Näppäinkomennot?

(1/1)

jepaa:
En tiedä vaikutanko tyhmältä aloittelijalta (sitä varmasti kyllä olenkin. ), mutta voisikohan joku laittaa tänne nuo perusnäppäinkomennot suomeksi FS 2004:ään (myös englanninkielinen nimi)?
Olisiko vinkkejä miten niitä kannattaisi säätää uudestaan?
Mitkä kaikki kannattaisi ottaa joystickiin?
Kertokaahan miten teillä muilla on säädetty?
Kuinka paljon käytätte/olette opetelleet niitä, vai säädettekö hiirellä usein? Varmasti hyötyä on, jos paljon/kaikki opettelee?

Palstaa en löytänyt, eikä koulutuspaketistakaan näyttänyt löytyvän kyseisestä asiasta tietoa. Varmaan johtuen ohjelmien erilaisuuden takia?

Kiitos!

Nago:
Ilotikkuun voi laittaa esim. laipat, laskutelineet, trimmin, jarrun, spoilerit yms. Näppäinkomentoja en itse käytä oikeastaan ollenkaan, vaan hiirellä näpsytellen mennään.

Pona:
Niin, ainoa mun käyttämä komento on Pushback tai "Työntö" komento Shift+P.

//P.L

Nago:

Niin, ainoa mun käyttämä komento on Pushback tai "Työntö" komento Shift+P.

Aivan.. Lisäämällä tuohon vielä 1 tai 2 saadaan määrättyä suunta, jonne työntö tapahtuu. Eli Shift+P+1 = käännös(90 astetta) vasemmalle, ja Shift+P+2 = käännös(90 astetta) oikealle.

Joona Laamanen:
Itse simuilen toistaiseksi pelkällä joystickilla, johon on pistetty nappeihin laippasäädöt, korkeustrimmi, jarrut, laskuteline ja spoilerit. On toiminut ihan hyvin, paitsi että joskus vahingossa tulee yläilmoissa painettua laskutelinenappia... Siitä seuraakin kuuluisa mahalasku.

En ole jaksanut vaivautua opettelemaan näppäintoimintoja (paitsi tuo pushback ja mixture), hiirellä käy kaikki loput säätämiset ohjaamossa kätevästi. PPL-koulutusvaiheessa tosin on syytä muistaa käyttää toimintoja vain joystickilla ja näppäimistöllä lentokoetta varten, koska käsittääkseni FS:n flight video -toiminto ei kaiketi rekisteröi hiirellä tehtyjä toimintoja (lukee jossain VF-oppaassa, että siinä tulisi käyttää vain joystickia tai näppäimistöä).

Kuitenkin on kyse vain tottumuksista. Kannattaa kokeilla joikkaan erilaisia toimintoyhdistelmiä (sisältäen ainakin mielestäni tärkeimmät - laipat ja trimmi), sitten voi ajan myötä vaihdella pois turhempia toimintoja ja pistää tilalle hyödyllisempiä.

Navigation

Up one level