Ivao Finland - 1 year Birthday Fly-in (July 7th)

(1/4) > >>

sami:
Ivao Finland - 1 year Birthday Fly-in

IVAO Finland is proud to announce the 1 year birthday celebration fly-in of the division. The Finnish division of IVAO welcomes all pilots to fly to and from Helsinki-Vantaa Airport (EFHK) on July 7th 2007, between 16 and 22 UTC (19-01 LMT).

Helsinki-Vantaa airport and the Southern Finland ACC will be fully staffed with qualified ATC during the event. Also to celebrate the first birthday of our division, all pilots flying to or from Helsinki will receve an Aviation Celebration Event award badge.

More information about the event, including flight procedures, charts also download links to scenery, can be found from http://birthday.ivao.fi/

Flygkapten:
Trevligt trevligt, det är super-kul att ha er som grannar! 

Lycka till!

Pona:

Trevligt trevligt, det är super-kul att ha er som grannar! 

Lycka till!

Tackar! Synd att det är den 7:e.. Det skulle ha blivit en IVAO "debut" för mig annars.

//P.L

Madito:

Tackar! Synd att det är den 7:e.. Det skulle ha blivit en IVAO "debut" för mig annars.

//P.L

Varför inte debutera nu på måndag? Du kan säkert få mer personlig hjälp av ATC då, om du skulle behöva förstås. ATC på "Ivao Finland - 1 year Birthday Fly-in" kan kanske få lite mycket att göra under eventet och det kan vara svårt för dem att hitta något hål där de kan hjälpa dig med frågor, osv.

Mikael Mattsson

Pona:

Varför inte debutera nu på måndag? Du kan säkert få mer personlig hjälp av ATC då, om du skulle behöva förstås. ATC på "Ivao Finland - 1 year Birthday Fly-in" kan kanske få lite mycket att göra under eventet och det kan vara svårt för dem att hitta något hål där de kan hjälpa dig med frågor, osv.

Mikael Mattsson

Ja, men om jag skulle flyga på måndag så skulle jag vilja att det skulle finnas ATC i Finland också, och det finns det tyvärr mycket lite på onlinedagarna, speciellt på sommaren. Orsaken är att jag skulle vilja debutera på EFHK/EFHF och köra lite VFR, för när dom känner jag ändå igen, än att börja i Sverige som jag offline har bara 2-flighter erfarenhet. Och på tal om måndag så har jag upptaget då. Men ta det lugnt, jag kommer snart!

//P.L

Navigation

Up one level

Next page