ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen

<< < (2/2)

OttoPOI:
Quote from: Mikko Suomela on 17.06.07, 17:14

Gmax on se yleisin, sitten painttia väännetään milloin milläkin.

Niin, siis paintti tehdään FS:lle sopivaksi bitmapiksi ohjelmalla nimeltä DXTBmp. Painttia voi muokata sitten millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla, Paintista Photoshoppiin 

ToniH22:
Abacus Scenery Apprentice for FS2002 ja mallintaminen ja mallien asettelu onnistuu loistavasti kys ohjelmalla ongelmitta FS9.

Welmu:
Tuonne scenery design faq:iin tai sitten vaikka Wikiin voisi myös alkaa lisätä FsX:ään liittyviä editoreja. 

FsXKML on hyvä työkalu jos haluaa muuttaa vesialueita tai lisätä esimerkiksi teitä. Lisäksi tuolla pystyy tekemään
mitä tahansa landclassia tai waterclassia sisältäviä polygoneja ja kaikkia mahdollisia exclude-polygoneja.  FsXKML perustuu Google Earthiin
sillä tavoin, että GE:n piirtotyökaluja käyttämällä määritellään halutut alueet tai viivat suoraan kuvien päälle ja seivataan
ne GE:n kml-formaattiin. Nämä kyseiset objektit on varustetteva vain tagilla, joka kuvaavat niitten simu-funktiota (landclass, waterclass jne.)
ja FsXKML osaa sitten luoda kml-tiedoston pohjalta simussa toimivan bgl:n. Olen itse käyttänyt tuota ja voin vakuuttaa, että FsXKML on hyvä.

Objektien (siis rakennukset jne.) pudotteluun maisemaan voi käyttää joko simun SDK:n mukana tulevaa varsinaisesti missioiden tekemiseen
tarkoitettua editoria  - se vain on vähän buginen - ja kääntää tuotokset bgl:iksi tiputtamalla ne bglcomp:iin tai sitten esimerkiksi Flight Onen
Instant Sceneryä. Jälkimmäisen käyttöliittymä tosin on vähän kökkö, koska se on tehty toimimaan myös FS2004:ssä.

Sitten on vielä työkalu nimeltä FsXPlanner, joka on cad-tyyppinen väline mm. lentokenttien tekemiseen. Tuota en ole vielä itse kokeillut.
Tuo on Java-softa ja olen suoraan sanoen vähän pihalla, mitä minun pitää asentaa, jotta sellainen toimii.

Niin ja GMax:hän toimii objektien mallinnuksessa tietysti myös FsX:ssä.

- Ville -

Navigation

Up one level

Previous page