Welmu
Former member
|
Vastauksena aiemmin itse tekemääni kysymykseen, näyttää siltä, että tuo SP1 parantaa huomattavasti vanhojen FS9 kenttien (ja ehkä muidenkin skenejen) toimintaa FsX:ssä. EFHK ei ihan toiminut suoraan vieläkään, mutta näytti jo paremmalta ja EFMA taas toimi ihan normaalisti. Olisi syytä käydä nyt läpi kaikkien FISD:in kenttien toimivuus FsX:ssä ja päivittää tiedot. Sitä FISD-kirjastoa (lippuja jne.) en tosin vielä kokeillut. Täytyy itsekin vielä jatkaa FS9-lisurien testailua FsX:ssä.
Huomasinpa tuon lisäksi muutakin pientä parannusta, esimerkiksi kenttien etsintä kaupungin perusteella ei aiemmin aina toiminut, mutta nyt pystyin hakemaan suoraan New Yorkin nimellä ja toimi ihan niinkuin pitikin. Ja kyllä tämä SP myös frameihin vaikutti aika paljon.
- Ville -
|
|
|
|
Risto Partanen
Offline
Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07
|
Vastauksena aiemmin itse tekemääni kysymykseen, näyttää siltä, että tuo SP1 parantaa huomattavasti vanhojen FS9 kenttien (ja ehkä muidenkin skenejen) toimintaa FsX:ssä. EFHK ei ihan toiminut suoraan vieläkään, mutta näytti jo paremmalta ja EFMA taas toimi ihan normaalisti. Olisi syytä käydä nyt läpi kaikkien FISD:in kenttien toimivuus FsX:ssä ja päivittää tiedot. Sitä FISD-kirjastoa (lippuja jne.) en tosin vielä kokeillut. Täytyy itsekin vielä jatkaa FS9-lisurien testailua FsX:ssä.
Siis hä, tä, mitä? Nyt meni vähän yli hilseen? Eihän Fisd:n lisäosista toimi mitkään muut FSX:ssä kuin Photosceneryt ja Finnclass? Ainakaan Tämän mukaan. Eli toimiiko nyt Fisd:n, esim EFHK SP1-päivityksen jälkeen FSX:ssä? Ei tässä pysy mukana tässä nykyajan kehityksessä.. Tatu tai joku muu asiasta tietävä voisi ottaa kantaa, tai Ville vois jatkaa testailua,  Korjaan sit marjat päältä... RiPa EDIT: Hjoo, kivrotusvihreitä korjailtu..
|
Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
|
|
|
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline
Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02
|
Eli toimiiko nyt Fisd:n, esim EFHK SP1-päivityksen jälkeen FSX:ssä? Ei tässä pysy mukana tässä nykyajan kehityksessä.. Tatu tai joku muu asiasta tietävä voisi ottaa kantaa, tai Ville vois jatkaa testailua,  Korjaan sit marjat päältä... No testataan kun ehditään, mutta Ville on oikeassa. Lainaus blogista jonne Tero linkitti: Round Earth Corrections Made significant progress to try to better map large, legacy add-on scenery to correct for the new round Earth modeling in FSX. NOTE: There will still be some problems seen with this, but we've done our best to minimize the visual artifacts.
|
'Don't panic'
|
|
|
Welmu
Former member
|
Jatkoin ihan mielenkiinnosta testausta sen verran, että kokeilin Roita ja Kittilää. Kummassakin suurin ongelma näyttäisi nyt olevan se, että excludet eivät pelitä: platta, kiitotie yms. ovat täynnä autogen-puita. Roissa on pari default-taloakin seassa. Sellaisia tekstuuriongelmia, kuin ennen ei tuolla enää näy käytännössä ollenkaan.
- Ville -
|
|
|
|
Risto Partanen
Offline
Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07
|
Jatkoin ihan mielenkiinnosta testausta sen verran, että kokeilin Roita ja Kittilää. Kummassakin suurin ongelma näyttäisi nyt olevan se, että excludet eivät pelitä: platta, kiitotie yms. ovat täynnä autogen-puita. Roissa on pari default-taloakin seassa. Sellaisia tekstuuriongelmia, kuin ennen ei tuolla enää näy käytännössä ollenkaan. - Ville -
Onks sulla Ville FISD-library, Finnmesh ja Finnterrain myös FSX:ssä? Eikö aiheuta simun sammumista? Rupesin tossa tosiaan miettimään, että mitä teen koko Photosceneryilä koska niiden kanssa suositellaan erittäin lämpimästi edellä mainittuja ohjelmia ja ne ei taas ilmeisesti sovi FSX:ään,  Ja taas EFHK:n kanssa ne taitavat olla välttämättömyys? Noh, katsellaan miten kehittyy tämä "sitsuveissoni" ,  RiPa
|
Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14543
Date Registered: 21.07.04
|
Miksei muuten niitä kevyempiä textureita ole enää jaossa tuohon? Kun silloin kun tuo tuli niin oli niitä kevyempiä puita ja pilviä ja vaikka mitä niitä kaikkia mitä pystyi ladata sieltä jostain tweakki sivuilta.. nyt on enää tuo default.xml vai mikä onkaan.. 
|
|
|
|
arttula
Former member
|
Jaaha,  Saa FSX:n kriitikot jo nyt näpilleen mukavasti ja tämä vasta ensimmäinen SP, eehhehee,  Eehheheehee.. Jöö, ja asiaan. Kertoisitko Arttu millasella näyttiksellä painelet menemään? Onko 8800 sarjaa? Joo, tuossa koneessani on Intelin Core 2 Duo E6700 prossu ja nVidian 8800 GTX -näytönohjain. Ilmeisesti osa tehonlisäyksestä on todella tullut tuon Dual -tuen kautta. Arttu
|
|
|
|
Petri Koivisto
Offline
Posts: 14543
Date Registered: 21.07.04
|
Hmm... http://ops.precisionmanuals.com/wiki/FSX_FPS_GuideNOTE: DO NOT USE THIS GUIDE WITH THE NEWLY RELEASED FSX SP1
Many of the tweaks are no longer relevant and may seriously degrade performance! The guide will be updated for SP1 soon. Noita vanhoja tweakkeja ei siis kannata käyttää tuon päivityksen kanssa..(?)
|
|
|
|
Tero Partanen
Offline
Posts: 3680
Date Registered: 14.11.01
|
Hittolainen kun joku tekisi listan tweakeista, jotka kannattaa ottaa käyttöön SP1:n kanssa. Ja toinen hittolainen: kun sais jostain ison kasan rahaa, niin voisi ostaa vimosenpäälle masiinan. Kaikilla mahollisilla "ytimillä" ja vimpan päälle näyttiksellä ja levyjärjestelmällä... Megakoneet vaan maksaa niin törkeän paljon  . Tero
|
PPL(A)
|
|
|
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline
Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02
|
Minusta ei ole mitään syytä kiirehtiä tuon FSX:n kanssa vieläkään. SP1 jälkeen se toimii paremmin, kyllä, mutta yleisesti ottaen minusa default maisema on aika huono.  Land class on eri tavalla vissiin kerätty koko maailmaan kuin ennen ja näyttää että melkein puolet maapallosta on aavikkoa. Se mitä haluan siis sanoa on että lisäosa-maisemat tulevat parantamaan simua, mutta niitä palikoita on toistaiseksi aika kehnosti saatavilla. Twiikeistä lienee tämä kaikkein tärkein, mikä kannattaa lisätä varmuuden vuoksi, FSX.cfg tiedostoon siis: [JOBSCHEDULER] AffinityMask=n where n num of cores scheduled 1 = 1 core 0001 3 = 2 cores 0011 7 = 3 cores 0111 15= 4 cores 1111
|
'Don't panic'
|
|
|
Risto Partanen
Offline
Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07
|
Twiikeistä lienee tämä kaikkein tärkein, mikä kannattaa lisätä varmuuden vuoksi, FSX.cfg tiedostoon siis: [JOBSCHEDULER] AffinityMask=n where n num of cores scheduled 1 = 1 core 0001 3 = 2 cores 0011 7 = 3 cores 0111 15= 4 cores 1111
Mistäs toi Tatu nyt löytyikään toi FSX.CFG? XP:llä sen opin löytämään mutta nyt tämä Vista sotkee ajatuksia.. Ja mikä on "tweak" ja mitä ko. rivin lisäys hyödyttää simussa?
|
Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
|
|
|
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline
Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02
|
Mistäs toi Tatu nyt löytyikään toi FSX.CFG? XP:llä sen opin löytämään mutta nyt tämä Vista sotkee ajatuksia..
Vistasta minä en tiedä mitään. FSX.cfg löytyy WinXP:ssä C:\Documents and Settings\Tatu\Application Data\Microsoft\FSX Tatu kohdassa teillä varmaankin lukee oma käyttäjänimenne. Ja mikä on "tweak"
No miten tuon kääntäisi... "säätö"? Eli tehdään omia pieniä säätöjä simuun. ja mitä ko. rivin lisäys hyödyttää simussa?
Tämä rivi asettaa/pakottaa simun käyttämään noita prosessorin ytimiä. Eli jos sinulla on Dual core niin oikea rivi on: [JOBSCHEDULER] AffinityMask=3 Minulla on hyperthreading päällä, mutta se ei ole sama kuin dual core joten minun rivini on siis: [JOBSCHEDULER] AffinityMask=1
|
|
« Last Edit: 18.05.07, 10:57 by Tatu Kantomaa »
|
|
'Don't panic'
|
|
|
Kalle Heinonen
Offline
Posts: 1477
Date Registered: 04.09.05
|
Vistasta minä en tiedä mitään. FSX.cfg löytyy WinXP:ssä C:\Documents and Settings\Tatu\Application Data\Microsoft\FSX
Vistassa on joo vähän erilailla.  C:\Users\Kalle\AppData\Roaming\Microsoft\FSX
|
|
|
|
Risto Partanen
Offline
Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07
|
Vistassa on joo vähän erilailla.  C:\Users\Kalle\AppData\Roaming\Microsoft\FSX Joo löyty.. Tää osaa hakea onneks piilotetut tiedostot sun muut pimeydessä olevat, 
|
Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
|
|
|
Risto Partanen
Offline
Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07
|
Twiikeistä lienee tämä kaikkein tärkein, mikä kannattaa lisätä varmuuden vuoksi, FSX.cfg tiedostoon siis: [JOBSCHEDULER] AffinityMask=n where n num of cores scheduled 1 = 1 core 0001 3 = 2 cores 0011 7 = 3 cores 0111 15= 4 cores 1111
Jees.. Eli kuka osaa kertoa, miten kyseinen tweakkaus taipuu mun prosessorille, joka on AMD ATHLON 64 X2 4200+. Ja mieluiten sellainen "leikkaa-liitä" tyylinen vastaus kiitos,  Allekirjoittaneen omat tweakkaustaidot on kovin rajalliset... Ja tuleeko kellään mitään muuta hyödyllistä lisättävää FSX:n muutoksiksi. Default.XML on allekirjoittaneelta poistettu. Jo "tweak"-juttuja tms?? Tweakata, tweakkaus, tweakkaaja.. hassu sana, 
|
Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
|
|
|
Jussi Rantala
Offline
Posts: 4688
Date Registered: 04.07.01
|
AMD ATHLON 64 X2 4200+. Ja mieluiten sellainen "leikkaa-liitä" tyylinen vastaus kiitos,  Allekirjoittaneen omat tweakkaustaidot on kovin rajalliset... Kokeilemalla asiat selviää. Omassa myllyssä on sama CPU ja niinpä kylmästi vain kokeilin laittaa seuraavat rivit: [JOBSCHEDULER] AffinityMask=3 ja vaikutus oli kyllä huomattava. ps2. 64X2 on dual core.
|
|
|
|
Petteri Pirinen
Offline
Posts: 534
Date Registered: 30.04.07
|
Onnistuihan minullakin viimein se Service Packin asennus, ja kyllä on upeaa jälkeä. 
|
|
|
|
nikorasa
Former member
|
Minullapa ei onnistunut asennut ollenkaan... Heti pakettia avatessa tulee varoitus että pitäisi olla 1500 megatavua vapaata tilaa levyllä ennen asennusta. Ilmeisesti E-aseman >50Gt tai C-aseman ~10 Gt ei sitä ole. Aika kumma juttu mutta ihan kivahan se olisi asennella kun näitä kehuja on lueskellut.
|
|
|
|
Risto Partanen
Offline
Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07
|
[JOBSCHEDULER] AffinityMask=3
ja vaikutus oli kyllä huomattava.
Ahdoin tollaisen rivin nyt cfg:n loppuun.. En tiedä mitä olis pitänyt tapahtua mutta en huomannut ainakaan grafiikassa enkä nopeudessa mitään. Eihän tällainen perus tallaaja voi tajuta yhtään mitään cfg:n sisällöstä ja kokemus on opettanut, että jos ei tiedä mitä tapahtuu niin parempi ettei työnnä sormeaan väärään paikkaan.
|
Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
|
|
|
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline
Posts: 9563
Date Registered: 14.02.02
|
En tiedä mitä olis pitänyt tapahtua mutta en huomannut ainakaan grafiikassa enkä nopeudessa mitään.
Tämä rivi on vain siltä varalta että simu ei osaa itse automaagisesti haistella prossua. Joillakin kokoonpanoilla se ei toimi automaattisesti joten rivin lisääminen auttaa asiaan. Sinulla on sitten todennäköisesti kaikki ollut jo hyvin ennen tätä riviäkin...  Ei siis syytä huoleen.
|
'Don't panic'
|
|
|
|