FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 07:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?  (Read 1586 times)
Aleksi Saarinen
Akselirasvaaah
Offline Offline

Posts: 81
Date Registered: 16.10.05

Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?
« on: 02.05.07, 13:11 »

Terve!

Katselin FISDin FSX:n yhteensopivuuslistaa ja mieleeni heräsi kysymys.

Quote
Several problems. Old technique, will probably not be fixed.
Hmm. Millä tavalla vanha tekniikka eroaa "uudesta tekniikasta"? Mitä sceneryille tulisi tehdä, jotta ne toimisivat FSX:ssä? Onko esimerkiksi BGL:t erilaisia rakenteeltaan FSX:ssä? Ja mitä tällaisille tiedostoille pitäisi tehdä? Millaisia eroja siis on FSX:lle ja FS2004:lle maisemoinnissa? Kysymyksiä kyllä olisi mutten osaa pukea niitä sanoiksi. Grin

Nimim. kyllähän tämä Gmax alkaa pysyä hyppysissä! Cheesy

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9063
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?
« Reply #1 on: 02.05.07, 13:54 »

Terve!

Katselin FISDin FSX:n yhteensopivuuslistaa ja mieleeni heräsi kysymys.
Hmm. Millä tavalla vanha tekniikka eroaa "uudesta tekniikasta"? Mitä sceneryille tulisi tehdä, jotta ne toimisivat FSX:ssä? Onko esimerkiksi BGL:t erilaisia rakenteeltaan FSX:ssä? Ja mitä tällaisille tiedostoille pitäisi tehdä? Millaisia eroja siis on FSX:lle ja FS2004:lle maisemoinnissa? Kysymyksiä kyllä olisi mutten osaa pukea niitä sanoiksi. Grin

Lyhyesti sanottuna uusi simu käyttää xml tekniikkaa bgl luomiseen, vanha taas bglc- ja scasm-koodia. Ne ovat rakenteeltaan ihan toisenlaisia.
Objektit pitäisi koodata siis uudestaan xml koodilla, vika vain on siinä että xml ei taivu samoihin juttuihin kuin bglc ja scasm, ainakaan vielä. Joten moni asia pitää ilmeisesti toteuttaa eri tavalla jos se ylipäänsä on mahdollista. FISD kentissä on aika paljon käsin lisättyä/muutettua sälää, kaikki realistisuuteen pyrkimisen puitteissa, mutta nyt se ikävä kyllä vain haittaa ja hidastaa.

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 9063
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?
« Reply #2 on: 03.05.07, 08:22 »

Gmax ei tässä ole se taikasana vaan gamepack mitä käytät.

Kun exporttaat gmaxista ja käytät FS2004 gamepackia (xml-koodi) niin objekti näkyy myös FSX:ssä. Sen sijaan FSX xml-objekti ei välttämättä näy vanhemmissa simuissa.

'Don't panic'
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: Maisemoinnin erot FSX:ssä ja FS2004:ssä?
« Reply #3 on: 17.05.07, 16:13 »

Palautanpa tämän ylös takaisin. Nyt kun tuo SP1 on julkaisu, olisi minusta syytä testailla uusiksi noita Suomen FISD-kenttiä.
EFHK näytti jo paremmalta, muttei toiminut ihan kunnolla, eli joku pätsi on vielä tarpeen, mutta toisaalta EFMA, joka on tähän
asti ollut toimimattomien listalla, toimi. Tuossa SP1:ssähän on jotenkin pyritty minimoimaan maapallon pyöreyden vanhemmille
kenttäskeneille aiheuttamia ongelmia ja ilmeisesti jotain vaikutusta tosiaan on.

- Ville -

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1