Finnterrain FSX:lle? (Oli: Re: FSX SP1 julkaistu!)

(1/4) > >>

Janne:
Quote

Kertoisikos joku Finnterrainin tekijöistä, miten nuo saaret on siinä tehty? FsX:ssä saaret tehdään "polygon hole" -objekteilla.


Jep, FT:ssä saaret on raa'asti vesipolyjen päälle lätkäistyjä maapolyjä.

Welmu:
Quote

Jep, FT:ssä saaret on raa'asti vesipolyjen päälle lätkäistyjä maapolyjä.


Ok, tuo selittääkin heti, miksi ne eivät toimi FsX:ssä. FsX:ssä pitää olla sekä polygon hole, että maapoly.
Maapoly tosin voi olla isompi kuin tuo reikä, eikä sen tarvitse olla saman muotoinenkaan.

Luultavasti tuo on tosin helppo korjata, koska jollain lienee nuo FinnTerrainin filet xml-muodossa.
Nopeasti ajatellen pitäisi riittää kopioida ne maapolyt ja muuttaa niiden tyyppi polygon holeksi, niin
että saadaan jokaista maapolyä vastaava reikä vesipolyihin.

- Ville -

Janne:
Quote

Luultavasti tuo on tosin helppo korjata, koska jollain lienee nuo FinnTerrainin filet xml-muodossa.
Nopeasti ajatellen pitäisi riittää kopioida ne maapolyt ja muuttaa niiden tyyppi polygon holeksi, niin
että saadaan jokaista maapolyä vastaava reikä vesipolyihin.


Valitettavasti ei luonnistu ihan noin yksinkertaisesti.

FT:n sorsat ovat kaikki kyllä toki minulla tallessa, mutta xml:ää tuo prosessi ei ole nähnytkään. Alkuperäiset datat ovat ihkaomassa Terratool* -formaatissa. Näissä tiedostoissa on kaikenlaista vänkää erikoisuutta, alkaen siitä että kaikki data on suomalaisten karttojen käyttämässä KKJ-projektiossa.

FT:n FS9-versioon tämä data on jytistelty FS9:n SDK:n ymmärtämäksi BGLC-koodiksi. Tässä vaiheessa dataa on jo kaulittu ja käännetty, viipaloitu ja uudelleenprojisoitu sen verran reippaasti että sen jälleenkäsittely ei ole millään mittarilla mielekästä.

Käytännössä FT:n X -versiossa kannattaa siis lähteä noista alkuperäisistä terratool-sorsista liikkeelle. Ja kun niin tekee, kannattaa mieluummin tehdä suoraan FS X:n SDK:n natiivisti ymmärtämää dataa eikä FS X:ssä (toivottavasti) toimivaa FS 9-formaatin sceneryä.

Eihän tuon tosiaan mikään ameriikan temppu pitäisi olla ja kyllä tuo FT:n FS X-versio minulla simuhommien ykkösprioriteetti onkin, mutta klassiset selitykset muun elämän kiireistä sun muista pätevät tässäkin .


*: Terratool on siis omatekoinen työkalu jolla FinnTerrain-tiimin jäsenet ovat aikanaan datat naksutelleet.


tml:
Quote

FT:n sorsat ovat kaikki kyllä toki minulla tallessa, mutta xml:ää tuo prosessi ei ole nähnytkään. Alkuperäiset datat ovat ihkaomassa Terratool* -formaatissa. Näissä tiedostoissa on kaikenlaista vänkää erikoisuutta, alkaen siitä että kaikki data on suomalaisten karttojen käyttämässä KKJ-projektiossa.

Onko tuo lähdeaineisto ja ne "ihkaomat" työkalut (lähdekoodeineen?) jossakin julkisesti saatavilla, tai olisiko mahdollista saada ne julkisesti saataville? Salliiko aineiston lisenssi edes sen? Ylipäätään olisi kiinnostavaa tietää vähän tarkemmin mistä aineisto on peräisin ja miten se on lisenssoitu. Itseäni kiinnostaisi saada se FSX-muotoon (tarkoitan siis että olisin valmis avustamaankin tässä työssä).

Miten suurista tietomääristä on kyse?

Janne:
Quote

Onko tuo lähdeaineisto ja ne "ihkaomat" työkalut (lähdekoodeineen?) jossakin julkisesti saatavilla, tai olisiko mahdollista saada ne julkisesti saataville? Salliiko aineiston lisenssi edes sen? Ylipäätään olisi kiinnostavaa tietää vähän tarkemmin mistä aineisto on peräisin ja miten se on lisenssoitu. Itseäni kiinnostaisi saada se FSX-muotoon (tarkoitan siis että olisin valmis avustamaankin tässä työssä).

Miten suurista tietomääristä on kyse?


Data tai työkalut eivät ole julkisesti mistään saatavilla mutta teknisiä tai juridisia esteitä sen jakamiselle* ei ole. Laitan privaviestillä illemmalla tarkempaa tietoa.


*: Yleiseen jakeluun en halua dataa laittaa mutta FS-sceneryn tekemistä varten voin antaa sen eteenpäin.

Navigation

Up one level

Next page