...(?). Jos tietokoneet sukkulassa eivät saa virtaa tai esiintyy virtapiikki, ne kaatuvat. Alus ei silloin voi lentää ilman tietokoneita...

Erikoistilanne -organisaation tehtävänä kai muutoinkin oli ratkaista vaikeuksiin joutuneen STS-114 Discovery sukkulan yhteydessä lähettääkö toinen sukkula ISS:lle vai ei...
Ei kai sitten lähetetty ennen kuin Discoveryn paluun yhteydessä oli jarrupoltto epäonnistunut...

Väitteiden mukaan jo STS-114 lennon alkuvaiheessa ja lähdön jälkeen tietty 'trace data' -recorderin ominaisuudet ylitettiin... (jälleen sen turvallisuusorganisaation moka..(?)).
Tämä digitaalinen recorder-yksikkö ei voinut tallentaa kaiken kaikkiaan kuin pari tuntia lentoon liittyvää dataa... Se oli kuitenkin säädetty tallentamaan 100 % lennosta (eli kaiken lennosta kaiken aikaa..(?)) mihin se ei pystynyt...
Tämä rasitti järjestelmiä kaiken aikaa lennolla (?) ja johti paluun yhteydessä päätietokoneen sekoamiseen jarrupolton alkuvaiheessa (database ja anturien/servojen osoiteavaruus)...

Kaikki datasiirto (ja siis myös päätietokoneelle lähetetyt komennot maasta kuin myös sen ’Flightrecorderin tulosdata) menevät tämän tiedonsiirron keskitinkortin kautta… siis päätietokoneelle ja haaroitettuna muualle…
Flight-recorder yksikkön virhetoiminta oli kai onnistunut sekoittamaan tällä keskitinkortilla olleen parseri- ja dataframeDSP-prosessorin…
Niinpä kaiketi päätietokone sai kaiken aikaa sen johdosta valtavan määrän ’sian saksaa’ flightrecorderin sekoitettua sen keskitinkortin…
... eikä pystynyt siten kunnolla vastaanottamaan edes sille maasta lähetettyjä tuikitärkeitä komentojakaan…
... ja se sen saama ’sian saksa’ oli jo onnistunut lisäksi sekoittamaan päätietokoneen osoiteavaruuden (laitteiden ja antureiden osoitteet tietokoneen muistissa) ja se sekosi sitten lopullisesti huippukuormituksen aikana jarrupoltossa…

Keskeytetty sukkulan paluu maahan ja 'go around'-proseduuri maapallon ympäri ei tuottanut tulosta, koska alus oli jo joutunut tuntemattomalle elliptiselle radalle maapallon ympäri jarrupolton yhteydessä...
... lisäksi aputietokoneen uudelleenkäynnistys ei onnistunut… päätietokoneen uudelleen käynnistystä ei edes kai sitten enää edes yritetty… Faktaa vai Fiktiota... vai siltä väliltä...? 

EDIT2:
STS-114 lennolla jo ISS:ltä irrotuksen jälkeen Discovery sukkulan ollessa vielä vähän matkan päässä orbitelilla pysähdyksissä ja tarkistuksissa se pyysi 'The text and graphics system' -järjestelmään kuuluvalla HardCopy laitteistolla tietoja maasta...
Tietojen lähetys maasta kuitenkin kai failasi...(vaikka Ku-band video yhteys alukseen kyllä pelasi). Tästä jo olisi pitänyt osata tehdä maassa se johtopäätös, että laitteissa on jotain outoa ja mätää... ja lento ja paluu maahan olisi pitänyt keskeyttää selvityksen ajaksi...
(Uplink operations are controlled by the Mission Control Center in Houston.)
 
Ja jo aiemmin lennon alkuvaiheessa LiftOffin jälkeen olleesta tiedonsiirrosta maa-aseman ja sukkulan välillä radioamatöörit havaitsivat erheen siinä 'dataRecording'- järjestelmissä... tästä on ollut juttua netissäkin välillä...
Näyttäisi ettei maa-asema aivan ollut asioiden ja tilanteen tasalla silloin Discovery STS-114 lennon aikoihin...

Alla on sukkulan miehistön käsikirja. Mielestäni sen aikaisempi versio sisälsi myös edes jonkinlaisen graafisen BlockDiagram esityksen sukkulan tietoliikenne- ja tietokonekytkennöistä...
Nyt sekin vähä on kai opuksesta poistunut...
(ihmekös se sitten jos asiat eivät enää kestä hanskassa... sillä jos asiat on hanskassa, niistä voi AINA piirtää myös periaatteellisen kuvan kynällä...)
http://www.nasa.gov/centers/johnson/pdf/390651main_shuttle_crew_operations_manual.pdf  // Sukkulan miehistön manuaali

Ne jotka haluavat mennä pidemmälle...
http://www.orbitermars.co.uk/deepspacemanual.pdf  // The Deep Space Flight Manual
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/download.html             // Ilmaisen Orbiter avaruussukkula simulaattoriohjelman lataus (Orbiter.exe ohjelma sitten käynnistää latauksen tietsikalle kun zip-filet on purettu johonkin tiedostoon...)
 

tare:
Apollo ohjelman aikana oli kunnon kameroita. Kuten Hasselblad. Kuvattiin myös  jo silloin 3D kuvia  Nämä vanhat kamerat toimivat varmasti tänäänkin.
Apollo projektiin valittiin paras mahdollinen kello . Kello oli puvun hihan päällä . lämpötilaerot + 200/ - 200 astetta.  Kello oli Omega Speedmaster. Vieterivedettävä.
Nämä vanhat kellot toimivat luotettavasti tänäänkin.

Silloin ei tehty surkeaa tusinakamaa halpamaissa. Vaan laatukamaa. 

Suikka:
Quote

37 37'41.7N, 116 50' 55W
Kopioi ylläolevat koordinantit Google Earthin paikkahakuun, niin pääset katselemaan varsin mielenkiintoista maamerkkiä!

Pekka Suikka ]
Libya aavikko N27.7391° E22.0415°
Libya aavikko ympyrä N26.9142° E21.9534°
Libya aavikko N25.455° E21.6013°


Onko tuohon Nevevan mielenkiintoiseen maamerkkiin tai noihin Libyan ympyröihin löytynyt tarkempaa tietoa? Onko se joku 'atomivaarasta' varoittava merkki siellä Nevadassa se kolmio? (radioaktiivinen alue tai jotain?)
Vai se suunniteltu radioaktiivisen jätteen hautauspaikka, joka on jo valmiiksi merkitty sillä kolmiolla?
Sekä noiden Libyan ympyröiden halkaisijat että tuon Nevadan kolmion kanta taisi olla yli kilometrin suuruisia. Siis melko kookkaita!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page