FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
05.12.19, 16:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSX SP1 julkaistu!
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print
Author Topic: FSX SP1 julkaistu!  (Read 10284 times)
Fixeri
Former member
Re: FSX SP1 julkaistu!
« Reply #20 on: 16.05.07, 16:14 »

SP1 isketty puhtaaseen FSX:ään ja kyllähän se vaan pyörii huomattavasti paremmin.
Sen lisäksi, että FPS:t nousi, ne myös tuntuvat huomattavasti vakaammilta. Muutenkin peli
ei swappaile tai kangistu jos katselee ympäriinsä ja kamaa tulee lisää ruudulle ja muistiin.

Saipa vielä detailia nostaa ja silti pyörii paljon paremmin kuin koskaan - ja tämä kaikki ilman
mitää tweakeja. Heti alkuun kannattaa  se autogen -kansion default.xml poistaa tai tiedostopääte
nimetä uudelleen, sillä se vaikutti minulla älyttömän paljon, eli potkua tuli vieläkin lisää.

Täytyykin koittaa vielä hakea pienemmät tekstuurit yms. jos kärsis laittaa vieläkin enemmän
kamaa ruudulle Smiley
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #21 on: 16.05.07, 16:35 »

Vaikuttaa tosiaan niin paljon että minäkin tällä vanhalla nuhapumpulla pääsin heittämään oikein kunnon testilennon. HEL - ARN  Smiley

Pitääpä vielä tosiaan nuo autogenit poistaa, en muistanutkaan niitä. Vaan oliko X:ssä tuossa autogen filussa puitakin mukana? Ne olisi ehkä mukava säilyttää, no pitää katsoa.
[ attachment removed ]

'Don't panic'
Jan Sandholm

Date Registered: 05.07.05

« Reply #22 on: 16.05.07, 17:08 »

Puhdas FSX paitsi asennettu Photo-Based Add-on Scenery Update minkä kai pitäisi olla ok. Asennuksen yhteydessä tuli jokin InstallShieldiin liittyvä virhe, mutta näyttäisi silti toimivan ja "About..." näyttää oikean version. En tajunnut ottaa virheilmoitusta ylös, eli jos jollekulle muulle tulee sama, voisi vaikka postata tänne... Osaa sitten jälkikäteen kysellä jollei asennus pidemmän käytön yhteydessä toimikaan niin kuin piti.
ToniH22
Former member
« Reply #23 on: 16.05.07, 17:22 »

Mullahan tuo asentui ongelmitta, vaikka oli asennettu fsd koneita ja flight1 cessna 441...ja täysin ongelmitta pyörii. Nopeutu kyll jonkin verran latausajat thmbup
Kari Nopanen

Date Registered: 14.07.01

« Reply #24 on: 16.05.07, 17:53 »

Selvästi luistavampi on mullakin päivityksen jälkeen, nyt tällä pärjäilee tosi hyvin.  Ja grafiikat kestää katsella, ei päässyt FS9:llä lähellekään....   Tästä se lähtee.

Kari

Intel  Coffee Lake i9-9900K
16 GB DDR4 3200
GeForce RTX 2080 Ti
Windows 10 Home 64 bit
P3D v4
"Nii onkii, juu - vai onko ?"
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #25 on: 16.05.07, 18:11 »

Eli mitäs uutta tästä tulee? Paranee grafiikka ja fps?

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #26 on: 16.05.07, 18:16 »

Eli mitäs uutta tästä tulee? Paranee grafiikka ja fps?

http://blogs.msdn.com/ptaylor/

'Don't panic'
Henri Stschukin

Date Registered: 30.12.05

« Reply #27 on: 16.05.07, 18:45 »

Vaikuttaa tosiaan niin paljon että minäkin tällä vanhalla nuhapumpulla pääsin heittämään oikein kunnon testilennon. HEL - ARN  Smiley

Pitääpä vielä tosiaan nuo autogenit poistaa, en muistanutkaan niitä. Vaan oliko X:ssä tuossa autogen filussa puitakin mukana? Ne olisi ehkä mukava säilyttää, no pitää katsoa.
[ attachment removed / expired ]

Pystyisitkö laittamaan vielä nuhapumpun speksit ruutuun niin, voisi nopeuttaa mun FSX ostopäätöstä? Mulla on huono prosessori(AMD sempron 3200) mutta, muisti(2G) ja näytönohjain(Radeon X850pro) pitäs riittää?
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #28 on: 16.05.07, 19:03 »

Pystyisitkö laittamaan vielä nuhapumpun speksit ruutuun niin, voisi nopeuttaa mun FSX ostopäätöstä? Mulla on huono prosessori(AMD sempron 3200) mutta, muisti(2G) ja näytönohjain(Radeon X850pro) pitäs riittää?

P4 2.8GHz, 2GB RAM ja Ari Radeon  X1600Pro missä on 512MB muistia.

En minä silti suosittele FSX:ää tuolle kokoonpanolle kun vertaa siihen kuinka FS2004 toimii.

'Don't panic'
ToniH22
Former member
« Reply #29 on: 16.05.07, 19:08 »

Prossun kun saat vaihdettua tehokkaampaan malliin, eli AM2 tai A64 malliseen, niin varmasti enemmän saat tehoa irti nykyisesta koneesta(Muusta varustuksesta). Sempron ei oikeestaan oo peli käyttöön suositeltu prossu, mutta toimisto softia ajaa kyllä ihan mallikkaasti thmbup
Henri Stschukin

« Reply #30 on: 16.05.07, 19:09 »

P4 2.8GHz, 2GB RAM ja Ari Radeon  X1600Pro missä on 512MB muistia.

En minä silti suosittele FSX:ää tuolle kokoonpanolle kun vertaa siihen kuinka FS2004 toimii.
Totta. On se vaan pakko ottaa iskuja vastaan ja todeta että, uuden koneen hankinta se on edessä. Harmi vaan kun FS9:iin on tuhlattu niin paljon aikaa että, olen saanut siitä sellaisen kuin se nykyään on. Cry
Lentohenkilö
Former member
« Reply #31 on: 16.05.07, 19:09 »

SP1 pitää asentaa puhtaan FSX asennuksen päälle, sinun ongelmasi kuulostavat siltä että SP1 ei ole asentunut oikein.

Näinhän tässä illan mittaan tehtiin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Valitettavasti jotain ihme kökköä tuossa SP1:ssä vain tuntuu olevan. Joka jumalan kerta kun yritän tallentaa lentoa (vaikka kentällä ollessa Save -komennolla), niin softa ilmoittaa fataalista virheestä, sulkee itsensä ja sitten FSX käynnistyy uudestaan oletusasetuksilla.

Koneessa ei ole tasan mitään muuta tällä hetkellä kuin FSX ja SP1, ei siis ensimmäistäkään lisäkilkettä tai -konetta. Käyttiksenä on Vista.

Voisiko joku muukin Vistassa FSX:ää pyörittävä yrittää tallentaa ja kertoa miten käy? Kiitos.

Tämäkään asennus ei tuonut juurikaan lisäpotkua ruudunpäivitysnopeuteen. Hämmästyksen sormi on nyt ihmetyksen pers... olkoon.
 Tongue

Henri Stschukin

« Reply #32 on: 16.05.07, 19:11 »

Prossun kun saat vaihdettua tehokkaampaan malliin, eli AM2 tai A64 malliseen, niin varmasti enemmän saat tehoa irti nykyisesta koneesta(Muusta varustuksesta). Sempron ei oikeestaan oo peli käyttöön suositeltu prossu, mutta toimisto softia ajaa kyllä ihan mallikkaasti thmbup
Melkein joutuu sitten uuden emon hankkimaan jos prossun meinaa uusia ja niin edespäin...  Eli samalla hommaan sitten uuden kokoonpanon.

edit: Vaikkakin tän mun toimiston kaikki resurssit menee tähän kalsaripilotti touhuun. Tongue
Kim Eriksson

« Reply #33 on: 16.05.07, 19:52 »

EI MITÄÄN ENÄÄN! LATASIN UUSIKS JA TOIMI!  Embarrassed

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
jjjarvi
Former member
« Reply #34 on: 17.05.07, 08:43 »

Puhtaan asennuksen? Voiko se, että minulla tuo ei tunnu vaikuttavan johtua siitä, että minulla on cold&dark ? Huh

Tarkoittaako tuo puhdas asennus sitä että kaikki tweakit joita on käsin tehnyt FSX config.sys filuun pitää palauttaa defaulteiksi eli muuttaa/poistaa?Huh Ja lisäkoneet/paneelit/ maisema ,pilvi, kiitoradan tekstuurimuutokset pois ja aivan muokkaamaton FSX jonka päälle ajaa servicepackin???

Siis nyt sitten pääsee myös hyödyntämään moniydinprossuja!!!!??

Taidan aloittaa kesälomalla tehokoneen kasaamisen!!!

Jukka
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #35 on: 17.05.07, 09:14 »

Tarkoittaako tuo puhdas asennus sitä että kaikki tweakit joita on käsin tehnyt FSX config.sys filuun pitää palauttaa defaulteiksi eli muuttaa/poistaa?Huh Ja lisäkoneet/paneelit/ maisema ,pilvi, kiitoradan tekstuurimuutokset pois ja aivan muokkaamaton FSX jonka päälle ajaa servicepackin???

Kyllä suurinpiirtein. Itse kuitenkin heitin sen FSX DVD:n sisään ja valitsin repair. Se korvasi muokkaamani tiedostot ja SP1 asentui sitten ihan oikein.  Smiley

'Don't panic'
Risto Partanen

Date Registered: 07.01.07

« Reply #36 on: 17.05.07, 09:21 »

Voisiko joku muukin Vistassa FSX:ää pyörittävä yrittää tallentaa ja kertoa miten käy? Kiitos.

Minulla Vista ja FSX, toimii kuin unelma! Kaikki neljä FSX:ään soveltuvaa photosceneryä asennettu ja no probleemos.. Konekkin tosin vasta vähän yli viikon vanha joten koko konekkin on puhdas. Taitaa Masa olla jotain ihmeellistä koneelleen tehnyt jos ei toimi.. Uskon, että syy löytyy jostain hyvin yksinkertaisesta, "tennispallo pakoputkessa"-tyylisestä ongelmasta, Grin

RiPa

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
jjjarvi
Former member
« Reply #37 on: 17.05.07, 09:22 »

Näinhän tässä illan mittaan tehtiin, kun mikään muu ei tuntunut auttavan. Valitettavasti jotain ihme kökköä tuossa SP1:ssä vain tuntuu olevan. Joka jumalan kerta kun yritän tallentaa lentoa (vaikka kentällä ollessa Save -komennolla), niin softa ilmoittaa fataalista virheestä, sulkee itsensä ja sitten FSX käynnistyy uudestaan oletusasetuksilla.

Koneessa ei ole tasan mitään muuta tällä hetkellä kuin FSX ja SP1, ei siis ensimmäistäkään lisäkilkettä tai -konetta. Käyttiksenä on Vista.

Tämäkään asennus ei tuonut juurikaan lisäpotkua ruudunpäivitysnopeuteen. Hämmästyksen sormi on nyt ihmetyksen pers... olkoon.
 Tongue

Muistathan että syksyn mittaan  FSX saa Vistalle oman päivityksensä;luulenpa että nuo ongelmasi saattavat johtua juuri siitä että Vistassasi on DirectX10 ja FSX:lle ei tuota päivitystä siis vielä ole. Huom painotan sanaa LUULENPA=en tiedä varmasti!!

Muilla ainakin tuntuu toimivan hienosti tuo SP otapa selvää onko näillä muilla Vista vaiko XP?

Jukka
Kari Nopanen

Date Registered: 14.07.01

« Reply #38 on: 17.05.07, 11:10 »

Tongue

Vistassa ajelen FSX:iä, ja yhden omituisuuden havaitsin eilen illalla reittilennolla.  Nimittäin näppäin ö (öljy), jolla olen tottunut avaamaan ja sulkemaan kommunikaatio (radio) -ikkunan, avasi  useimmiten "save flight" taulun.  En koettanut savettaa lentoa, vaan canceloin, ja lento jatkui loppuun asti ok.  Täytyy seurailla jatkossa mitä ilmenee !

Kari

Intel  Coffee Lake i9-9900K
16 GB DDR4 3200
GeForce RTX 2080 Ti
Windows 10 Home 64 bit
P3D v4
"Nii onkii, juu - vai onko ?"
Kim Eriksson

« Reply #39 on: 17.05.07, 15:02 »

Jumankekka! Kyllähän tää huomattavasti paransi graffoja!

BEFORE:

AFTER: Shocked
'

Eli siis nyt pystys nostaa grafiikoita kun ei lag.

Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1