FMC vid onlineflygning?

<< < (5/5)

Martin Loxbo:
Niklas, jag tror du missuppfattade vad Andreas försökte säga, eller också är du ute efter något (någon?) att hacka på. Det verkar nästan som det senare med tanke på hur du uttrycker dig i tråden.

Det finns som sagt inga krav på att en pilot på VATSIM eller IVAO ska ha den blekaste aning om någonting - man behöver inte ens veta hur man startar eller landar. Men vet man inte det lär man inte ha speciellt kul när man försöker flyga online. På samma sätt lär det inte bli speciellt kul i längden om man inte vet hur man navigerar (oavsett om man använder en FMS, GPS, VOR och NDB eller navigerar visuellt). Så, än en gång, ju mer man kan, desto roligare - för alla.

Jag vet inte hur jag ska förklara mig tydligare. Jag tror alla - inklusive dig Niklas - vet vad jag menar. Däremot tror jag bara det var du, Niklas, som såg det onda uppsåtet i Andreas inlägg - jag gjorde det då inte.

Madito:
Ontopic nu.
Eric, skulle du känna dig sugen på att testa att flyga online men kanske inte i rusningstrafik (måndagar, torsdagar) så är det bara att skicka ett PM till nån av oss som brukar sitta ATC med dig så hjälper vi dig mer än gärna och försöka vara så tydlig och noggran som möjligt för att få dig att förstå. 

Mikael Mattsson

Martin Loxbo:
Tråden uppdelad. Fortsätt gärna diskutera olika navigationshjälpmedel vid flygning online här, eller diskutera attityder här.

Nils Herngren:
Ah, jag behöver inte kabel-TV längre, FSN är den perfekta dokusåpan 

Förresten rekommenderar jag att flyga på måndagar, det är oftast ganska tomt ändå, glöm inte att skriva Newbie som remark och fråga om det är något. Eftersom det oftast är ganska dött här uppe i Norden, både på IVAO och VATSIM så är de flesta väldigt glada för nya tillskott!!

Martin Loxbo:

Eftersom det oftast är ganska dött här uppe i Norden, både på IVAO och VATSIM så är de flesta väldigt glada för nya tillskott!!

Tror det skulle vara intressant att jämföra statistiken för VATSIM och IVAO med väderdata, typ regnmängd, soltimmar, temperatur.

Navigation

Up one level

Previous page