det är visst en stor värld ju!!

(1/3) > >>

DefaultSlayerSWE:
först å främst så vill jag fråga om det är som jag tror att alla här diskuterar mäst microsoft flight simulator 10.

borde man skaffa det och ansluta sej till denna enorma värld av simulatorflygande jag just upptäckt?

asså när jag hittade den här sidan letade jag bara efter ett ställe att fråga om någon där ute vill spela falcon 4.0 allied force med mej, men kanske har jag hittart något mycket större.

vad är det här jag läser i en av trådarna. är det alltid folk som är ATC? kan man lita på dem, fungerar spelet då?

visst kommer jag inte få svar på allt jag undrar över i min första tråd men jag undrar iaf nu om man borde börja spela FSX.

ojski pojski asså. o jag förstår inte vad IVAo o det där andra är för någonting. finns det många olika servrar lr spelar alla i samma värld? för man kan väl åka runt hela jordklotet om man så vill?

thomashjelm:

Testa sökfunktionen, googla, kolla FAQn. Kräv inte att andra ska svara.

/T

AlexFlygare:
Sen så tror jag inte många kallar det vi håller på med för "spela." Det är lite mer avancerat än så och mycket seriösare. 

/Elix

matte629:
Om man kan lita på ATC? Online eller offline?

IVAO är en organisation med många servrar som är kopplade till varandra. SÅ i stort sätt kan man säga att det bara finns en enda stor server där alla kör.

På IVAO och VATSIM (som är som ivao) finns det även möjlighet att vara en online flygledare för piloterna.
Men det är ofta man får vara på UNICOM (frekvensen om det inte finns nån atc) då många positioner är tomma. Det är trots allt väldigt många positioner.

Hoppar du fått en liten uppfattning om onlinevärlden. Kan lägga till att online är det ingen lek med bomber och racertävling, utan det ska vara realistiskt som i verkligheten. Med tillåtelse att få starta och inte tränga sig i nån kö eller att försöka köra på andra.

AlexFlygare:

Men det är ofta man får vara på UNICOM (frekvensen om det inte finns nån atc) då många positioner är tomma. Det är trots allt väldigt många positioner.

Beror på hur man flyger? många flyger bara när det är ATC och där det finns ATC, jag till exempel. Kan knappt komma ihåg sist jag flög på Unicom

/Elix

Navigation

Up one level

Next page