Koska raskas kuorma vaatii...(Kuorma/Rekka-autokuvia)

<< < (225/283) > >>

Joona:
Quote

Trukilla varmasti osaa tehdä kuorman jos toisenkin: http://dome.fi/pelit/arvostelut/forklift-truck-simulator-2009 


"ei hommalla ole elävässä elämässä mitään tekemistä pelin esittämän ”simulaation” kanssa."

Pitäisiköhän hankkia tuo. Noi stillin koneet on niin saatanasta jo ihan oikeastikin niin saisi vähän kiusattua itteään vapaallakin...

Stumppi:
Quote

Ei täysin. Vapaalta kun laitetaan vaihde päälle, tarvitaan sekä kytkinpoljinta, että myös (mielellään) kytkinjarrua!

Kytkinjarrua joo, jos jostain vielä löytää auton missä se oikeesti toimii.

juksii:
Osaisko joku teistä valaista minua eräässä suuressa mysteerissä. Siis kytkinjarrussa. Miksi ihmeessä semmoinen on olemassa?

hynkel:
Quote

Osaisko joku teistä valaista minua eräässä suuressa mysteerissä. Siis kytkinjarrussa. Miksi ihmeessä semmoinen on olemassa?


Koska laatikko on synkronoimaton. Tilanne:

vaihde on vapaalla, kytkinpoljin on ylhäällä, moottori käy tyhjäkäyntiä -> vaihdelaatikko pyörii moottorin mukana -> kuljettaja haluaa lähteä liikkeelle -> kuljettaja haluaa vaihteen päälle -> kuljettaja painaa kytkintä, mutta ei kytkinjarrua ei ole -> kuljettaja työntää vaihteen päälle -> kuuluu helvetinmoinen kolina, kun pyörivä hammasratas hakkaa paikallaan olevaan rattaaseen.

Jos kytkinjarru on, se jarruttaa kytkimen irrottamisen jälkeen vaihdelaatikon rattaita (pysäyttää ne), jolloin vaihteen päällelaitto sujuu kauniisti. Kytkinjarru aktivoituu, kun kytkinpoljinta painetaan ala-asennosta vielä pidemmälle (haitan yli). Kytkinjarru tuhoutuu sillä, että sitä käytetään (vahingossa) kun vaihdelaatikossa on veto päällä renkailta, jolloin kytkinjarru jarruttaa vaihdelaatikon lisäksi koko autoa.

juksii:
Kun kytkimen painaa pohjaan, laatikko varmaan hidastuu itsekseenkin pysähdyksiin eikä jarrua välttämättä tarvittaisi? Jarru on sitä varten että laatikon hidastumista pelkällä sisäisellä kitkalla ei tarvitsisi odotella?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page