FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.11.17, 03:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen  (Read 1803 times)
akse--
Former member
ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« on: 17.06.07, 08:10 »

siis mitä käytätte? Grin Grin
Aleksi Lindén
Former member
Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #1 on: 17.06.07, 08:14 »

Yleensä se tuo Gmax on.  Wink
Johannes Kaikkonen
Offline Offline

Posts: 1960
Date Registered: 08.03.03

WWW
Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #2 on: 17.06.07, 11:01 »

Maisemien suunnitteluun käytettävistä ohjelmista oli tuossa sticky-ketjussakin. Tässä linkki englanninkieliseen viestiin:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=22;action=display;threadid=1453

FS2002:lle teen maisemia FS Scenery Creatorilla ja maapohjat Ground2K:lla. AI-koneiden rullaustiet ja parkkipaikat laitetaan kuntoon AFCAD:lla.

akse--
Former member
Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #3 on: 17.06.07, 17:05 »

millä te teette lentokoneita? Tongue
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #4 on: 17.06.07, 17:14 »

Gmax on se yleisin, sitten painttia väännetään milloin milläkin.

Killerhangar
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #5 on: 25.06.07, 13:35 »

Gmax on se yleisin, sitten painttia väännetään milloin milläkin.
Niin, siis paintti tehdään FS:lle sopivaksi bitmapiksi ohjelmalla nimeltä DXTBmp. Painttia voi muokata sitten millä tahansa kuvankäsittelyohjelmalla, Paintista Photoshoppiin  Cheesy
ToniH22
Former member
Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #6 on: 04.07.07, 21:41 »

Abacus Scenery Apprentice for FS2002 ja mallintaminen ja mallien asettelu onnistuu loistavasti kys ohjelmalla ongelmitta FS9.
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: ohjelmia mitä käytätte koneiden/maisemoiden tekemiseen
« Reply #7 on: 09.07.07, 11:44 »

Tuonne scenery design faq:iin tai sitten vaikka Wikiin voisi myös alkaa lisätä FsX:ään liittyviä editoreja.  Smiley

FsXKML on hyvä työkalu jos haluaa muuttaa vesialueita tai lisätä esimerkiksi teitä. Lisäksi tuolla pystyy tekemään
mitä tahansa landclassia tai waterclassia sisältäviä polygoneja ja kaikkia mahdollisia exclude-polygoneja.  FsXKML perustuu Google Earthiin
sillä tavoin, että GE:n piirtotyökaluja käyttämällä määritellään halutut alueet tai viivat suoraan kuvien päälle ja seivataan
ne GE:n kml-formaattiin. Nämä kyseiset objektit on varustetteva vain tagilla, joka kuvaavat niitten simu-funktiota (landclass, waterclass jne.)
ja FsXKML osaa sitten luoda kml-tiedoston pohjalta simussa toimivan bgl:n. Olen itse käyttänyt tuota ja voin vakuuttaa, että FsXKML on hyvä.

Objektien (siis rakennukset jne.) pudotteluun maisemaan voi käyttää joko simun SDK:n mukana tulevaa varsinaisesti missioiden tekemiseen
tarkoitettua editoria  - se vain on vähän buginen - ja kääntää tuotokset bgl:iksi tiputtamalla ne bglcomp:iin tai sitten esimerkiksi Flight Onen
Instant Sceneryä. Jälkimmäisen käyttöliittymä tosin on vähän kökkö, koska se on tehty toimimaan myös FS2004:ssä.

Sitten on vielä työkalu nimeltä FsXPlanner, joka on cad-tyyppinen väline mm. lentokenttien tekemiseen. Tuota en ole vielä itse kokeillut.
Tuo on Java-softa ja olen suoraan sanoen vähän pihalla, mitä minun pitää asentaa, jotta sellainen toimii.

Niin ja GMax:hän toimii objektien mallinnuksessa tietysti myös FsX:ssä.

- Ville -

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1