Attityder online

(1/1)

Nexus82:
Delat från "FMC vid onlineflygning". Det här är en intressant diskussion som jag tycker förtjänar en egen tråd! /moderator-Martin

Jag såg inget "ont" uppsåt.
Däremot en attityd som är vanligt förekommande på FSN, särkilt hos de som flyger online (dock långtifrån alla).
Mycket möjligt att detta är omedvetet från deras sida men vanlig ödmjukhet finns knappt. Martin du är en av få som visar det.
Men flyger man inte enligt verkliga regler så får man snabbt höra detta.
(detta fenomenet är än mer förekommande på screenshot-forumet). Tänk om man skulle posta bilder på default 737...

Vad jag försöker säga är: Du kan skriva här hur mycket du vill att det räcker man kan koppla upp sig online och kommunicera med textmeddelanden.
Men att endast göra detta anses inte som "korrekt", utan jag kan lova dig att flertalet kommer häva ut sig sådana anmärkningar på mer eller mindre olämpligt sätt.

Jag klagar inte på onlineflygning i sig, utan på attityden hos vissa som utövar det.

Men det kanske bara är jag som inte begriper hur man kan känna sig viktig framför en datorskärm medan man knappar på en virtuell FMC.

Jag är trött på ett forum där folk försöker bräcka varandra med sina "bedrifter", vad de kan och vilka de känner.
Sånt bör inte höra hemma på FSN.

Martin Loxbo:
Som jag skrev ovan, det här är ett intressant ämne så jag tog mig friheten att dela det till en egen tråd - hoppas du inte misstycker Niklas.

Jag kan säga att jag håller med dig, men kanske inte helt och hållet. Tyvärr har jag inte tid att utveckla det mer just nu, så jag återkommer med mina tankar.

Navigation

Up one level