FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 14:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 72 Reply Print
Author Topic: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)  (Read 367318 times)
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1080 on: 22.07.11, 11:54 »

SIltä se vähän vaikuttaa...

No, jos susta siltä tuntuu. Sä kyllä trollaat niin rajusti koko ajan, ettei susta aina tiedä, että kirjoitatko näitä juttujasi vitsillä vai tosissasi.

Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1081 on: 22.07.11, 11:56 »

Kyllä se profiilin Tietoja-kohta kertoo aika paljon tästä henkilöstä.. "Yleinen päteminen"

Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1082 on: 22.07.11, 12:03 »

Kyllä se profiilin Tietoja-kohta kertoo aika paljon tästä henkilöstä.. "Yleinen päteminen"

Pitäisi myös ymmärtää, että kun on ulkomaalaisen kanssa tekemisissä, kielimuurilla voi myös olla vaikutusta ymmärtämisen kanssa Grin
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1083 on: 22.07.11, 12:03 »

Wanha mutta silti hyvä.  Grin Voisinhan mää alkaa saksaks raapustelemaa.... Grin

Killerhangar
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1084 on: 22.07.11, 12:06 »

Tule Mikko Vantaalle. Lähdetään 3 tunnin päästä ajamaan rekkaa. Käydään eka Hyvinkään Onnisella ja sitten Varkaudessa ja ajetaan takaisin Vantaalle. Jos olet kiltisti, saat aamulla hiukan hipelöidä rattia apumiehen paikalta. Ajetaan täysperää, niin tulee sekin tutuksi sulle.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1085 on: 22.07.11, 12:07 »

Ahdistaa aina kehä kolmosen tuntumassa....

Killerhangar
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1086 on: 22.07.11, 12:08 »

Tule Mikko Vantaalle. Lähdetään 3 tunnin päästä ajamaan rekkaa. Käydään eka Hyvinkään Onnisella ja sitten Varkaudessa ja ajetaan takaisin Vantaalle. Jos olet kiltisti, saat aamulla hiukan hipelöidä rattia apumiehen paikalta. Ajetaan täysperää, niin tulee sekin tutuksi sulle.

Tulkaa pyörähtämään tässä vantaalla firman pihassa niin laitetaan kaveri heti rattiin Smiley
Sami Vesala
Offline Offline

Posts: 2330
Date Registered: 05.10.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1087 on: 22.07.11, 13:30 »

Ahdistaa aina kehä kolmosen tuntumassa....
Tuut mun kyytiin maanantaina, lähetään seiskan pintaan Paraisten suuntaan hakemaan muutama reissu kiveä TYKSin työmaalle... Saat kyllä soramontulla pakitella jos oot hiljaa!  Grin Ei oo Kehä III ahistamassa siellä!  thmbup
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1088 on: 22.07.11, 15:15 »

Arkistojen kätköistä. Mäen jyrkkyys ei ihan fotosta selviä, mutta ilman ketjunheittimiä oltaisiin tultu poikittain perse edellä alas. Kesällä tuolla korvessa on ihan mukava ja nopea ajella, mutta sitten kun peliin tulee lumi ja jää, niin hauskuus loppuu siihen. Uuteen autoon tulee ketjunheittimien lisäksi hiekoittajat, niin voi vastaavat mäet hiekoittaa jo mennessä, niin takaisin tullessa ylöspääsy vähän helpottaa. Kuva Nurmijärven Röykästä.
[ attachment removed / expired ]

harriveikko
Former member
Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1089 on: 22.07.11, 16:04 »

Eipä sattunu meikäläisen työkalua oleen kuvissa.No sehän on sellanen tavallinen kapelli peli,melkein aina terästä ruukilta nelkytä tonnia päällä.Että sellanen vekotin meikän työmaa.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1090 on: 25.07.11, 09:05 »

Arkistojen kätköistä. Mäen jyrkkyys ei ihan fotosta selviä, mutta ilman ketjunheittimiä oltaisiin tultu poikittain perse edellä alas.

...poikittain perse edellä... mutta ei missään nimessä siis kylki edellä?

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1091 on: 25.07.11, 09:13 »

Mitä nyt Haulinissa ja eräässä toisessa pelissä B-junia ja täysperiä pyöritellyt, niin helpommin toi taittuu kuin dolly-vaunu.... En tiedä että olenko vasta nyt alkanut kiinnittää huomiota vai mitä, mutta mielestäni B-junat ovat yleistyneet Suomessa?

Voi ***tun pässi. Täysperän (varsinaisella perävaunulla...) ja dollyllisen moduuliyhdistelmän ero peruuttamisen kannalta on suunnilleen siinä, että jälkimmäisessä kääntökehän liikealue on rajatumpi ja tästä johtuen liukkaalla kelillä vaaditaan suurempia ohjainvoimia vetolaitteesta perävaunuun, kun toimitaan kääntökehän ulkopuolisella alueella. Eteenpäin ajamisen kannalta ero on siinä, että dollylla varustettu yhdistelmä on herkemmin ojassa (varsinkin sinulla, koska et ole löytänyt hauliinista tms. vielä sitä nappia, jolla kääntökehän lukkoa ohjataan), koska dolly painaa itsessään enemmän kuin varsinaisen perävaunun etuakselisto.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1092 on: 25.07.11, 18:31 »

Puhuin dolly-vaunusta koska tarkoitin sillä täysperää ja tälläistä: http://www.hummler-schelkle.de/images/bilder-fuhrpark-5.jpg vaunua, vai onko tuokin täysperävaunu?

Killerhangar
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1093 on: 25.07.11, 20:44 »

Tuohan on dolly ja puoliperävaunu eli juuri kuten Tatu sanoi.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1094 on: 26.07.11, 00:26 »

Niin.. ajamisen kannaltahan se yksinkertaistettuna on ihan se ja sama (kummassakin on sama määrä niveliä ja niitä peruutetaan ihan samalla tavalla), onko kyseessä

1) varsinainen perävaunu - vetuauton kanssa näyttää tältä
2) apuvaunusta (eli dollysta) ja puoliperävaunusta muodostettu kikotin, joka näyttää vetoauton kanssa tältä

Näkyvin ero on se, että varsinaisen perävaunun alla ei ole tukijalkoja (koska etuakselisto on kiinteä) ja etuakseliston takana ei ole valoja tai rekisterikilpeä, toisin kuin dollyssa, joka on itsessään jo perävaunu ja joka pitää tietysti olla valaistu ja merkitty asianmukaisesti.
« Last Edit: 26.07.11, 00:32 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1095 on: 26.07.11, 02:37 »

itse asiassa dolly oikoo vähemmän. Ja esim laituriin koukatessa dolly tulee samaa viivaa vetoakselin kanssa ja varsinaisen kärryn etuakseli tulee melkein samaa viivaa auton etuakselin kanssa. Dollykärryn voi siis koukata laituriin kääntämällä auto laiturin edessä suoraksi. Varsinaisella pitää aina koukata vähän yli. Dollykärry myös tulee lähes samaa linjaa pitkin eteenpäin ajaessa ja se on paras peruutettava. Tosin paljon hätäisempi kuin varsinainen.
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1096 on: 26.07.11, 08:57 »

itse asiassa dolly oikoo vähemmän. Ja esim laituriin koukatessa dolly tulee samaa viivaa vetoakselin kanssa ja varsinaisen kärryn etuakseli tulee melkein samaa viivaa auton etuakselin kanssa. Dollykärryn voi siis koukata laituriin kääntämällä auto laiturin edessä suoraksi. Varsinaisella pitää aina koukata vähän yli. Dollykärry myös tulee lähes samaa linjaa pitkin eteenpäin ajaessa ja se on paras peruutettava. Tosin paljon hätäisempi kuin varsinainen.

Niin nononiinnoniin, tää johtuu pääasiassa tyypillisestä dolly-yhdistelmään liittyvästä geometriasta, joka on yleensä vähän erilainen, kuin varsinaisella pv:llä... ja se helpottaa vielä lisää, että "kaikki" dolly+traileri -yhdistelmät on likipitäen tasan samoilla mitoilla.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1097 on: 26.07.11, 11:19 »

Niin nononiinnoniin, tää johtuu pääasiassa tyypillisestä dolly-yhdistelmään liittyvästä geometriasta, joka on yleensä vähän erilainen, kuin varsinaisella pv:llä... ja se helpottaa vielä lisää, että "kaikki" dolly+traileri -yhdistelmät on likipitäen tasan samoilla mitoilla.

Kunhan viittasin tohon, että muka olisi samanlaisia ajaa. Kun ei ne oo. Esim eteenpäin ajaessa ero on siinä, ettei dollykärryn kanssa tarvitse käyttää peilejä Grin
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1098 on: 09.08.11, 11:26 »

Heitettiin vähän keikkaa Moskovaan, taustalla Lomonosov Moscow State University GSP-1

[ attachment removed / expired ]

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Esa Jansson
Offline Offline

Posts: 358
Date Registered: 06.02.09

Re: Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)
« Reply #1099 on: 14.08.11, 07:46 »

Tosimiesten kuljetusvälineitä:

[ attachment removed / expired ]

Varmasti pian palaavaa... Sörkan pojat Karjalan korvessa, Ässä-rykmentin matkassa 1941
http://koalakustannus.fi/kirjat/kirja.php?id_prd=209
Pages: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 72 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1