FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.18, 16:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Läpilasku - laipat?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Läpilasku - laipat?  (Read 898 times)
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Läpilasku - laipat?
« on: 07.07.07, 17:41 »

Mörs!

Hyvää lauantai-iltaa kaikille, kysäisisin, että miten menetellään läpilaskussa laippojen kanssa. Olen liian tyhmä googlettamaan =en osaa keksiä sopivaa hakusanaa..., mutta foorumilta en ainakaan simupuolelta löytänyt aihetta, ja varmasti täällä yksi jos toinenkin osaa auttaa.

Eli, miten laippojen kanssa työskennellään normaalissa läpilaskussa? Toisinsanoen, onko konekohtaisia rajoituksia, että paljonko laippoja nostetaan laskukiidon aikana, vai pidetäänkö ne yleensä täysin alhaalla ja sitten vain lentoonlähtötehot? Lasketaanko laippoja edes täysin alas läpilaskua suoritettaessa? Jos nyt pitäisi tarkemmin konetyyppi määritellä, niin voisin eräästä syystä mainita Boeing 737-sarjan koneet, tarkemmin B737-700  Grin

Suuri kiitos kaikille vastanneille!  thmbup
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #1 on: 08.07.07, 08:57 »

Kiitoksia, tosiaan 25 astetta on 737:n maksimi laipat lentoonlähdössä   Cheesy
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2333
Date Registered: 05.10.05

Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #2 on: 08.07.07, 10:52 »

Kun itse näitä läpilaskuja lennän isommilla koneilla, en kosketa kiitotietä ollenkaan, vaan ratkaisukorkeudessa teen ns. "missed approachin". Tällöin ei tule sitten kiitotiellä kiirettä ottaa laipat 40 -> 25, sekä TO trimmiä asettaa. Olen tämän havainnut suhteellisen toimivaksi systeemiksi.
akos
Former member
Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #3 on: 08.07.07, 11:07 »

Kun itse näitä läpilaskuja lennän isommilla koneilla, en kosketa kiitotietä ollenkaan, vaan ratkaisukorkeudessa teen ns. "missed approachin".
Mutta eihän se sitten ole enää mikään läpilasku, vaan matalalähestyminen.  Roll Eyes

Oskari.
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2333
Date Registered: 05.10.05

Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #4 on: 08.07.07, 11:21 »

Mutta eihän se sitten ole enää mikään läpilasku, vaan matalalähestyminen.  Roll Eyes

Oskari.
No älä ihmeessä!
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #5 on: 08.07.07, 14:38 »

No, mikä sitten olisi paras tapa reenata laskeutumista, leidiis änd tsentlemen?
Petteri Pirinen
Offline Offline

Posts: 534
Date Registered: 30.04.07

WWW
Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #6 on: 08.07.07, 14:43 »

Slewillä vähän matkan päähän radasta, konetta ylös ja sitten vain äpröytsinki. Taikka sitten läpärit.

Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2333
Date Registered: 05.10.05

Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #7 on: 08.07.07, 15:19 »

No, mikä sitten olisi paras tapa reenata laskeutumista, leidiis änd tsentlemen?
Yksi titenkin (vie vähän enemmän aikaa) olisi, että suoritat normaalin laskeutumisen, rullaat uudestaan baanalle, ja lähdet ilmaan. Tietenkin, mikäli baanaa vaan riittää, niin normaalit läpilaskut ovat myös hyviä.
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Läpilasku - laipat?
« Reply #8 on: 08.07.07, 15:23 »

Yksi titenkin (vie vähän enemmän aikaa) olisi, että suoritat normaalin laskeutumisen, rullaat uudestaan baanalle, ja lähdet ilmaan. Tietenkin, mikäli baanaa vaan riittää, niin normaalit läpilaskut ovat myös hyviä.
Tätä minäkin ajattelin. Ajalla ei ole mitään merkitystä, vaikka yksi laskukierros kestäisi 3 tuntia, tuleehan siinä harjoiteltua yhtä sun toista  laugh
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1