FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 07:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Heavyä ärkele!
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 22 Reply Print
Author Topic: Heavyä ärkele!  (Read 91967 times)
Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

Re: Heavyä ärkele!
« Reply #280 on: 25.11.11, 22:15 »

Ja paskat! Minäkin ajattelin aikoinani, notta kun näen Orvon Jenkkilästä, niin sillä on puku päällä, tukka lyhyeksi leikattuna jne. Ja paskat! Tuli hyevi-jätkä kaikilla tuheroilla vastaan...  Annetaan se anteeksi. Näin se internet pettää....Grin

PS Please en halua kuulla Orvon mielikuvia... minä ittestäni!  Grin
T: Pelikaanikaula

Anteeksi, en ymmärtää Sinän kirjoitus......... Shocked

Minä luottaa Mr. Välilä ja Sinä ei saada kirjoittaa "tell a lie"  Angry

Cathy ^-^

Noraneko
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #281 on: 25.11.11, 22:26 »

Miksi? Ei olla riittävä heavy tai et pitää musiikki (sound), laulaja (singer), sanat (lyrics) ? Minä ymmärtää, Sinä pitää voimakas "heavy"musiikki..... (örinä musiikki Grin)

Matti Esko ja Laura Voutilainen olla eri musiikki asia ja ei saada tehdä "vertaus"

En osaa selittää. Joku siinä Evanescencessa vaan tökkii. On aina tökkinyt. Ihan sama homma, kuin nyt sitten tuon Laura Voutilaisen kanssa. Oikeastaan mitä enemmän sitä joka tuutista työnnetään ulos, sitä enemmän se saa puistatusrefleksin esiin. Siitä myös tuo vertaus. En verrannut bändejä, vaan niiden aikaansaamia reaktioita Tongue

Sinä nyt kirjoittaa sekavasti eri osio.... Grin

Toinen osio Sinä "kieltää" Anette laulu ja nyt hän esittää paras esitys.....Huh

En sanonut, että se oli "paras esitys kaikista", vaan tuo biisi sopii tähänastisista biiseistä parhaiten Anettelle, tai sitten on tehty hänen äänelleen paremmin sopivaksi, kuin esim. yksikään edellisen levyn kappale...

Minä ajatella tämä musiikki: Mr. Holopainen mahdollisesti ajatella tämä muskiikki Liisa ihmemaassa "effect".....

Niin tätä vähän haen, eli kappale on tehty enemmän Anettea ja hänen keijumaista ääntä miettien, kuin aiemmat biisit. Ehkä...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #282 on: 25.11.11, 22:35 »

Kaikella kunnioituksella hevi-kansaa kohtaan, mutta en millään luononvoimalla ymmärrä noin "raskasta" musiikkia. Kävin läpi (osittain) tämän sivun linkit ja biisit. Olo oli sen jälkeen kuin ummetuksessa. Täyttä paskaa tuli joka tuutista lissää, mutta mistään reiästä se ei enää mahtunut ulos. Sorry. En ymärä. Makunsa kullakin.  Siis, kaikella kunnioituksella musiikimaun suhteen, mutta.... agressiivista, niin agressivista, notta tässä ihan hämmästyy... Mikonkin musiikkimakua... Täytyy kaivaa Topi The Mulqvist esiin... Tongue

HEH, et ole ensimmäinen, joka on tuota mieltä. Mutta minä olen aina ollut sellainen, että olen kuunnellut biisejä "osina". Mä voin helposti sivuuttaa huonon laulun, jos taustalta löytyy hyvää soitantaa. Ja sitä näistä tähänkin ketjuun linkittämistäni biiseistä pääasiassa löytyy... Mitä tulee agressiivisuuteen, niin mulle ihan oikeasti toimiva stressin yms. -purkukeino on pistää läpät korville ja laittaa volyymi kaakkoon. Mitä raskaampaa, sen paremmin toimii. Tai voisihan sitä lähteä rähisemään lähibaariin, tai tulla haastamaan riitaa forumille... Eikäku... Grin

Mutta älä toki teilaa minun musiikkimakua pelkästään tämän ketjun, ja tässä ketjussa esiintyneiden mieltymysteni takia. Minun musiikkimaku on oikeasti laajempi, kuin moni uskoisi Wink

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #283 on: 25.11.11, 23:19 »

Mygrainia... Eye of the Void:  Angry

http://www.youtube.com/watch?v=zJGW0TpR0So

Cathy Tiainen

Date Registered: 01.02.05

« Reply #284 on: 26.11.11, 00:07 »

En osaa selittää. Joku siinä Evanescencessa vaan tökkii. On aina tökkinyt. Ihan sama homma, kuin nyt sitten tuon Laura Voutilaisen kanssa. Oikeastaan mitä enemmän sitä joka tuutista työnnetään ulos, sitä enemmän se saa puistatusrefleksin esiin. Siitä myös tuo vertaus. En verrannut bändejä, vaan niiden aikaansaamia reaktioita Tongue

Outoa.... Roll Eyes Sinä et tietä mitä itse haluta....... Minä ymmärtää, musiikki JA laulu olla hyvä tai huono ja minä ehkä osata kertoa miksi minä en pitää joku musiikki tai laulu.....

En sanonut, että se oli "paras esitys kaikista", vaan tuo biisi sopii tähänastisista biiseistä parhaiten Anettelle, tai sitten on tehty hänen äänelleen paremmin sopivaksi, kuin esim. yksikään edellisen levyn kappale...

Niin tätä vähän haen, eli kappale on tehty enemmän Anettea ja hänen keijumaista ääntä miettien, kuin aiemmat biisit. Ehkä...

Sinä ajatella kuitenkin myös Liisa Ihmemaassa theme?  Tongue

HEH, et ole ensimmäinen, joka on tuota mieltä. Mutta minä olen aina ollut sellainen, että olen kuunnellut biisejä "osina". Mä voin helposti sivuuttaa huonon laulun, jos taustalta löytyy hyvää soitantaa. Ja sitä näistä tähänkin ketjuun linkittämistäni biiseistä pääasiassa löytyy... Mitä tulee agressiivisuuteen, niin mulle ihan oikeasti toimiva stressin yms. -purkukeino on pistää läpät korville ja laittaa volyymi kaakkoon. Mitä raskaampaa, sen paremmin toimii. Tai voisihan sitä lähteä rähisemään lähibaariin, tai tulla haastamaan riitaa forumille... Eikäku... Grin

Musiikki olla kokonaisuus (sävel ja laulu) ja mikäli tehdä arvostelu, tämä pitää tehdä kokonaisuus....
Sävel olla "piloilla" kun laulaja olla huono ja sama olla käänteinen....
Minä suosittaa purkaa agressio itse ja nakki-kioski olla turvallinen.... Tongue

Minun musiikkimaku on oikeasti laajempi, kuin moni uskoisi Wink

Miksi et haluta kuunnella toinen henkilön mielipide? Heavy musiikki Sinä pitää vai yksi "genre" oikea...... Wink

Mygrainia... Eye of the Void:  Angry

http://www.youtube.com/watch?v=zJGW0TpR0So

Yök  Grin

Cathy *-*

Noraneko
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #285 on: 26.11.11, 03:45 »

Anteeksi, en ymmärtää Sinän kirjoitus......... Shocked

Minä luottaa Mr. Välilä ja Sinä ei saada kirjoittaa "tell a lie"  Angry

Cathy ^-^

Koetan valottaa. Johtuu siitä että meikäläisen habitus on osin tarkoituksella harhaanjohtava ns. Biker dude tapainen. Eli jos ajan pyörän kanssa  ohi, todennäkoisesti ensimmäinen vaikutelma on että onkohan tuolla tosiaan kantolupa siihen kertasinkoon? Sitten jos joku tästä pääsee yli tai ohi niin voidaan ruveta jutustelemaan syvällisemmin. Netin välityksellä tätä ensivaikutelmaa ei pääse ihan suoraan tapahtumaan ja joskus vuosienkin päästä naamakkain tapaaminen saattaa tuottaa jonkin asteisen yllätyksen. Suuntaan tai toiseen  Cool

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orvo Välilä

« Reply #286 on: 26.11.11, 03:51 »

Sinä ei ehkä ymärä, mutta minä ja Orvo ymärtävät tämän biisin sanoman (sama ikäluka) maybe  Grin:

http://www.youtube.com/watch?v=ZInRE-KryGA&ob=av2n

Orvo on lentänyt Harvardilla, minä en vielä....  Wink

Tämä on kyllä loistava ketju... kaikki asianomaiset suorittavat kontribuutionsa suurella ymmärtämyksellä ymmärtämättä kuitenkaan toisiaan. Ajankohdallahan ei varmaa kuitenkaan ole mitään tekemistä asian kanssa  Roll Eyes

Mutta jotta aihetta edes sivuttaisiin, "heavy metal" lentokoneet ovat ja tulevat aina olemaan lähellä sydäntäni. Tavalla tai toisella. 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Orvo Välilä

« Reply #287 on: 26.11.11, 04:00 »

Tuo "osina" kuunteleminen muuten toimii loistavasti esmes tuohon MyGrainiin.... en nimittäin sitten yhtään diggaa tuota korinalaulua.... mutta yhtäkkiä välissä tupsahtaa niiiiiin kaunista kitaraa tai reipasta Bruce Dickinson tyylistä väliosaa.

Aggressiivisen metallin kuunteleminen stressin purkajana omalta kohdaltani toimii erinomaisen hyvin..... niin kauan kun en erehdy laittamaan ko. musiikkia auton tai pyörän soittimiin. Jos sen teen niin yleensä seurauksena on ylinopeussakko tai jotain muuta vähemmän miellyttävää.

Mutta älä toki teilaa minun musiikkimakua pelkästään tämän ketjun, ja tässä ketjussa esiintyneiden mieltymysteni takia. Minun musiikkimaku on oikeasti laajempi, kuin moni uskoisi Wink

Ei ne usko. Tiedän kokemuksesta. nimim. Mike Oldfield meets Rammstein.  laugh

Janne Pellikka

Date Registered: 15.09.10

« Reply #288 on: 26.11.11, 11:28 »

Porcupine tree The incident on kuuntelemisen arvonen tupla, ehkä hieman progenpaan makuun suuntautuvaa settiä thmbup

Jos et ekalla onnistu niin ota toinen. "http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=57919"
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #289 on: 28.11.11, 09:38 »

Jotta pysyttäisiin ketjun aiheessa, niin pistetään nyt edes vähän asiaankuuluvampi versio Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=wNvRMBqqvrs

Hah, tuohan on jopa pliisumpi versio kuin Europen oma!  Grin Eiköhän tämä enemmän ole topicin mukainen!?  Wink
Orvo Välilä

« Reply #290 on: 28.11.11, 12:13 »

Kyllä.... He tehdä "iloisempi" musiikki...... thmbup

Cathy ^-^

Evanescencesta.... pari päivää nyt tuota uutta albumia kuunnellut ja on se vähän parempaa kuin vanha, muistini mukaan ainakin. Lisää vaihtelua toivoisi edelleenkin, nyt parhaalta kuulostavat piisit jotka eniten poikkeavat tyypillisestä. Lähinnä  tuo Cathyn postaama What You Want ja sitten ehkä tämä;

http://www.youtube.com/watch?v=xzghxFIo78s

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #291 on: 30.11.11, 13:01 »

Pökäle on nyt löysää ripulia. Tänks to Anetten heiveröinen vinkuminen joka ei uppoa näihin Tuomaksen mahtipontisiin leffamusiikkeihin.  thmbdn

Hei, pojat on olleet kaukaa viisaita. Jos ei tykkää Anettesta, voi ostaa tuplalevyn, jossa toisessa on instrumentaalit biiseistä Tongue

Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #292 on: 30.11.11, 14:16 »

Jos ei tykkää Anettesta, voi ostaa tuplalevyn, jossa toisessa on instrumentaalit biiseistä Tongue

Siihen voit sitten itse laulaa päälle, jos ei Anetten heiveröinen vinkuminen uppoa. Grin

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Orvo Välilä

« Reply #293 on: 01.12.11, 19:22 »

Siihen voit sitten itse laulaa päälle, jos ei Anetten heiveröinen vinkuminen uppoa. Grin

Erinomainen ajatus..... laula itte jos luulet osaavas paremmin  Grin

Mutta mutta...... Yövissyn uus levy on jo ollut ulkona vaikka kuinka kauan eikä yhtään oo kommentoitu? Mikäs nyt on?

Tommi Manninen

Date Registered: 12.01.05

« Reply #294 on: 02.12.11, 16:28 »

Erinomainen ajatus..... laula itte jos luulet osaavas paremmin  Grin

Mutta mutta...... Yövissyn uus levy on jo ollut ulkona vaikka kuinka kauan eikä yhtään oo kommentoitu? Mikäs nyt on?

Heidän musa ei ole ihan mun juttu mutta kauppa käy:
http://www.iltalehti.fi/popstars/2011120114861578_ps.shtml
Hieno homma että oikeita levyjä menee edelleen kaupaksi.

Kun edellinen levy ilmestyi, kuunneltiin mun kolleegan kanssa se läpi työmatkalla ja täytyy myöntää että musiikillinen ähky tuli.

It's a long way to the top, if you wanna...
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #295 on: 02.12.11, 22:35 »

Yövissyn uus levy on jo ollut ulkona vaikka kuinka kauan eikä yhtään oo kommentoitu? Mikäs nyt on?

Kuten totesin aiemmin, niin onhan tuo kyllä melkoista elokuvamusiikkia. Ymmärrettävistä syistä... Joo, pari ihan asiallista rallia, mutta kyllä iso osa levystä menee joko tuohon Tommin lanseeraamaan ähkyosastoon, tai sitten on vain liian leffaa...

Se täytyy sanoa, että Anettea on osattu hyödyntää nyt paremmin, kuin edellisellä kiekolla. Tai ne hyvät biisit sopii paremmin hänen äänelle. Ehkä Tuomas on oppivainen ja seuraavalla lätyllä ollaan jo lähempänä sitä, että kaikki biisit sopii sille äänelle?

Orvo Välilä

« Reply #296 on: 02.12.11, 23:25 »

Kuten totesin aiemmin, niin onhan tuo kyllä melkoista elokuvamusiikkia. Ymmärrettävistä syistä... Joo, pari ihan asiallista rallia, mutta kyllä iso osa levystä menee joko tuohon Tommin lanseeraamaan ähkyosastoon, tai sitten on vain liian leffaa...

Se täytyy sanoa, että Anettea on osattu hyödyntää nyt paremmin, kuin edellisellä kiekolla. Tai ne hyvät biisit sopii paremmin hänen äänelle. Ehkä Tuomas on oppivainen ja seuraavalla lätyllä ollaan jo lähempänä sitä, että kaikki biisit sopii sille äänelle?

Totta, erilaista tavaraa on kovin kuin aiemmin tai sanotaanko että edellisessä levyssä vilautettua teemaa on viety pitemmälle. Elokuvaa varten tehty sovitus toki kuuluu ja mikä ettei kuuluisi kun kerta sitä varten on sävelletty ja sovitettu. Pitänee myöskin paikkansa että ei oikein taustamusiikkina menettele, ähky tulee. Paljon paremmin aukee kun istuu alas ja kuuntelee oikein ajatuksen kanssa eikä esim. ajaessa. Vaatii myös kohtuu hyvät laitteistot kuunnella että tulee kaikki esille, PC:n muovituokkosista ilman subbaria ei juurkaan kannata edes yrittää.

Tuota Anetten ääntä jäin miettimään.... Jonkinmoista lähentymistä lienee tapahtunut sävellysten ja äänen kanssa, mutta siltikin aina välissä ( kuten esim. tuo Storytime ) tulee sellainen fiilis että enemmänkin olis voitu saada irti jos miksattaessa oltaisiin vaan tuotu rohkeammin Anetten ääntä esille. Nyt se tuppaa häviämään paikka paikoin eikä mielestäni oikein pääse oikeuksiinsa.

Noh, jatketaan kuuntelua......  Cool

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #297 on: 05.12.11, 21:29 »

Itäisen rajan takaa örähtää...

http://www.youtube.com/watch?v=0S5qEUPns6Q

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #298 on: 06.12.11, 21:44 »

Itäisen rajan takaa örähtää...

Vastapainoksi rapakontakaista...

http://www.youtube.com/watch?v=4vRGYRD7sLk

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #299 on: 06.12.11, 21:54 »

Jos yrmy ääni tökkii, tästä vastapainoksi vähän kireämpiä sukkahousuja ja kevyempää/nopeampaa tilulilua länsirajan takaa Tongue

http://www.youtube.com/watch?v=zjR_y9YJs00

Pages: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 22 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1